شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)-|| بیماری همه گیر کرونا عملاً تمام بخشهای زندگی شخصی و شغلی ما را تحت تأثیر قرار داده است. ما بلافاصله مجبور شدیم برای حفظ و ایجاد روابط با روشهای جدید و متفاوت ارتباط و اشتراک گذاری خود را وفق دهیم. ما به حقایقی در مورد مقاومت و استقامت خود در این آشفتگی ها و تحولات پی بردیم، از جمله:
• فناوری یک پل است - انتقال صدا، ایده ها، تعاملات، از یک مکان به مکان دیگر؛
• سیلوها دیگر مانعی ندارند - ما دریافته ایم که فعالیت مجازی تقریباً سیلوهای شرکت را از بین برده است.
• همدلی از حد متوسط فراتر می رود - ما از لحن و ارتباطات خود برای احترام به احساسات بسیار آگاه هستیم.
• اطلاعات در همه جا موجود است – در دنیای مجازی، هیچ مانع و محدودیتی وجود ندارد و عطش اطلاعات هرگز برطرف نمی شود.
• فعالیت ها شخصی شده اند - ارتباطات و فعالیت ها شخصی شده اند.
از منظر سازمانی، ارتباطات کارکنان به گفتگوی در حال انجام - فراگیر، مداوم و شخصی شده تبدیل شده است. هیچ برنامه زمانی از پیش تعیین شده ای وجود ندارد. این یک اقدام مبتکرانه است که از سوی رهبری هدایت می شود و از سوی کارکنان اطلاع رسانی انجام می شود و بر اطلاعات مرتبط و موضوعات اصلی تمرکز می شود. در این راستا، آموزش و بحث به سهولت انجام می شود.
ارتباطات کارکنان مدام از طریق کانال ها و پلتفرم ها در جریان است. در همین راستا، چهار استراتژی متمایز با تجزیه و تحلیل داده ها در عصر دیجیتال، روش جدیدی برای ارتباطات کارکنان ایجاد می کند.
استودیو تجزیه و تحلیل داده ها: منبعی متمرکز برای ارزیابی ارتباطات کارکنان و نقاط تماس آن، احساسات، صدا، تناوب و دسترسی به اطلاعات ایجاد شده است که بر محتوا، برنامه، کانال و زمان تأثیر می گذارد. از این مرکز اصلی، چهار عمل دنبال می شود - همه آنها با داده ها، تجزیه و تحلیل ها و بینش ها تزریق می شوند:
1. نقشه راهبردی ارتباطات کارکنان - چارچوب برنامه ریزی دیجیتال به صورت هفتگی یا حتی روزانه انجام می شود. قابل انعطاف. تکراری.
2. گزارش سازمانی مرکزی (مضامین، جریان مکالمه) – گزارش های اصلی. داستان ها منعکس کننده کل کسب و کار تحت تأثیر اطلاعات و بینش افراد است.
3. پلتفرم های متعدد (مدیران، هاب، برنامه ها، پادکست ها، ویدئوها) - سیستم هماهنگ شده برای داستان سرایی مشتمل بر پیام رسان ها و کانال ها با بازخورد داخلی برای همه کارکنان به راحتی قابل دسترسی است. هاب مجموعه ای از تمام مطالبی است که در پورتال یافت می شود و مرتباً به روز می شود.
4. اقدام نه آگاهی - فعالیتها یا برنامه های خاص منعکس کننده نقاط عطف یا اقدامات کلیدی کسب و کار در طول سال که باعث ایجاد انگیزه برای عمل می شوند - رفتارها، طرز فکر، مشارکت، همکاری، ایده پردازی.
سبک ارتباطات کارکنان در محیط اجتماعی و دیجیتالی در راستای جستجو و فروش است. مردم باید خود در جستجو، مشارکت و فروش همکاری کنند. این روشی متفاوت (تا حدودی تحریک آمیز) برای کسب سود است.
رهبران دریافته اند که این همه گیرى، اهمیت نیروی کار آگاه، قابل اطمینان و هوشمند را افزایش داده است. بدین ترتیب، ارتباطات کارکنان باید به عنوان یک اولویت استراتژیک برای شرکت در نظر گرفته شود و منابع، توجه و تعهد لازم و ایجاد انگیزه در افراد در یک زمان سخت به آنها داده شود.
موفقیت سازمانی مربوط به عملکرد است. بهره وری. کارایی. استواری. پایداری. اینها ویژگی نیروی کاری در حوزه کسب و کار است. آنها باید در مورد نقش ها و مسئولیت هایشان آگاهی داشته باشند، به درک و دیدگاه های خود اطمینان داشته باشند. از ایده ها و دیدگاه های مختلف استقبال کنید. نسبت به آینده هوشیار باشید. به همکاران و همسالان خود احترام بگذارید.
حالا در این زمان ارتباطات کارکنان پیچیده شده است و انتظار می رود کارکنان در این محیط آشفته و غیرقابل پیش بینی موفق عمل کنند.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|