درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:59   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44998صفحه نخست » ادامه مطلب سهیکشنبه، 27 مهر 1399 - 19:07
چگونه می‌توان به یک مدیر نوآوری بزرگ تبدیل شد؟
به جرات می‌توان ادعا کرد که در دنیای پرتلاطم امروز، هیچ سازمان و شرکتی نمی‌تواند بدون نوآوری و صرفا با اتکا به روش‌ها و رویکردهای سنتی و کلیشه‌ای به موفقیت برسد و به همین دلیل از هر مدیری انتظار می‌رود تا هم خود نوآور باشد و هم کارکنانی نوآور و خلاق را پرورش دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| به جرات می‌توان ادعا کرد که در دنیای پرتلاطم امروز، هیچ سازمان و شرکتی نمی‌تواند بدون نوآوری و صرفا با اتکا به روش‌ها و رویکردهای سنتی و کلیشه‌ای به موفقیت برسد و به همین دلیل از هر مدیری انتظار می‌رود تا هم خود نوآور باشد و هم کارکنانی نوآور و خلاق را پرورش دهد.

 

این موضوع در مورد مدیران تازه نفس و جوانی که در ابتدای راه مدیریت هستند بیشتر مصداق پیدا می‌کند چراکه آنها هم به دانش و علم روز مجهز هستند و هم ذهن شان از باورها و چارچوب‌های فکری قبلی پاک است و بنابراین توقعات از نوآور بودن این دسته از مدیران بیشتر است.

 

 با این همه باید دانست که یک مدیر نوآور بودن و پرورش افرادی نوآور آنچنان که به نظر می‌رسد آسان نیست و از عهده هر مدیری برنمی‌آید. بنابراین در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به پستی به نام «مدیر نوآوری» نیاز است که به‌طور تخصصی به موضوع نوآوری می‌پردازد و راه‌های گسترش نوآوری را کشف می‌کند. حال سوال اینجاست که یک مدیر نوآور خوب کیست و به چه کیفیت‌ها و مهارت‌هایی نیاز دارد و چگونه می‌توان به یک مدیر نوآوری زبده و عالی تبدیل شد؟ آنچه در ادامه این مطلب خواهد آمد پاسخی است به این پرسش‌ها.

یک مدیر نوآوری کیست؟ وظایف و کارکردهای یک مدیر نوآوری به اندازه سایر مدیران فعال در یک سازمان مانند مدیر فروش یا بازاریابی، شفاف و مشخص نیست و بستگی زیادی به ماهیت و دامنه فعالیت‌های سازمان یا شرکتی دارد که یک مدیر در آنجا کار می‌کند. علاوه بر این، عناوین و سطوح مختلفی را می‌توان برای فعالیت مدیران نوآوری در یک شرکت برشمرد از جمله مدیر ارشد نوآوری، مدیر پرتفولیوی نوآوری و رئیس بخش نوآوری.

 

هر کدام از این مدیران دارای وظایف و کارکردهای خاص خود هستند هر چند که محور و هسته مرکزی تمام فعالیت‌های آنها در یک چیز خلاصه می‌شود و آن «تشویق و تحریک نوآوری» است. این به آن معناست که از یک مدیر نوآوری انتظار نمی‌رود که خود یک نوآور برجسته و ممتاز باشد بلکه او باید در زمینه بسترسازی برای نوآوری و حمایت از نوآوران دارای توانایی و مهارت‌های لازم باشد.

 

 در واقع، مدیران نوآوری موفق و بزرگ در دنیای امروز بیشتر در پی ایجاد و تقویت فرهنگ سازمانی مبتنی بر نوآوری و حمایت از فرآیندهای منتهی به نوآوری گام برمی‌دارند و به کارکنان کمک می‌کنند تا قادر به نوآوری شوند و مهارت نوآوری خود را افزایش دهند. علاوه بر این، مدیران نوآوری باید آموزش دهنده‌های خوبی هم باشند و بتوانند به کارکنان بیاموزند چگونه می‌توان نوآور بود و نوآورانه فعالیت کرد.

از مدیر نوآوری همچنین انتظار می‌رود تا پرتفولیوی نوآوری شرکت و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مرتبط با نوآوری را طراحی کرده و پروژه‌هایی را برای پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه در آنها طراحی و پیشنهاد کند.

مهارت‌های مورد نیاز مدیران نوآوری کدامند؟: ناگفته پیداست مدیری که متخصص امر نوآوری است و با ایده‌های نو بدیع سر و کار دارد به مجموعه متنوعی از مهارت‌ها و قابلیت‌ها نیاز دارد تا از عهده انتظاراتی که از او به‌عنوان «موتور پیش‌برنده نوآوری و هدایت گر نوآوران» می‌رود برآید. چنین مدیری باید از مهارت‌های ارتباطی فوق‌العاده بالایی برخوردار باشد و با همه کارکنان خوب برخورد کند و با زوایای مختلف کسب‌وکار شرکت آشنا باشد. او باید یک برنامه‌ریز عالی باشد و آشنایی کاملی با خواسته‌ها و انتظارات ذی‌نفعان شرکت از جمله مشتریان، سهامداران، مدیران ارشد و میانی و کارکنان شرکت داشته باشد.

یک مدیر نوآوری توانمند و دوراندیش باید به خوبی از موانع و چالش‌های پیش روی اجرای فرآیندها و عملیات جاری شرکت آگاهی داشته باشد و بتواند پیش‌بینی کند که برنامه‌ها و پروژه‌های نوآورانه با چه مشکلات و موانعی ممکن است روبه‌رو شوند و برای عبور از آن موانع چه باید کرد. علاوه بر این، او باید با جدیدترین تکنولوژی‌های مرتبط با کسب‌وکار شرکت متبوع خود آشنایی داشته باشد و بداند که این تکنولوژی‌ها چه فرصت‌هایی را می‌توانند برای شرکت و کارکنانش به ارمغان بیاورند.

چنین کنند بزرگان: نتایج تحقیق جدید موسسه پژوهشی کلایتون کریستینسن روی شرکت‌های پیشرو و موفق جهان حکایت از آن دارد که مدیران عامل و روسای اغلب این شرکت‌ها خود جزو مدیران نوآوری برجسته زمانه هستند و در نتیجه در بسیاری از این شرکت‌ها، مسوولیت مدیریت نوآوری توسط خود مدیرعامل یا رئیس شرکت پذیرفته می‌شود و آنها نیازی به تفویض این مسوولیت به مدیر نوآوری نمی‌بینند.

 

 البته این مساله مختص شرکت‌هایی است که مدیران عامل و روسای شان را افرادی استثنایی و فوق‌العاده‌ تشکیل می‌دهند که جزو نوابغ عصر حاضر به‌شمار می‌آیند و نامشان در دنیای کسب‌وکار به‌عنوان کسانی که هم خود نوآور و خلاق هستند و هم نوآوران را دوست دارند و محیطی سرشار از نوآوری پدید آورده‌اند می‌درخشد. در صورتی هم که مدیرعاملی دارای مشغله‌های کاری و ذهنی فراوانی است یا فاقد مهارت‌های لازم برای مدیریت نوآوری باشد بهتر است که مسوولیت مدیریت و هدایت نوآوری و نوآوران را به فرد دیگری واگذار کند.

تحقیق دیگری که توسط محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) انجام شده نشان می‌دهد بزرگ‌ترین و موفق‌ترین مدیران نوآوری در دنیا دارای دو ویژگی مشترک و متمایز‌کننده هستند: اول کنجکاوی سیری‌ناپذیر و اشتیاق فراوان برای آموختن چیزهای جدید و دوم ثبات فکری و مصمم بودن. بر اساس نتایج این بررسی، آنچه از یک مدیر نوآوری، مدیری تاثیرگذار و متفاوت می‌سازد کنجکاوی منتهی به کشف ناشناخته‌ها و یادگیری پیوسته‌ای است که پرده‌ها را از برابر چشمان آنها برمی دارد و به آنها توانایی دیدن چیزهایی را می‌دهد که برای سایر مدیران نوآوری، قابل رویت نیست.

 

علاوه براین آنها با استقامت و اصرار ورزیدن روی مسیرهایی که به عقیده آنها به نوآوری‌های ارزشمند و تعیین‌کننده‌ها منتهی می‌شود خود را از دیگرانی که زود خسته می‌شوند و به اصطلاح «کم می‌آورند» متمایز می‌سازند. این مدیران توانمند دارای مهارت‌های تحلیلی و رهبری فوق‌العاده‌ای هستند که آنها را قادر می‌سازد تا روحیه خطر کردن و ماجراجویی را در تمام بخش‌ها و در میان تمام کارکنان شرکت گسترش دهند و بستر مناسبی را برای انجام کارهای بزرگ و امکان‌پذیر ساختن غیرممکن‌ها فراهم می‌آورند.
 

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

منبع:Innovation Management Journal
https://donya-e-eqtesad.com
 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد