درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 10 آذر 1399 - 08:53   

تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان

  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه فیلم آموزشی بسازیم

  چگونه فیلم آموزشی بسازیم


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری

  گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسیر روابط عمومی و ارتباطات در سال 2021
  نامزدهای بهترین عکس 2020
  گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری
  هیئت دولت امارات شورای امنیت سایبری را تشکیل داد
  رُبات ژاپنی گشت ارشاد ماسک و فاصله اجتماعی شد
  تایج یک نظرسنجی در مورد دورکاری کارکنان در ایران
  بحث و حل تعارض‌ها به سبک اپل
  کووید-۱۹؛ فرصتی برای کسب‌و‌کارها
  وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس‌بوک در انگلیس
  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45158صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیجمعه، 9 آبان 1399 - 23:21
موفقیت بین المللی علمی حسن خسروی مشاور عالی خبرگزاری اقتصادی ایران
یکی از راه های مهم ارتقای سرمایه اجتماعی آن است که دیوان محاسبات کشورها از یک ساختار اداری و پرسنلی قوی آموزش دیده و دانا در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات برخوردار بوده و از تکنولوژی و فضای مجازی و خصوصا رسانه های مکتوب و غیر مکتوب برای ارتباط و تعامل مستمر و موثر با مردم برخوردار باشند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مقاله کاربردی حرفه ای حسن خسروی مشاور عالی خبرگزاری اقتصادی ایران با عنوان: نقش مسئولیت اجتماعی دیوان محاسبات کشورها در ارتقای سرمایه اجتماعی ( INVESTING IN SOCIAL RESPONSIBILITY TO BUILD SOCIAL CAPITAL ) که در شماره اخیر فصلنامه بین المللی اینتوسای جورنال که در شماره پاییز 2020 میلادی چاپ و منتشر شده است را به ایشان و تمامی کارکنان خبرگزاری و دست اندر کاران عرصه روابط عمومی و ارتباطات کشور تبریک و تهنیت عرض می نماییم.


در ترجمه بخشی از این مقاله می خوانیم:


دیوان محاسبات کشورها که کار حسابرسی و کنترل و نظارت مالی را در بخش دولتی به انجام می رسانند در واقع نماینده عموم مردم هستند برای آنکه جامعه اطمینان حاصل نماید که بودجه دولتی به شکل صحیح و قانونی و بدور از تخلف هزینه شده باشند.


در حقیقت دیوان محاسبات کشورها علاوه بر مجموعه وظایف و ماموریتهای قانونی خود، دارای یک مسئولیت اجتماعی نیز هستند که آنها را مجاب می کند تا به عنوان نماینده مردم ، بدرستی بر کار نهادها و دستگاه های دولتی کنترل و نظارت نموده و نتیجه را به مردم گزارش نمایند.


مسئولیت اجتماعی دیوان محاسبات کشورها می بایست منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی گردد چرا که سرمایه اجتماعی دارای دو لایه درونی و بیرونی تحت عنوان اعتماد و مشارکت است. بنابراین هر چقدر دیوان محاسبات کشورها وظایف خود را در حوزه مسئولیت اجتماعی بهتر به انجام برسانند شاهد ارتقای سرمایه اجتماعی خواهیم بود و از این منظر، مردم به بواسطه اطمینانی که به دیوان محاسبات کشور خود دارند می توانند انگیزه بیشتری برای مشارکت در امور اجتماعی نظیر انتخابات و ... را داشته باشند.

 

بدین ترتیب دولتها و کشورها با جلب اعتماد و مشارکت مردم از طریق انجام مسئولیت اجتماعی خود می توانند همکاری و همراهی مردم با برنامه ها و طرح های رشد و توسعه کشور خود را داشته باشند. این امر سرمایه گذاریها و کسب و کارها را رونق داده و کارایی و اثربخشی فردی و گروهی را به همراه خواهد داشت.

 

در کل باید گفت که: لازمه اجرای مسئولیت اجتماعی دیوان محاسبات کشورها، پاسخگویی و شفافیت است که در صورت تحقق، منجر به ارتقای سرمایه اجتماعی شده و این امر مشارکت و اعتماد را در پی خواهد داشت و چنین اتفاقی متضمن رشد و توسعه پایدار کشورها خواهد بود. یکی از راه های مهم ارتقای سرمایه اجتماعی آن است که دیوان محاسبات کشورها از یک ساختار اداری و پرسنلی قوی آموزش دیده و دانا در حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات برخوردار بوده و از تکنولوژی و فضای مجازی و خصوصا رسانه های مکتوب و غیر مکتوب برای ارتباط و تعامل مستمر و موثر با مردم برخوردار باشند.


لازم بذکر است که حسن خسروی مدرس دانشگاه و از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی و ارتباطات کشور بوده و صاحب تالیفات متنوعی از جمله تالیف کتاب روابط عمومی و ارتباطات و کتاب مدیریت منابع انسانی می باشند.


علاقه مندان به مطالعه متن مقاله میتوانند به سایت http://www.intosaijournal.org شماره پاییز 2020 صفحه 20 و 21 مجله تحت عنوان:
INVESTING IN SOCIAL RESPONSIBILITY TO BUILD SOCIAL CAPITAL مراجعه نمایند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت دکتر مصطفی مصباح زاده موسس روزنامه کیهان


  کتاب راهنمای ارتباطات دامپزشکی منتشر شد


  معرفی کتاب‌های پرطرفدار خارجی/ موانع ارتباط مؤثر داخلی (روابط‌عمومی در تجارت)


  بازتعریف ابعاد تعامل با مشتری


  دورکاری با چند روش به افزایش خلاقیت کمک می‌کند


  اولین نظام نامه جامع روابط عمومی در آستانه چاپ قرار گرفت


  ارتباطات درون سازمانی در سال 2021 چگونه خواهد بود؟


  روابط عمومی «چشم‌انداز» سازمان را درست می‌کند


  فرصت کرونایی برای چابک‌سازی سازمان‌ها


  تفریح و هیجان در میدان مرگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود