درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 05:32   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45017صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیچهارشنبه، 30 مهر 1399 - 01:58
هنر بازاریابی اجتماعی
بازاریابی اجتماعی، روشی برای توسعه یک فعالیت اجتماعی یا تغییر رفتار مخاطب است که در نهایت به نفع جامعه یا اعضای آن است. در واقع تکنیک‌های این روش از ترکیب علوم اجتماعی و تبلیغات بوجود می‌آیند که روشی اثربخش برای ایجاد یک رفتار پایدار در جامعه و افراد است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||شهرزاد عارفی ||| بازاریابی اجتماعی، روشی برای توسعه یک فعالیت اجتماعی یا تغییر رفتار مخاطب است که در نهایت به نفع جامعه یا اعضای آن است. در واقع تکنیک‌های این روش از ترکیب علوم اجتماعی و تبلیغات بوجود می‌آیند که روشی اثربخش برای ایجاد یک رفتار پایدار در جامعه و افراد است.


افراد یک جامعه در طول زندگی خود بارها در معرض تبلیغات اجتماعی قرار می‌گیرند. یک بار کمپین مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها ( بطور مثال کمپین smokey bear‌ که از سال 1944 م. در آمریکا آغاز شد) یا تصاویری که از بیماری‌های احتمالی مرتبط با سیگار روی بسته‌بندی آن دیده می‌شود.


زمانی که متخصصان بازاریابی و ارتباطات می‌خواهند یک کمپین اجتماعی را طراحی و اجرا کنند باید سه جنبه مهم آن را در نظر بگیرند: دغدغه‌ای که کمپین به دنبال حل یا توجه به آن است، منابعی که قصد دارند در اطلاع‌رسانی آن مشکل به آنها مراجعه کنند و تمامی ریسک‌های احتمالی ورود به آن موضوع و همچنین برنامه زمانبندی اجرای آن.


بازاریابی اجتماعی در سال ۲۰۲۰
 

بازاریابی اجتماعی می‌تواند بر موضوعات متعددی متمرکز شود که هر کدام به نحوی به نفع جامعه و اعضای آن هستند. مانند تبلیغ و ترویج سلامتی، رانندگی ایمن، تغذیه سالم و ورزش یا مشکلات محیط زیستی مانند آگاهی‎‌بخشی درباره زیستگاه‌های در خطر و جنگل‌زدایی یا همچنین فعالیت‌های اجتماعی مانند آگاهی‌بخشی درباره کلیشه‌ها، قلدری و حقوق اقلیت‌ها و...


در اکثر مواقع این شرکت‌ها و برندهای بزرگ نیستند که علاقه‌مند به راه‌اندازی این گونه کمپین‌ها باشند بلکه این خیریه‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی یا نهادهای دولتی هستند که به فکر اینگونه موضوعات می‌افتند.


با این وجود هنوز شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که مشتاق پرداختن به موضوعات اجتماعی باشند و دلشان بخواهد که یک کمپین اجتماعی راه بیاندازند.


کمپین بازاریابی اجتماعی


یک کمپین اجتماعی با اجرای صحیح می‌تواند توجه عموم را جلب کند و درباره یک معضل اجتماعی آگاهی‌بخشی وسیعی انجام دهد و این کار نیاز مبرم به خلاقیت و درگیر کردن احساس مخاطب دارد تا با آگاهی و اقناع مخاطب دنیا جای بهتری برای زندگی شود و رفتارهای انسانی سامان یابند.


همواره 4 فاکتور اساسی (محصول، قیمت، مکان و طرح ترویج) برای طرح‌ریزی کمپین‌های بازاریابی وجود دارد که آنها را در یک کمپین اجتماعی اینطور معنا می‌کنیم:


محصول


در این گونه کمپین‌ها، محصول اصلی همان اقدام یا عمل اجتماعی و منافع عمومی آن است که باید با جذابیت هر چه تمام‌تر ارائه شود. مخاطب باید منافع این اقدام اجتماعی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن متوجه شود.


قیمت


اصطلاح قیمت در این کمپین‌ها به هزینه‌ای اشاره دارد که افراد باید برای رسیدن به هدف کمپین بپردازند و لزوما مالی نیست. در واقع این هزینه می‌تواند سختی یا وقتی باشد که مخاطب برای تحقق هدف کمپین تحمل یا صرف می‌کند.


مکان


در کمپین‌های اجتماعی، خلاف دیگر کمپین‌های تبلیغاتی منظور از مکان تبلیغ، بیلبورد، شبکه‌های اجتماعی و... نیست و در واقع به محلی اشاره دارد که افراد جامعه باید رفتار یا عملی را که از آنها خواسته شده در آنجا انجام دهند. برای مثال در کمپینی که بالاتر اشاره کردیم، چون موضوع آن منع درست کردن آتش در جنگل‌ها بود، مکان کمپین "جنگل‌ها" هستند.


طرح ترویج


این بخش وظیفه دارد تمام قسمت‌های فوق را با یکدیگر یکپارچه کند و به تمام مسیرها و کانال‌هایی اشاره دارد که باید به کار گرفته شوند تا پیام موردنظر به گوش مخاطب برسد و آن را به نحوی بیان کند که برای او جذاب باشد.
 

نویسنده: Ronn Torossian
October 1, 2020

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)


 



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


  ارتباطات ترکیبی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد