درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 10:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"
  غول روابط‌عمومی در تضاد با تعهدات آب و هوایی خود با بنیاد چارلز کخ قرارداد امضا کرد
  هرگز کسی را آزار نده
  دیپلماسی روابط‌عمومی
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45060صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 3 آبان 1399 - 09:01
مدیریت توجه
انجام دادن برخی کارها باعث می‌شود که توجه و تمرکز لازم را نداشته باشیم و نتوانیم مسئولیت‌های خودمان را به خوبی به انجام برسانیم. اگر می‌خواهیم مدیریت توجه را در زندگی و محل کار خود در پیش بگیریم، باید از همین امروز عواملی که باعث حواس‌پرتی می‌شوند را از زندگی و کار خود تعدیل و به مرور زمان حذف کنیم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در برخی موقعیت‌ها، ممکن است نتوانیم روی وظایف و مسئولیت‌های خودمان تمرکز کافی داشته باشیم. در چنین شرایطی، مدیریت توجه می‌تواند به ارتقا کیفیت و بهره‌وری امور کمک کند. به دلیل ساختار ذهن، میزان تمرکز و توجه انسان در کارهای مختلف محدود است. انجام چند وظیفه و مسئولیت مختلف و کسب نتیجه مثبت در همه آن کارها یا رسیدن به رضایت کامل در همه امور، بسیار دشوار است.


حجم اطلاعات در حوزه‌های مختلف بسیار بالاست و شاید ما قادر به پردازش صحیح همه این حجم اطلاعات نباشیم. «میهالی سیکسن تمیالی»، روانشناس مجارستانی-آمریکایی معتقد است که ظرفیت پردازش ذهن خودآگاه انسان، 120 بیت در ثانیه است. وقتی شخصی صحبت می‌کند و ما به صحبت‌های او گوشی می‌دهیم، ذهن در حال پردازش حدود 60 بیت در ثانیه است. در نتیجه درک صحبت کردن همزمان دو نفر کار دشواری است.


خستگی ذهنی باعث کاهش تمرکز ذهنی می‌شود. وقتی ذهن‌مان خسته است، فعالیت‌های نورون‌های مغزی محدود می‌شود و درنتیجه نمی‌توانیم به راحتی روی فعالیت‌ها و مسئولیت‌های روزانه تمرکز کافی داشته باشیم.


به غیر از سیستم ذهن، شادی نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی میزان تمرکز در کار است. «پال دولان»، استاد علوم رفتاری معتقد است که تمرکز یکی از مولفه‌هایی است روی توانمندی‌های کاری و مسئولیت‌های ما تاثیرگذار است. «مورا نول توماس» معتقد است که مدیریت توجه اهمیت بیشتری نسبت به مدیریت زمان دارد. وی معتقد است مدیریت توجه به مهم‌ترین ابزار قرن 21 تبدیل می‌شود. وقتی در تقویم کاری را برای انجام دادن یادداشت می‌کنیم، به معنی توجه کردن به آن مسئولیت است و زمان فاکتور ثانویه است. درواقع ابتدا به آن وظیفه توجه می‌کنیم و سپس زمانی را برای انجام دادنش مشخص می‌کنیم.


«مورا نول توماس»، نویسنده کتاب مدیریت توجه، در مورد افزایش بهره‌وری با کمک مدیریت توجه مطالب مفیدی را ارائه کرده است. در شرایط کنونی، مردم این قرن بیش از هر زمان دیگری در معرض حواس پرتی قرار دارند. فناوری باعث توسعه، بهره‌وری و بهبود ارتباطات شده است ولی با این وجود، تمرکز مردم روی برخی کارها به شدت افت کرده است. مورا توماس در مورد اهمیت مدیریت توجه ایده‌های جالبی را مطرح می‌کند و معتقد است که سه گام برای مدیریت توجه باید در پیش گرفت.


محیط اطراف خود را کنترل کنید


باید در محیطی که در آن زندگی یا کار می‌کنید، راحت باشید. در این صورت تمرکز بیشتری روی کارها خواهید داشت. با بستن درب اتاق کارو پیدا کردن مکانی ساکت و آرام برای کار کردن، می‌توانید تمرکز بالاتری را تجربه کنید.
روی فناوری کنترل داشته باشید


گاهی اوقات لازم است برای بالابردن تمرکز خودتان گوشی موبایل‌تان را سایلنت کنید؛ یا برخی اپلیکیشن‌هایی که باعث حواس پرتی‌تان می‌شوند را غیر فعال کنید. انجام این کار به مدت 20 دقیقه در ساعات مشخصی از روز باعث می‌شود به تدریج نگذارید فناوری‌های جدید به عاملی برای حواس پرتی و نداشتن تمرکز تبدیل شوند.


رفتار خود را کنترل کنید


سخت‌ترین کار کنترل رفتار خودتان است. نظم بخشیدن به افکار، سخت تر از منظم کردن محیط پیرامون است. باید به عنوان تمرینی مداوم به نظم بخشی افکار خود بپردازید. همان‌طور که عضلات ما به تمرین ورزشی نیاز دارند تا قوی بشوند، ذهن ما نیز با تمرین مداوم منظم می‌شود.


در حوزه فناوری عادت‌هایی در ما شکل گرفته و نهادینه شده است. مثلا به تلویزیون نگاه می‌کنیم، همزمان پیام‌های گوشی را پاسخ می‌دهیم و اگر لازم باشد در شبکه‌های اجتماعی هم حضور داریم. ممکن است در ساعات مختلف شبانه روز چنین کاری را انجام دهیم و ترک برخی عادت‌های اشتباه در این حوزه بسیار سخت است.


رعایت تعادل در زندگی شغلی و کاری بسیار اهمیت دارد. وقتی در همه کارها تعادل وجود داشته باشد، از میزان حواس پرتی در محل کار کم می‌شود. برای هر کاری باید محدودیت‌ها و مرزهایی را تعیین کنیم. رعایت تعادل حتی در حوزه‌های فردی، روابط خانوادگی، سرگرمی و ... هم مهم است.


انجام دادن برخی کارها باعث می‌شود که توجه و تمرکز لازم را نداشته باشیم و نتوانیم مسئولیت‌های خودمان را به خوبی به انجام برسانیم. اگر می‌خواهیم مدیریت توجه را در زندگی و محل کار خود در پیش بگیریم، باید از همین امروز عواملی که باعث حواس‌پرتی می‌شوند را از زندگی و کار خود تعدیل و به مرور زمان حذف کنیم.
منبع: دیجیاتو

 



 



 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  10 عبارت برای ابراز قدردانی بدون گفتن "متشکرم"


  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  هرگز کسی را آزار نده


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  دیپلماسی روابط‌عمومی


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد