درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 10 آذر 1399 - 09:27   

تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان

  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه فیلم آموزشی بسازیم

  چگونه فیلم آموزشی بسازیم


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری

  گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسیر روابط عمومی و ارتباطات در سال 2021
  نامزدهای بهترین عکس 2020
  گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری
  هیئت دولت امارات شورای امنیت سایبری را تشکیل داد
  رُبات ژاپنی گشت ارشاد ماسک و فاصله اجتماعی شد
  تایج یک نظرسنجی در مورد دورکاری کارکنان در ایران
  بحث و حل تعارض‌ها به سبک اپل
  کووید-۱۹؛ فرصتی برای کسب‌و‌کارها
  وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس‌بوک در انگلیس
  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45157صفحه نخست » فناوری نوجمعه، 9 آبان 1399 - 23:18
سود سرشار کنسرن‌های اینترنتی به "برکت" بحران کرونا
گسترش پاندمی و تغییر عادت‌ها و رفتارهای مردم به سود کنسرن‌های اینترنتی تمام شده است. آمازون با فروش از راه اینترنت در سه ماهه گذشته به رکوردی تازه در فروش رسیده است. درآمد فیس‌بوک از آگاهی‌های تبلیغاتی بالا رفته، زیرا شرکت‌های متوسط و کوچک برای جبران زیان مالی خود در دوران بحران بیش از پیش به اینترنت متوسل می‌شوند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در دوران کرونا همه زیان می‌بینند اما کنسرن‌های اینترنتی نه تنها زیان نمی‌بینند، که سود سرشار می‌برند. گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون در سه ماه گذشته روی هم ۳۸ میلیارد دلار سود برده‌اند، از همه بیشتر فروشگاه اینترنتی آمازون.

گسترش پاندمی و تغییر عادت‌ها و رفتارهای مردم به سود کنسرن‌های اینترنتی تمام شده است. آمازون با فروش از راه اینترنت در سه ماهه گذشته به رکوردی تازه در فروش رسیده است.

درآمد فیس‌بوک از آگاهی‌های تبلیغاتی بالا رفته، زیرا شرکت‌های متوسط و کوچک برای جبران زیان مالی خود در دوران بحران بیش از پیش به اینترنت متوسل می‌شوند.

در کنسرن گوگل هم کار شبکه یوتیوب رونق فراوانی پیدا کرده، زیرا مردم بیش از گذشته خانه‌نشین شده‌اند و سرگرم دنیای مجازی.

اپل هم در روزگار کار و آموزش از راه دور، موفق شده کامپیوترها و تجهیزات اینترنتی بیشتری به فروش برساند.

حجم معاملات آمازون در سه ماه گذشته نسبت به سال گذشته حدود ۳۷ درصد افزایش داشته و سود این کنسرن با افزایشی سه برابری به رکورد ۳ / ۶ میلیارد دلار رسیده است.

مردم بیش از پیش از آمازون کالا می‌خرند و حالا در آستانه سال نو میلادی از خانه برای دوستان و بستگان خود کادو سفارش می‌دهند.

آمازون انتظار دارد که حجم فروش این شرکت در فصل جاری میان ۱۱۲ تا ۱۲۱ میلیارد دلار باشد که در تاریخ فعالیت این شرکت بزرگ بی‌سابقه است.

از آغاز گسترش پاندمی کرونا فروش آمازون پیشرفت روزافزون داشته و اکنون فروش ذخیره‌های اطلاعاتی مانند کلاود و سرویس‌های اینترنتی نیز به رونق این کسب و کار افزوده است.

رونق کسب به رغم بحران کرونایی

در آغاز گسترش پاندمی این نگرانی وجود داشت که با کاهش فعالیت بسیاری از بنگاه‌های متوسط و کوچک، فیس‌بوک شمار زیادی از آگهی‌های تبلیغاتی را از دست بدهد، در واقع هم کرونا به فعالیت بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌ها پایان داد. اما با وجود این، بسیاری از شرکت‌ها برای یافتن راه‌حل‌های تازه به اینترنت مراجعه کردند.

با افزایش آگهی‌های تبلیغاتی معاملات فیس‌بوک به میزان ۲۲ درصد بالا رفت و به ۲ / ۲۱ میلیارد دلار رسید، که عایدی شبکه اجتماعی را ۲۹ درصد بالا برد و به ۸۵ / ۷ میلیارد دلار رساند.

شمار کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک طی سه ماه ۳۰ میلیون نفر افزایش یافت و به حدود یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون کاربر رسید. روزانه بیش از ۲ و نیم میلیارد نفر در سراسر جهان به اپلیکیشن‌های این کنسرن، یعنی اینستاگرام و وتس‌اپ مراجعه می‌کنند.

در همین شرایط سود سرشاری نصیب گوگل شده است و این کنسرن با افزایش فروش تا بیش از ۴۶ میلیارد یورو، سود خود را به بیش از ۱۱ میلیارد دلار افزایش داده است. بیشترین درآمد این شرکت از پخش آگهی‌های تبلیغاتی حاصل می‌شود.در سه ماهه قبل عایدی یوتیوب، وابسته به گوگل، نیز به شکلی جهشی افزایش یافت و به پنج میلیارد دلار رسید.

تجهیزات پرطرفدار اپل

برخلاف کنسرن‌های یادشده که درآمد آنها بیشتر از فروش خدمات نرم‌افزاری بود، بالاترین منبع درآمد اپل همچنان از فروش دستگاه‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری است.

اشکالی که در فصل گذشته برای اپل پیش آمد، این بود که برخلاف وعده‌ای که داده بود، نتوانست آیفون تازه خود را در ماه سپتامبر عرضه کند و یک ماه بعد آن را به بازار فرستاد. همین تأخیر سود اپل را حدود ۷ و نیم درصد یعنی تا ۷ / ۱۲ میلیارد دلار پایین آورد.

از فروش آیفون نسبت به سال قبل حدود یک پنجم کاسته شد و به حدود ۲۶ و نیم میلیارد دلار کاهش یافت؛ اما مجموع فروش اپل حدود یک درصد افزایش داشت و به ۷ / ۶۴ میلیارد دلار رسید.

در سه ماهه گذشته حجم فروش اپل از کامپیوترهای مک و آی‌پدهای جدید روی هم نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار بوده است.

اکنون باید منتظر بود و واکنش مشتریان را به آیفون ۱۲ که قرار است در آستانه سال نو میلادی عرضه شود، مشاهده کرد.

نگرانی تازه بزرگترین کنسرن‌های اینترنتی این است که دادگستری ایالات متحده بیش از پیش آنها را به خاطر تخلف از اصول رقابت آزاد زیر فشار قرار داده است. برای نمونه هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواستی علیه شرکت گوگل تنظیم کرد.

دادگستری آمریکا گوگل را متهم کرده است که ماشین جستجوی این شرکت به شکلی جانبدارانه و غیرقانونی به سود صاحبان سهام و آگهی عمل می‌کند و بدین سان مقررات رقابت آزاد را زیر پا می‌گذارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت دکتر مصطفی مصباح زاده موسس روزنامه کیهان


  کتاب راهنمای ارتباطات دامپزشکی منتشر شد


  معرفی کتاب‌های پرطرفدار خارجی/ موانع ارتباط مؤثر داخلی (روابط‌عمومی در تجارت)


  بازتعریف ابعاد تعامل با مشتری


  دورکاری با چند روش به افزایش خلاقیت کمک می‌کند


  اولین نظام نامه جامع روابط عمومی در آستانه چاپ قرار گرفت


  روابط عمومی «چشم‌انداز» سازمان را درست می‌کند


  ارتباطات درون سازمانی در سال 2021 چگونه خواهد بود؟


  چرا مردم دنیا نظریه‌های توطئه را باور می کنند


  تفریح و هیجان در میدان مرگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود