درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 - 20:12   

برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد

  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


ادامه ادامه مطلب دو

انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران

  انتشار پوستر سخنرانان هفدهمین‌ کنفرانس‌ بین‌المللی‌ روابط‌عمومی‌ ایران


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: عملکرد خوب فولاد مبارکه در عرصه ارزآوری موجب تحریم های مجدد آمریکا شده است
  مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان برکنار شد
  استخدام مدیر شبکه‌های اجتماعی برای دفاع از "ایلان ماسک"!
  در نشست شورای اطلاع‌رسانی خراسان‌رضوی تأکید شد؛ ضرورت ارتقای جایگاه روابط‌عمومی واحدهای دانشگاهی
  خواب سنگین روابط‌عمومی فرمانداری گلوگاه/ آخرین به‌روزرسانی سایت فرمانداری 13 اردیبهشت!
  مدیر روابط‌عمومی ورزش و جوانان شهرستان خرم‌آ‌باد منصوب شد
  طرح ارزیابی عملکرد روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ایلام به عنوان یک الگوی اثربخش در سطح کشور مطرح شد
  از اخبار فرار کنید، همانطور که از هروئین فرار می‌کنید
  آیا فناوری ما را افسرده می‌کند؟
  آینده تبلیغات و برندسازی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45180صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 11 آبان 1399 - 16:03
15 قانون دربارة افکار عمومی
محققان علوم اجتماعی پس از تحقیقات وسیع و عمیق اعتقاد حاصل کرده‌اند که دربارة افکار عمومی نیز قوانینی وجود دارد و تجارب متعدد ثابت کرده که اصول کلی زیر تقریباً حکم ( قانون ) را دارند:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| محققان علوم اجتماعی پس از تحقیقات وسیع و عمیق اعتقاد حاصل کرده‌اند که دربارة افکار عمومی نیز قوانینی وجود دارد و تجارب متعدد ثابت کرده که اصول کلی زیر تقریباً حکم ( قانون ) را دارند:


1 – عقیده نسبت به حوادث مهم حساسیت دارد.


2 – حوادث بسیار بزرگ و خارق‌العاده ممکن است افکار عمومی را موقتاً گرفتار رویه‌های افراطی پی در پی کند. در چنین مواردی افکار و عقاید وقتی تسکین و ثبات پیدا می کنند که نتایج حوادث به روشنی قابل دید باشد.


3 – کردار پیش از گفتار در ایجاد عقیده مؤثر می باشد ( بعمل کار بر آید به سخندانی نیست) مگر اینکه خود گفتار عمل و کردار تفسیر و تلقی گردد. 


4 – توضیحات شفاهی و اعلام یک خط مشی روشن در مواردی که افکار عمومی آگاه و روشن نبوده و آماده تلقین پذیری باشد و سعی کند که از یک منبع قابل اعتماد تفسیر و توجیهی بشنود فوق‌العاده مهم و مؤثر خواهد بود.


5 – بطور کلی افکار عمومی حوادث غیر عادی را پیش بینی نمی‌کند بلکه پس از حدوث واکنش خود را نسبت به آنها ابراز می کند.


6 – از لحاظ روانشناسی – منفعت شخصی عقیده را بوجود می آورد. تأثیر حوادث و گفتار و سخن پردازی در عقیده محدود خواهد بود بمیزان ارتباط آنها با نفع و مصلحت شخصی.


7 – افکار و عقاید را نمی توان تا مدت های مدید برانگیخته نگاه داشت مگر اینکه مردم احساس کنند منافع شخصی آنها در میان است و یا اینکه بدنبال برانگیخته شدن افکار عمل و کردار نیز اثر گفتار را تأئید و تقویت کند.


8 - وقتی پای نفع و مصلحت شخصی در میان باشد تغییر افکار و عقاید آسان نخواهد بود.


9 – وقتی پای منافع شخصی در میان باشد افکار عمومی در کشورهای دموکراتیک جلوتر از سیاست رسمی و دولتی خواهد بود.


10 – وقتی یک عقیده تنها متعلق به یک اکثریت ضعیف باشد یا اینکه یک عقیده قوت و ریشه محکم پیدا نکرده باشد تنها یک عمل واقع شده است که می تواند آن عقیده را مقبول عامه سازد.


11 – در مواقع بحرانی و حساس مردم نسبت به کفایت و کاردانی زمامداران خود حساسیت بیشتر پیدا می کنند – اگر به زمامداران خود اعتماد و اطمینان داشته باشند با کمال میل مسئولیت های بیشتر از حد معمول به آنها محول می کنند و اگر به آنها اعتماد و اطمینان نداشته باشند خیلی کمتر آنها را مورد عفو و اغماض قرار می دهند.


12 – مردم بی‌میل نیستند که اتخاذ تصمیمات مهم و حساس را بعهده زمامداران خود بگذارند . مشروط بر اینکه احساس کنند که آنها (یعنی مردم) نیز در اتخاذ تصمیمات تا حدی شریک می باشند.


13 – مردم دارای عقاید متعدد می باشند و بسهولت می توانند عقاید خود را با مقاصد و هدفهای خود تطبیق دهند تا شیوه‌ها و طریقه‌های نیل با آن مقاصد.


14 – افکار و عقایدعمومی نیز مانند عقیده‌ فردی از میل و خواسته‌ پیروی می کند. وقتی که افکار عمومی بیشتر بر تمایل مبتنی باشد تا بر اطلاعات در این صورت است که ممکن است بین افکار عمومی و حوادث اختلاف فاحشی وجود داشته باشد.


15 – بطور کلی اگر مردم در یک کشور دموکراتیک از نعمت آموزش و پرورش بهره‌مند بوده و باخبار و اطلاعات دسترسی داشته باشند در این صورت افکار عمومی در چنین کشور همگام با عقل سلیم خواهد بود. هر قدر مردم نسبت به نتایج یک حادثه و پیشنهادهائی که به نفع آنها می شود بیشتر روشن باشند همگامی و سازگاری آنها با عقاید عینی کارشناس واقع بین بیشتر خواهد بود.


اما نباید تصور کرد که نظریات کلی که در بالا بآنها اشاره شده در واقع و در حقیقت حکم قانون را دارند. عده‌ای از متفکران استدلال میکنند که نباید این نظریات کلی را ( قانون) خواند. هنوز اطلاعات بشر در این مورد آنقدر کامل و اطمینان بخش نشده که به کشف قوانین متفن نایل شود معهذا اکثریت دانشمندان معتقدند که نظریات کلی فوق در بسیاری از موارد صحت خود را به ثبوت رسانیده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


  برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  فهرست سخنرانان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران اعلام شد


  حتما به فرزندان خود ""فن بیان"" یاد بدهید


  احساسات تبلیغاتی


  قربانی کردن انسان‌ها و الگوی تجارت دیجیتال


  انتصاب مدیر کل روابط‌عمومی استانداری خراسان شمالی


  نتایج انتخابات شوراى هماهنگى روابط عمومى سازمان نظام مهندسى


  فیس‌بوک به قانون جنجالی ترکیه برای شبکه‌های مجازی تن داد


  نگاهی به نظارت "سالاری " بر 3070


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد