درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 09:33   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45130صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 7 آبان 1399 - 13:54
مدیریت ارتباطات بین‌المللی و جهانی سازمان
سعیدرضا عاملی استاد دانشگاه - مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، از فضای مجازی برای مدیریت روابط فراملی سازمان و افزایش اعتبار سازمان در صحنه ملی و بین المللی استفاده می کند و با بازنمایی های سازنده و هدفمند و سازماندهی شده، منزلت سازمان و درنهایت کشور را بالا می برد. بر این اساس، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در عرصه بین المللی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گرفته است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، از فضای مجازی برای مدیریت روابط فراملی سازمان و افزایش اعتبار سازمان در صحنه ملی و بین المللی استفاده می کند و با بازنمایی های سازنده و هدفمند و سازماندهی شده، منزلت سازمان و درنهایت کشور را بالا می برد. بر این اساس، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در عرصه بین المللی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گرفته است.


مدیریت ارتباطات روابط عمومی¬ها در سطح ملی و بین¬المللی متفاوت است و در سطح برون¬¬سازمانی، روابط عمومی¬ها را با موضوعات جدیدی مانند شناخت بازارهای در حال ظهور، رقابت جهانی، تفاوت¬های زبانی، تفاوت در قوانین و مقررات، تفاوت در کانال¬های رسانه¬های اجتماعی، یافتن افراد بانفوذ ، تفاوت در طراحی صفحات، تفاوت¬های فرهنگی و سازگاری و تطبیق با تفاوت¬های فرهنگی و تغییر شرایط مواجه هستند (پیج و پارنل، 2019؛ هربست، 2014).

 

در سطح درون¬سازمانی نیز، تعامل میان سازمان و گروه¬های مختلف در کشورهای متفاوت بر سیاست¬های سازمان اثرگذار است و مسائلی مانند پشتیبانی ارتباطات جهانی روابط عمومی¬ها از سوی مدیریت سازمان، تنظیم دستورالعمل¬ها و استراتژی¬های صحیح، دانش و مهارت برقراری ارتباط در سطح جهانی و تخصیص بودجه کافی مطرح می¬شود. بر این اساس، در مدیریت ارتباطات جهانی روابط عمومی¬ها، برنامه¬ریزی و ساماندهی روابط جهانی، صلاحیت کارکنان روابط عمومی، هماهنگی میان کشورها، مدیریت بازخورد بین¬المللی و تنظیم محتوا و فرمت برای استفاده کاربران بین¬المللی از اهمیت برخوردار است (هربست، 2014).


هربست (2014) عناصر مدیریت روابط جهانی در روابط عمومی¬ها را شامل پرسنل، نقش¬ها و مسئولیت¬ها، فرایندها، ساختارها، فناوری و فرهنگ ارتباطاتی دانسته است:
• پرسنل و مدیران روابط عمومی: مدیران روابط عمومی به مثابه مدیران ارتباطی، نقش حیاتی در سازمان دارند، زیرا آنها در سطح جهانی با ذینفعان و مشتریان و دیگر بخش¬ها ارتباط برقرار می¬کنند. مدیران روابط عمومی نیازمند آموزش مداوم هستند که شامل تخصص حرفه¬ای در ارتباطات، تخصص روش¬شناختی شامل تفکر میان¬رشته¬ای، تفکر استراتژیک و وظیفه¬محور است و تخصص اجتماعی که به توانایی برقراری ار تباط میان شرکای ملی و بین¬المللی و توانایی ساختن تیم اشاره دارد.


• نقش¬ها و مسئولیت¬ها: نقش¬ها و مسئولیت¬های مدیریت ارتباط جهانی در روابط عمومی¬ها بر اساس یک استراتژی مشخص، روشن و شفاف باشد. نقش¬های کلیدی و صلاحیت تصمیم¬گیران باید تعریف شده باشد و مشخص باشد که چه کسی مسئول برقراری ارتباط یا تعامل و بازخورد است.


• ساختار: مدیریت ارتباط جهانی به دستیابی به اهداف بین¬المللی سازمان کمک می¬کند. ابتدا باید مشخص کرد که مدیریت ارتباط جهانی در کدام بخش فروش یا بازاریابی قرار دارد و مسئول آن کیست.


• فرایند: فرایندها، هماهنگی را مطمئن می¬سازند. فرایندها، زنجیره¬ای از کنش¬ها با نتایج تعیین شده هستند. فرایندهای مناسب، ارتباطات موردنظر، هماهنگی و سنجش را امکان¬پذیر می¬کند و تلاش-های مشترک را تقویت می¬نماید.


• فناوری اطلاعات: فناوری اطلاعات مناسب نقش مهمی را در مدیریت ارتباط جهانی دارد. فناوری اطلاعات از مدیریت روابط جهانی از طریق سخت¬افزار و نرم¬افزار مناسب پشتیبانی می¬کند.


• فرهنگ ارتباطاتی: فرهنگ ارتباطاتی، در افزایش تفاهم فرهنگی و تبادل فرهنگی نقش عمده¬ای دارد و نقاط و ویژگی¬های مشترک فرهنگی که وحدت¬بخش روابط جهانی محسوب می¬شود را تقویت می¬کند.


الگوی مدیریت یکپارچه جدید و همه¬جانبه¬نگر روابط عمومی¬، در سطح مدیریت روابط جهانی تضمین می-کند که تمامی ذینفعان قادر به تعامل و تبادل ایده¬ها با سازمان هستند؛ ابزارهای مدیریت ارتباطی، به¬طور سیستماتیک و نظام¬مند در سطح جهانی طراحی و پیاده¬سازی شده¬اند؛ رفتار ذینفعان بر اساس درک مشترک از مدیریت روابط جهانی است؛ مدیریت روابط عمومی جهانی با شرکای بین¬المللی هماهنگ است؛ محتوا و خدمات سازگار و فاقد ناهماهنگی است و به لحاظ شکلی، بر اساس دستورالعمل¬های استاندارد بین¬المللی تنظیم و ارائه می¬شود.
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد