درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 10 آذر 1399 - 08:42   

تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان

  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان


ادامه ادامه مطلب یک

چگونه فیلم آموزشی بسازیم

  چگونه فیلم آموزشی بسازیم


ادامه ادامه مطلب دو

گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری

  گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مسیر روابط عمومی و ارتباطات در سال 2021
  نامزدهای بهترین عکس 2020
  گوگل و فیسبوک: تهدیدی برای بقای رسانه‌های خبری
  هیئت دولت امارات شورای امنیت سایبری را تشکیل داد
  رُبات ژاپنی گشت ارشاد ماسک و فاصله اجتماعی شد
  تایج یک نظرسنجی در مورد دورکاری کارکنان در ایران
  بحث و حل تعارض‌ها به سبک اپل
  کووید-۱۹؛ فرصتی برای کسب‌و‌کارها
  وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس‌بوک در انگلیس
  تقدیر شورای اطلاع رسانی دولت از عملکرد رسانه ای وزارت ورزش و جوانان
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45082صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 4 آبان 1399 - 10:35
۹ پیش‌بینی برای جهان پساکرونا
کووید-۱۹ ممکن است سیستم ها و صبوری ما را تحت فشار قرار دهد، اما مقاومت ما را نیز بالا می برد و به ما اجازه می دهد راه حل های جدید و خلاقانه ای را در هنگام ضرورت توسعه دهیم. در جهان پساکرونا، پیش‌بینی می کنم که درس هایی را در زمان مبارزه با ویروس آموختیم، به کار ببندیم و دنیای‌مان را تبدیل به جای بهتری کنیم. شما در آینده چه می‌بینید؟
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| همین طور که موج کووید-۱۹ سراسر جهان را می‌پیماید، نوع بشر مجبور به نوآوری و تغییر مسیر کار و زندگی خود شده است. فراتر از نقطه‌ای که اکنون در آن ایستاده‌ایم این است که افراد و شرکت‌ها در جهان پساکرونا مقاوم‌تر خواهند شد. در اینجا ۹ پیش‌بینی را ارائه می‌کنیم که نشان می‌دهد جهان ما پس از پشت سر گذاشتن دنیاگیری چگونه خواهد بود.


۱- افزایش واسطه ها و تعاملات بدون تماس

هنوز زمان زیادی نگذشته است که ما از لمس صفحه­ نمایش­ ها و کارهایی که می ­توانستیم با آن بکنیم، ذوق­ زده می ­شدیم. اما کووید-۱۹ اغلب ما را نسبت هر سطح قابل لمسی که می­ تواند بیماری را منتقل کند، هوشیارتر کرده است، بنابراین در جهان پساکرونا انتظار می ­رود که ما صفحات را کمتر لمس کنیم و بیشتر از رابط­ه ای صوتی و ابزارهای بینایی ماشینی استفاده کنیم. پیش از دنیاگیری، ما شاهد گسترش گزینه­ های پرداخت بدون تماس در دستگاه ­های موبایل بودیم. با این حال، همزمان با افزایش تعداد افرادی که می ­خواهند سطوح کمتری را لمس کنند، این گزینه­ پرداخت برای کالاها و خدماتی که نیاز به تماس فیزیکی ندارند، طرفداران بیشتری خواهد یافت. انتظار می ­رود که شاهد گسترش رابط­ه ای صوتی و بینایی ماشینی باشیم که چهره­ ها و ژست ­های حرکتی را در صنایع مختلف تشخیص می­ دهد تا میزان تماس فیزیکی را محدود کند.


۲-تقویت زیرساخت های دیجیتال

کووید-۱۹ سبب شده است که مردم خود را به کار کردن از خانه و در تنهایی وفق دهند. این ویروس با مجبور کردن دسته ­جمعی ما برای یافتن راه ­حل ­های دیجیتال برای برگزاری جلسات، درس­ ها، تمرینات و سایر کارها در خانه، به بسیاری از ما اجازه می ­دهد که امکان استمرار برخی از این کارها را در جهان پساکرونا محتمل بدانیم. من متوجه شدم که مسافرت کردن به سایر کشورها تنها برای شرکت در یک جلسه همیشه ضروری نیست، و دریافتم که تماس تصویری برای تمام انواع جلسات (بله تمام آنها، حتی برای جلسات هیئت مدیره) می­تواند به یک اندازه مفید باشد. به برکت لزوم فاصله­ گیری اجتماعی دخترم اولین درس پیانوی خود را در طول یک تماس ویدئویی آموخت و با کمال تعجب خیلی خوب پیش رفت.
مطالب مرتبط: خرده‌فروشان با کمبود اطلاعات در دوران همه‌‌گیری کرونا مواجه هستند


۳-نظارت بهتر با استفاده از اینترنت اشیاء و کلان داده

ما قدرت داده­ ها در دوره­ دنیاگیری را به­ صورت واقعی می­بینیم. درس­ هایی که از این تجربه می ­آموزیم به ما خواهد گفت که چطور می­ توانیم دنیاگیری­ های آتی را با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء و کلان داده تحت نظر بگیریم. اپلیکیشن ­های ملی یا جهانی سیستم­ های هشدار اولیه بهتری را فراهم می ­نمایند چراکه این اپلیکیشن ها می­ توانند افرادی را که علایم شیوع ویروس را دارند گزارش داده و ردیابی کنند. بنابراین می ­توان با استفاده از داده ­های سیستم تعیین موقعیت جغرافیایی (GPS) افراد در معرض خطر و افرادی که با آن ها در تعامل بوده ­اند را برای نشان دادن شیوع بیماری، ردیابی نمود. هر کدام از این تلاش­ ها باید به دقت اجرا شوند تا از حریم خصوصی افراد حفاظت شده و از سوءاستفاده از این داده­ ها جلوگیری شود. با این حال، این کار مزایای بسیاری را برای نظارت مؤثرتر و مقابله با دنیاگیری ­های آتی ارائه می ­دهد.


۴-توسعه دارو با کمک هوش مصنوعی

هرچه سریعتر بتوانیم یک داروی مؤثر و ایمن برای درمان و یک واکسن برای جلوگیری از ابتلای به کووید-۱۹ و ویروس ­های آینده تولید و توزیع کنیم، این بیماری سریع تر مهار خواهد شد. هوش مصنوعی شریک ایده ­آلی برای توسعه دارو است زیرا می ­تواند تلاش­های انسان را تسریع و تکمیل نماید. واقعیت کنونی، تلاش ­های آینده برای کاربرد هوش مصنوعی در توسعه­ دارو را به ما نشان می ­دهد.


۵-پزشکی از راه دور

آیا ایمیل ­هایی را از متخصصان مراقبت ­های پزشکی مبنی بر پزشکی از راه دور یا مشاوره مجازی دریافت کرده ­اید؟ بسیاری از متخصصان به ­منظور کنترل ترافیک انسانی در بیمارستان ­ها و سایر مطب­ های پزشکی درحال اطلاع ­رسانی به بیماران­شان هستند که می­ توانند از طریق تماس ویدئویی مشاوره­ های لازم را دریافت کنند. مراقبت از راه دور می­ تواند به­ جای ازدحام مردم در مطب دکتر یا مراکز درمانی، خدمات بالینی را بدون ویزیت حضوری ارائه دهد. برخی از مراکز درمانی پیش از شیوع کووید-۱۹ تا حدودی این خدمات را ارائه می ­دادند، اما درحال حاضر علاقه به این کار به ­ویژه در مناطقی که طرح دوری ­گزینی اجتماعی الزامی شده، افزایش یافته است.

۶-خرید آنلاین بیشتر

علی­ رغم اینکه بسیاری از کسب ­وکارها پیشتر وارد حوزه فروش آنلاین شده بودند، کووید-۱۹ کاری کرد که هرگز پیش از آن این حجم خرید آنلاین وجود نداشت. کسب وکارهایی که گزینه خرید آنلاین نداشتند با فروپاشی مالی مواجه شدند، و آنهایی که چنین امکانی را ارائه می ­دادند در تلاش برای تقویت پیشنهادات بودند. پس از کووید-۱۹، کسب ­وکارهایی که می­ خواستند در رقابت باقی بمانند، حتی با وجود حفظ فروشگاه ­های فیزیکی خود، راه هایی برای داشتن خدمات آنلاین خواهند یافت، و به ­منظور انطباق با موج تقاضاها سیستم­ های حمل و نقل و تحویل کالا را بهبود خواهند داد، خواه به دلیل ترجیح فروشنده خواه مقابله با دنیاگیری ­های آتی.


۷-اتکای بیش از پیش به ربات ها

ربات­ ها به ویروس مبتلا نمی ­شوند. شرکت ­ها دریافتند که درحال حاضر ربات ­ها می­ توانند از ما حمایت کنند و نقش مهمی در جهان پساکرونا یا در طول دنیاگیری آینده ایفا کنند، چه در تحویل خواروبار یا پذیرش وظایف خطیر در مراکز درمانی یا برای ادامه کار کارخانه ­ها.


۸-افزایش رویدادهای دیجیتال

سازمان­ دهندگان و شرکت ­کنندگان رویدادهای حضوری که مجبور شدند به صورت دیجیتال فعالیت کنند، دریافتند که هر دو نوع رویداد مزایا و معایب خاص خود را دارد. برای مثال، من مرتباً در مذاکرات مربوط به فناوری در مجلس نمایندگان در لندن شرکت می­ کنم. جلسه این هفته با موضوع «هوش مصنوعی در آموزش» به صورت مجازی برگزار شد و بسیار خوب پیش رفت و افراد بیشتری نیز در آن شرکت کردند. ما برعکس رویداد حضوری با مشکل کمبود ظرفیت مواجه نشدیم، به­ علاوه شرکت­ کنندگانی از سراسر جهان داشتیم. هرچند پیش­ بینی نمی ­کنم که رویداد حضوری پس از کووید-۱۹ به­ طور کامل جایگزین شود، اما معتقدم برگزارکنندگان رویدادها راه هایی را خواهند یافت که جنبه ­های دیجیتال بتواند رویدادهای حضوری را تکمیل نماید. من افزایش شدید رویدادهای ترکیبی (هیبریدی) را پیش ­بینی می ­کنم که در آن بخشی از رویداد به ­صورت حضوری برگزار شود و سایر بخش ­ها به­ صورت دیجیتال ارائه گردد.

۹- رشد ورزش های الکترونیکی

رویدادها، سازمان­ ها و طرفداران ورزشی باید با این واقعیت کنار بیایند که ورزش ­های مورد علاقه­ شان به دلیل شیوع کووید-۱۹ یا به حال تعلیق درآمده ­اند یا به ­طور کامل لغو شده­ اند. اما ورزش ­های الکترونیکی درحال پیشرفت هستند. حتی نسخه ­های الکترونیکی مسابقات اتومبیل ­رانی فرمول ۱ در تلویزیون پخش می­ شوند و هرچند این نسخه­ ها مشابه مسابقات سنتی فرمول ۱ نیستند، اما یک خروجی «ورزشی» به مردم می­ دهد. برعکس رویدادهای ورزشی غالب، رویدادهای ورزش الکترونیکی به راحتی می ­توانند به فضای آنلاین منتقل شوند. همچون رویدادها، پیش­بینی می­ کنم درجایی که رویدادهای فیزیکی با گزینه­ های دیجیتال تکمیل می­ شوند، ما شاهد افزایش پوشش ورزش ­های ترکیبی (هیبریدی) خواهیم بود.

کووید-۱۹ ممکن است سیستم ها و صبوری ما را تحت فشار قرار دهد، اما مقاومت ما را نیز بالا می برد و به ما اجازه می دهد راه حل های جدید و خلاقانه ای را در هنگام ضرورت توسعه دهیم. در جهان پساکرونا، پیش‌بینی می کنم که درس هایی را در زمان مبارزه با ویروس آموختیم، به کار ببندیم و دنیای‌مان را تبدیل به جای بهتری کنیم. شما در آینده چه می‌بینید؟

منبع: Forbes
https://weblogibc-co.com

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سالروز درگذشت دکتر مصطفی مصباح زاده موسس روزنامه کیهان


  کتاب راهنمای ارتباطات دامپزشکی منتشر شد


  معرفی کتاب‌های پرطرفدار خارجی/ موانع ارتباط مؤثر داخلی (روابط‌عمومی در تجارت)


  بازتعریف ابعاد تعامل با مشتری


  دورکاری با چند روش به افزایش خلاقیت کمک می‌کند


  اولین نظام نامه جامع روابط عمومی در آستانه چاپ قرار گرفت


  ارتباطات درون سازمانی در سال 2021 چگونه خواهد بود؟


  روابط عمومی «چشم‌انداز» سازمان را درست می‌کند


  فرصت کرونایی برای چابک‌سازی سازمان‌ها


  تفریح و هیجان در میدان مرگ


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود