درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 07:54   

هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است

  هوش مصنوعی آنتروپیک به اندازه انسان‌ها متقاعدکننده است


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت

  مدیر روابط‌عمومی اسبق معاونت هنری وزارت ارشاد دارفانی را وداع گفت


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
  سرپرست حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه ملی منصوب شد
  «مجتبی‌پور» جایگزین «نعمتی» در روابط‌عمومی استانداری خراسان رضوی شد
  هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان بوشهر انتخاب شدند
  سمیه‌سادات ابراهیمی مدیر‏کل‏ حوزه مدیرعامل، روابط‌عمومی و امور ‌‏بین‌الملل کانون شد
  پنج‌گانه‌ی اطلاعات: غول‌های اینترنتی در حال تغییر جهان
  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر
  روزنامه آلدن سرمقاله‌های هماهنگی را منتشر می‌کنند که گوگل را مورد انتقاد قرار می‌دهند
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک
  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45088صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 4 آبان 1399 - 21:54
مخاطرات صنعت تبلیغات در پیچ و خم کرونا
در سطح جهانی، درآمد تبلیغاتی صاحبان رسانه‌ها در سال ‌جاری با کاهش ۴۲میلیارد‌دلاری، 2/7درصد کاهش یافت و به عدد ۵۴۰میلیارددلار رسید. دلیل اصلی این کاهش هم افت هزینه‌های تبلیغاتی به دلیل آسیب‌های جدی کروناست که موجب رکود اقتصادی شده است اما بر اساس گفته مارک رید، مدیرعامل «دبلیوپی‌پی» بزرگ‌ترین شرکت تبلیغاتی در جهان، شرایط دشوار پشت سر گذاشته شده است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شرکت‌ها در تمامی صنایع در سال ۲۰۲۰ با کاهش درآمدزایی مواجه شدند و شرکت‌های تبلیغاتی نیز از این طوفان که بخش عمده آن ناشی از پاندمی کروناست، محفوظ نماندند.

در سطح جهانی، درآمد
تبلیغاتی صاحبان رسانه‌ها در سال ‌جاری با کاهش ۴۲میلیارد‌دلاری، 2/7درصد کاهش یافت و به عدد ۵۴۰میلیارددلار رسید. دلیل اصلی این کاهش هم افت هزینه‌های تبلیغاتی به دلیل آسیب‌های جدی کروناست که موجب رکود اقتصادی شده است اما بر اساس گفته مارک رید، مدیرعامل «دبلیوپی‌پی» بزرگ‌ترین شرکت تبلیغاتی در جهان، شرایط دشوار پشت سر گذاشته شده است.

او شاهد نشانه‌هایی از بهبود نه‌تنها در زیرمجموعه‌های آژانس تبلیغاتی دبلیوپی‌پی، بلکه در کل صنعت تبلیغات است؛ صنعتی که اکنون به‌طور گسترده‌ای به جای تبلیغات ایمنی در مورد کرونا در تلاش برای بازگشت به روال کار عادی پیش از کروناست اما هنوز هم پیامدهای کرونا موجب شده است تا مارک رید به پس‌انداز از محل انجام سفرهای غیرضروری و ارزش برگزاری جلسات غیرحضوری توجه کند.

 

او می‌گوید چگونه مقررات قرنطینه‌ای موجب شدند تا دهه‌ها از نوآوری در طول چهار ماه تسهیل شود و تاکید می‌کند نقش دبلیو‌پی‌پی در هدایت فناوری‌های نوین ضرورت فعالیت این شرکت برای مشتریان خود را نسبت به گذشته دوچندان کرده است. دبلیو‌پی‌پی، یک شرکت تبلیغاتی بریتانیایی و چندملیتی است که با در اختیار داشتن سه هزار شعبه در ۱۱۰ کشور، به‌عنوان بزرگ‌ترین بنگاه تبلیغاتی و روابط‌عمومی جهان شناخته می‌شود.

 

 شرکت دبلیو پی‌پی در سال ۱۹۷۱ با نام شرکت «وایر اند پلاستیک پروداکت» تاسیس شد و در آغاز در زمینه تولید کابل‌های برق فعالیت می‌کرد که در طول سال‌های بعد با خریداری و ادغام شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات، فعالیت‌هایش را بر این بخش متمرکز کرد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر لندن قرار دارد و دفتر عملیاتی آن نیز در شهر دوبلین ایرلند مستقر است. سهام شرکت دبلیو پی‌پی در بازار بورس لندن و بورس نزدک دادوستد می‌شود.

کاهش درآمدها

گوگل اعلام کرده اگرچه درآمد ناشی از تبلیغات آنلاین این شرکت در دو ماهه اول سال ۲۰۲۰ در حال افزایش و بهبود بود، اما شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت بسیاری از کسب‌و‌کارها باعث شد تا در ماه مارس درآمد ناشی از آگهی‌های آنلاین گوگل به‌شدت کاهش یابد. از جمله پلتفرم‌های گوگل که به علت دورکاری کارمندان و تعطیلی بسیاری از مشاغل آسیب دیده‌اند، می‌توان به جست‌وجوگر اصلی، برنامه ویدیوکنفرانس میت، یوتیوب، برنامه نقشه گوگل، خدمات بازی استادیا و سرویس‌های متنوع کلود گوگل اشاره کرد.

 

این وضعیت باعث شده درآمد کلی آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) از محل خدمات مختلف این شرکت با افزایش ۱۳درصدی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ به 2/41میلیارددلار و سود آن به 8/6میلیارددلار برسد. رشد درآمد خالص این شرکت تنها 5/1درصد بوده که علت این کاهش سرعت رشد کمتر شدن درآمدهای تبلیغاتی اعلام شده است. گوگل حاضر نشده رقم دقیق کاهش درآمدهای تبلیغاتی خود را اعلام کند.

فیسبوک هم از رشد ۱۷ درصدی درآمد خود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ و رسیدن رقم آن به 4/17میلیارددلار خبر داده اما رشد درآمدهای تبلیغاتی آن کمتر شده است. فیسبوک امیدوار شده این شرایط در ماه‌های آینده بهتر شود و در این زمینه آمار دقیقی ارائه نکرده است.

توییتر هم از رشد درآمدی سه‌درصدی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ و کاهش 4/8میلیون‌دلاری درآمد تبلیغاتی خود خبر داده است. این شرکت اعلام کرده درآمد تبلیغاتی آن از ۱۱ تا ۲۷ مارس سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷درصد کمتر شده است. انتظار می‌رود درآمدهای گوگل از تبلیغات در سال جاری ۵/۳ درصد کاهش یابد که نخستین روند کاهشی از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود. ایمارکتر پیش‌بینی کرد گوگل در سال جاری نزدیک به ۴۰میلیارددلار از تبلیغات درآمد کسب خواهد کرد.

با وجود کاهش درآمدهای تبلیغاتی این شرکت در سال جاری برآورد می‌شود در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ درآمد گوگل بار دیگر به روند صعودی بازگشته و به ترتیب ۲۰ و ۱۱درصد رشد کند.

کاهش درآمدهای گوگل در سال ۲۰۲۰ اساسا به دلیل اتکای زیاد آن به شرکت‌های مسافرتی است که در نتایج جست‌وجوی گوگل تبلیغات می‌کنند. این شرکت‌ها با بیشترین آسیب در طول کرونا روبه‌رو شده‌اند. این شرکت تحقیقاتی در پیش‌بینی فصل نخست خود بدون در نظر گرفتن همه‌گیری کرونا برآورد کرده بود که درآمد تبلیغاتی گوگل در آمریکا حدود ۱۳درصد رشد می‌کند. در عین حال طبق پیش‌بینی این شرکت انتظار می‌رود درآمد تبلیغاتی فیسبوک در آمریکا امسال نزدیک به پنج‌درصد افزایش یابد که البته کمتر از رشد ۲۶درصدی آن در سال ۲۰۱۹ است.

طبق این گزارش رشد فیسبوک و آمازون در طول همه‌گیری کرونا می‌تواند جایگاه نخست گوگل را در بازار تبلیغات دیجیتال به خطر بیندازد.

منبع: FORBES.COM

www.tejaratetalaeenews.ir


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  رسانه در عصر پست‌ مدرن؛ از مرگ سوژه تا ستیز با واقعیت


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  3 راه برای اینکه در جلسه بعدی هوشمندتر به نظر برسید


  در مذمت مبالغه‌گویی متخصصان روابط‌عمومی


  اخبار ممنوعه


  آینده روابط‌عمومی در عصر رسانه‌های دیجیتال


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد