درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 10:36   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
  چرا جهان هنوز به امانوئل کانت نیاز دارد؟
  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد
  نظرسنجی: 63 درصد از کارمندان برای کار از راه دور دستمزد خود را کاهش می‌دهند
  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4500صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیپنجشنبه، 17 مرداد 1392 - 07:22
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی/ راه‌اندازی دانشکده روزنامه‌نگاری گامی مثبت و تاثیرگذار
  

شارا- امیدعلی مسعودی، مدرس دانشکده خبر با اشاره به جایگاه مهم رسانه و دانشگاه گفت: اکنون بین رسانه‌ها و دانشگاه‌‌ها ارتباط واقعی و مطلوب برقرار نیست به همین دلیل تجربیات روزنامه‌نگاری از دانشگاه‌ها به فضاهای رسانه‌ای منتقل نمی‌شود و در این زمینه به مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.-

مسعودی در گفت‌وگو با خبرگزای کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: تحولات صدوهشتاد سال مطبوعات ایران از ذخایر تاریخی و حقایق ملی و جهانی برخوردار است که بخشی از آن‌ها در خارج ایران اتفاق افتاده و تا به حال آگاهی از این تغییرات به داخل کشور انتقال نیافته است. 

مدرس دانشکده خبر در ادامه درباره مشکلات عمده ارتباطات و خبررسانی در فضای مجازی اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در این حوزه تالیف و ترجمه کتا‌ب‌های آموزشی است؛ به عنوان مثال در یکی از دانشکده‌های آمریکا و انگلستان وبلاگ‌نویسی یک رشته دانشگاهی است. یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی که موجب بروز تحولات در حوزه سیاست، اقتصاد و همچنین بیداری اسلامی شدند مدیون همین شبکه‌ها در فضای مجازی هستند. باید دانش شبکه‌های اجتماعی منتقل و کتاب‌های تالیفی و ترجمه‌ای در حوزه‌های جدید بومی مانند ارتباطات اسلامی و روابط عمومی نوشته شود. 

راه‌اندازی دانشکده روزنامه‌نگاری گامی مثبت و تاثیرگذار
وی همچنین به راه‌اندازی دانشگاه روزنامه‌نگاری اشاره کرد و درباره نقش برجسته خبررسانی رسانه‌ها گفت: در ایران متاسفانه دانشگاه روزنامه‌نگاری نداریم و راه‌اندازی این دانشکده از سوی سرای روزنامه‌نگاران با حمایت معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام مثبتی بود که کتاب‌های آموزشی حوزه روزنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نگاری و خبرنگاری به نقاط محروم کشور ارسال شود.

مدیر گروه تبلیغ و ارتباطات فرهنگی دانشگاه سوره در پاسخ به وضعیت کمی و کیفی کتاب‌های منتشر شده حوزه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری گفت: به لحاظ کمی در این حوزه رشد قابل توجهی در زمینه کتا‌ب‌های فضای خبر و خبرنویسی داشتیم و از سطح کمی به کیفی رسیدیم، همچنین با حضور ناشران خصوصی فعال استقبال مردم از این کتاب‌ها بسیار بوده است اما نمی‌توان زحمات برخی از ناشران دولتی را نیز در انتشار کتاب‌های رسانه‌ای نادیده گرفت.

وی افزود: این نکته را نیز باید گفت که علاوه بر کتاب‌های آموزشی خبر و روزنامه‌نگاری چاپ کتاب‌های کمک آموزشی خبرنگاری و روزنامه‌نگاری مانند تاریخ روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در ایران، خاطرات روزنامه‌نگاران داخلی و خارجی و تجربیات آن‌ها در زمینه گزارش‌نویسی می‌تواند به علاقه‌مندان این حوزه بیفزاید و در آینده نیز همین تاثیر استمرار پیدا کند. 

تجربه به تنهایی رمز موفقیت روزنامه‌نگاران نیست

مولف کتاب «مقاله نویسی: درسنامه‌ای دانشگاهی و مطبوعاتی» در پاسخ به این سوال که مشکل اساسی موجود در حوزه خبرنگاری چیست؟ اظهار کرد: اکنون بین رسانه‌ها و دانشگاه‌‌ها ارتباط واقعی و مطلوب برقرار نیست و  دانشجویان به‌سختی به تحریریه‌های خبری مطبوعات راه پیدا می‌کنند و عموما تجربیات روزنامه‌نگاری به‌ این‌گونه منتقل نمی‌شود ولی از آن طرف روزنامه‌نگاران و خبرنگاران به راحتی دانشگاه می‌‌آیند و تحصیل می‌کنند. موفق‌ترین روزنامه‌نگاران در محیط و با کسب تجربه کار کرده‌اند، هرچند تجربه به تنهایی کافی نیست، همان‌گونه که یادگیری اصول و نظریه‌های خبرنویسی به تنهایی کافی نیست، آن‌چه در پشت میز یاد گرفته‌ایم در میدان تهیه خبر، عکس، لمس مشکلات خبری و کوشش برای خلاقیت خبرنویسی تفاوت بسیاری دارد.

داور جشنواره مطبوعات سال 90 در ادامه به بیان اهمیت رابطه دانشگاه‌ها با تحریریه‌های خبری با ذکر یک خاطره گفت: چند سال پیش دانشکده خبر طرحی را ارایه داد که بخشی از دانشکده بتواند به خبرگزاری ایرنا برود و یک راهروی تونل مانند به تحریریه ایرنا باز شود که متاسفانه این طرح عملی نشد و به تصویب نرسید. متاسفانه در کشور ما دانشکده رسانه‌های جدید، وبلاگ‌نویسی، روابط عمومی و پژوهش‌های ارتباطی و خبرنویسی نداریم و در حد یک رشته این حوزه‌ها رها شده‌اند. حتی برخی از آن‌ها مثل روزنامه‌نگاری و روابط عمومی در گروه ارتباطات قرار دارند و خود گروه مستقل علمی -آموزشی ندارند. 

این استاد دانشگاه همچنین به یکی دیگر از مشکلات حوزه خبرنگاری در بخش صنفی پرداخت و عنوان کرد: اگر بخواهیم پیام انقلاب اسلامی را در مرز‌ها محدود نکنیم باید در بخش آموزش حرفه‌ای، ایجاد تشکل‌های صنفی در حوزه روزنامه‌نگاری شبیه صنف وکلای دادگستری، نظام پزشکی و نظام مهندسی سرمایه‌گذاری کنیم. باید شورای عالی مطبوعات با نظارت دولت و مسوولان تشکیل شود تا بر فعالیت‌های مطبوعاتی‌ها و اصحاب رسانه، سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیجیتال نظارت داشته باشند، این تشکل‌ها کمک می‌کند از تعداد و تکرار اشتباه و جرایم مطبوعاتی کاسته شود و در همین صنف‌ها بررسی و حل و فصل شود. بنابراین اگر نظام رسانه‌ای کاملا هشیار تاسیس شود خود اصلاح‌گر است. 

مسعودی اظهار کرد: با تشکل‌های حرفه‌ای به کمبود کتاب‌ آموزشی در بخش رسانه‌ها پی برده می‌شود و در این صورت است که اهمیت مطالعه و کتابخوانی، تولید کتاب آشکار می‌شود لازم به گفتن این مطلب است که مدیران مطبوعات به دلیل انتصابی بودن و غیرحرفه‌ای بودن نیاز به آموزش دارند و باید آموزش‌های به‌روزتر و جدیدتری فرا بگیرند. گر‌چه خوشبختانه رشته مدیریت رسانه در سطح دکتری در کشورمان وجود دارد ولی باید در سطح کارشناسی نیز تاسیس شود تا مدیریت رسانه در حوزه‌های مشاغل رسانه‌ای از جمله کار خبری با تخصص آکادمیک و تجربه همراه باشد. 

سرای روزنامه‌نگاران باید باشگاه خبر تاسیس کنند
مولف کتاب «مبانی نگارش رسانه‌ای» همچنین به موضوع حقوق خبرنگاران در قانون مطبوعات اشاره و درباره راهکار‌های آموزش همگانی خبرنگاری بیان کرد: متاسفانه یکی از خلا‌های قانونی در کشور قانون مطبوعات است که در آن حدود و حقوق خبرنگاران مشخص نشده است. باید قانون مطبوعات حق آموزش را محترم بشمارد همان‌طور‌که در قانون اساسی حق آموزش رایگان به خبرنگاران را که وظیفه دولت است، لحاظ شده است. 

وی در ادامه افزود: از راه‌هایی که می‌توان این همگانی شدن آموزش خبرنگاری را فراهم کرد این است که همه جا باید مانند صدا و سیما با ایجاد باشگاه خبرنگاران جوان به هزاران نفر آموزش رایگان دهد و با ایجاد شعبه‌های مختلف در سراسر کشور مانند این باشگاه زمینه استعدادیابی خبرنگاری و خبرنویسی را مهیا کنیم. البته باشگاه خبرنگاران باید در سرای روزنامه‌نگاران نیز تاسیس شود تا هر کسی که علاقه‌مند به حوزه خبرنگاری است، بتواند ورود پیدا کند. 

این روزنامه‌نگار باسابقه در پایان گفت: متاسفانه در حوزه اقدامات انجام شده برای حمایت از حوزه خبر و خبرنگاری ضعیف عمل کردیم که موجب می‌شود هزینه‌های سنگینی بپردازیم، همچنان که در گذشته تخلفات مطبوعاتی به حیثیت مردم و شان حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری آسیب وارد کرده است. با آموزش همگانی در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها می‌توان افکار عمومی خوبی برای نظام رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران تدوین کنیم. 

امیدعلی مسعودی متولد 1337 مدرس، مولف و مترجم حوزه ارتباطات است. وی دارای تحصیلات کارشناسی در رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد ارتباطات اجتماعی از دانشگاه سوره و دکتری ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی است. همچنین دارای 25 سال سابقه روزنامه‌نگاری در روزنامه‌های کیهان و ابرار و مولف کتاب‌های «مبانی خبرنویسی» و «مبانی نگارش رسانه‌ای» است.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  رازهای روابط‌عمومی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد