درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 آذر 1399 - 15:49   

پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد

  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد


ادامه ادامه مطلب یک

آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟

  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


ادامه ادامه مطلب دو

۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی

  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چالش ‌شرکت‌ها در بازگشت وفاداری مشتری
  ۳ روش برتر موسسات برای تعامل با مشتریان
  مذاکرات آمریکا برای بازگشت مدیر هوآوی به چین
  پردانلودترین اپلیکیشن‌های آی‌فون در سال ۲۰۲۰ منتشر شد
  به مناسبت سالگرد درگذشت دکتر کاظم معتمدنژاد
  فیلیپین پایتخت شبکه‌های اجتماعی جهان
  پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز ملی بیمه
  چرا افراد موفق دنیا دنبال محبوبیت و لایک بیشتر نیستند؟
  سواد سلامت و بیگانه‌هراسی
  چطور حسادت را مهار کنیم؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 45016صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 29 مهر 1399 - 15:57
روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!
این تخم لق را دولت‌های پنجم و ششم در دهان معدودی از رسانه‌ها شکستند تا اقتصاد را بر آنچه که هست ترجیح دهند و با دریافت رپرتاژ آگهی‌ها یکی از دو چشم خود را که واقعیت‌نگر بود به‌مرورزمان از دست بدهند و ستون‌های نقد و نظر منصفانه را کفن‌ودفن کنند که ازاین‌رو نحوه انتخاب مسئولان روابط‌عمومی هم به‌طور کل تغییر یافت تا به نحوی فارغ از شرح وظایف تنها از روی تقرب با مدیران انتخاب و منصوب شوند!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| این تخم لق را دولت‌های پنجم و ششم در دهان معدودی از رسانه‌ها شکستند تا اقتصاد را بر آنچه که هست ترجیح دهند و با دریافت رپرتاژ آگهی‌ها یکی از دو چشم خود را که واقعیت‌نگر بود به‌مرورزمان از دست بدهند و ستون‌های نقد و نظر منصفانه را کفن‌ودفن کنند که ازاین‌رو نحوه انتخاب مسئولان روابط‌عمومی هم به‌طور کل تغییر یافت تا به نحوی فارغ از شرح وظایف تنها از روی تقرب با مدیران انتخاب و منصوب شوند!

 

 این‌ یک حقیقت تلخی است که امروز مدیران ارتباطات در دستگاه‌ها که باید نقش قاضی‌القضات را بازی و حق را نصف نصف فی‌مابین رسانه‌ها و ارگانی که در آن خدمت می‌نمایند تقسیم کنند اما این اتفاق هرگز نیفتاد زیرا پرسوناژ روابط عمومی تغییر ماهیت داده که ملیجک مدیران باشند و یار گرمابه و گلستان آن‌ها تا معایب نادیده گرفته‌ شده و محاسن بزرگنمایی شوند!

 

شاید حق با آن‌ها باشد زیر حقوق و مزایا و پاداش خود را از دستگاه می‌گیرند و ناچار از بعضی حقایق چشم‌پوشی کرده و حتی نقدها را طبقه‌بندی می‌کنند و آن‌هایی که به نفعشان است در کارتابل مدیر می‌گذارند و بقیه را با رپرتاژ آگهی‌های حاوی تعریف و تمجید پر نموده تا به مذاق‌ها خوش آید!


حالا اگر مدیری کم‌تجربه یا خودشیفته بود و مجذوب محتوای پوشه کاری خود که حاوی مثبت نگری ها شد با خود بیندیشد که ممکن است در میان تمامی این تکریم‌ها نقدهایی هم باشد که به گوش او نرسیده و قطعاً حاصلی جز ایجاد نارضایتی در میان مخاطبان نداشته که شاهد بعضی از کاستی‌های مغایر با رپرتاژ آگهی‌ها هستند و در فضای خود نقدها را نیز با آن مقایسه می‌نمایند اما هیچگونه عکس‌العملی از مدیران پشت حصارها نمی‌بینند. اینجاست که می‌توان نقش روابط عمومی را که این روزها به‌طور کل بی‌رنگ شده بهتر رقم زد و از مدیران خواست تا همچون ریاست قوه قضاییه در همه‌چیز بازنگری داشته باشند.


شاید بهتر باشد در این دوران پرخروش که کووید ۱۹ همراه با تحریم‌های شدید اقتصادی و به‌هم‌ریختگی دنیا فشار را بر آحاد جامعه افزایش داده است به مهمترین عامل‌ها در آن اشاره شود که سازمان غذا و دارو می‌باشد و تحت نظر معاونتی به همین عنوان در وزارت بهداشت و درمان اداره می‌گردد. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با عنایت به این موضوع شرح وظائف روابط عمومی معاونت غذا و دارو را اینگونه بیان کرده است:

 

«۱-بررسی کلیه جراید و اخبار مرتبط با فعالیت‌های معاونت به‌منظور پی بردن به نقطه نظرات و دیدگاه‌های مختلف،

۲- مطالعه مطالبی که در جراید و دیگر رسانه‌های گروهی در ارتباط با معاونت منتشر می‌شود و جوابگویی به مطالب منتشرشده با راهنمایی مقام مافوق،

 ۳- برقرار ارتباط با رسانه‌های گروهی و ترتیب مصاحبه با مقامات سازمان با مطبوعات و رسانه‌های دیگر،

 ۴- فراهم آوردن امکانات موردنیاز از قبیل وسایل صوتی و تصویری،

۵- هماهنگی لازم به‌منظور مصاحبه‌های مطبوعاتی و ضبط سخنرانی‌ها جهت تدوین و تکثیر آن برای همکاران،

 ۶- تهیه پیام‌های تبریک و تسلیت و طراحی نمودارها به مناسبت‌های مختلف،

 ۷- انجام امور مربوط به آیین‌نامه‌های مصوب در مورد هماهنگ کردن تبلیغات،

 ۸- نظارت بر انجام کار انتشار نشریات و بولتن‌های خبری،

 ۹- جمع‌بندی و تهیه فعالیت‌های معاونت در مقاطع مختلف «هفته سلامت، هفته جهانی غذا، هفته مسمومیت‌ها، هفته آنتی‌بیوتیک‌ها و ...» جهت درج در نشریات و بولتن‌های خبری،

 ۱۰- همکاری و هماهنگی با واحدهای روابط عمومی سایر دستگاه‌ها،

 ۱۱- تهیه گزارش از بازدیدها و سفرهای اداری معاونت،

 ۱۲- هماهنگی در برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها، جلسات و استفاده مطلوب از وسایل کمک‌آموزشی در آن‌ها،

 ۱۳- آگاه ساختن مردم از پیشرفت‌ها و نتایج برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت از طریق رسانه‌های جمعی و تشکیل جلسات و سخنرانی‌ها،

 ۱۴- بررسی و تنظیم نظرات و آراء عمومی در رابطه با نحوه فعالیت معاونت به‌منظور ارائه آن‌ها،

 ۱۵- نصب انواع آگهی‌ها و تراکت‌ها و بنرهای موردنیاز در مکان‌های در نظر گرفته‌شده،

 ۱۶- انجام هماهنگی‌ها و پیگیری امور تبلیغاتی، واحدهای درونی و سازمان‌ها و نهادهای بیرون از معاونت،

 ۱۷- تصویربرداری و عکاسی برنامه‌های مدنظر در داخل و یا خارج معاونت،

 ۱۸- تبدیل فیلم‌ها و تصاویر گرفته‌شده به فرمت قابل‌استفاده در رایانه،

 ۱۹- آرشیو و نگهداری منظم و دسته‌بندی‌شده فیلم‌ها و عکس‌ها،

 ۲۰- همکاری با واحد سایت جهت قرارگیری اخبار در آن».


آنچه که آمد مربوط به معاونت غذا و دارو در یک استان است درحالی‌که معاونت کشوری در وزارت بهداشت و درمان طی این سال‌ها نه‌تنها دستورالعملی برای بخش ارتباطات تدوین نکرده و یا اگر اقدامی شده در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته بلکه این قسمت را به‌طور کل از جامعه و بخصوص اصحاب جراید دور نموده تا خود را تافته جدا بافته فرض نمایند و حتی حاضر نباشند اطلاع‌رسانی‌ها را پیرامون درج نقدها پذیرفته و ضمن مطالعه محتویات مراتب را در اختیار مقامات تصمیم گیر بگذارند تا آن‌ها هم بدانند چگونه تارهای عنکبوت دوروبرشان را احاطه نموده است. بازخوانی مطالب ضبط‌شده در مکالمات تلفنی رسانه‌ها طی یکی دو ماه گذشته شاهد برخوردهای سرد و بی‌تفاوتی بعضی مدیران در سازمان عریض و طویل غذا و داروی کشور پیرامون نقش رسانه‌ها در دوران بحران است!

نویسنده: حسن روانشید

منبع: سیاست روز

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


  چگونه ویدیومارکتینگ در دنیای تجارت تاثیر می‌گذارد


  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران نسبت به نقد رسانه ها سختگیر نباشند


  اصلاح فرهنگ بیمه ای، وظیفه روابط عمومی ها


  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی


  عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): لازمه تحلیل گفتمانی در جامعه، توسعه و تقویت سواد رسانه ای است


  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا


  سوم دسامبر، روز جهانی کم‌توانان


  رسانه های گیلان بالغ بر ۷ میلیارد ریال یارانه حمایتی دریافت کردند


  اسنپ‌چت به مصاف تیک‌تاک می‌رود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود