درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 26 شهریور 1400 - 11:48   

فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند

  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند


ادامه ادامه مطلب دو

دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست

  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


ادامه ادامه مطلب سه

فرایند حل مسئله

  فرایند حل مسئله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سازمان ملل، هوش مصنوعی و حقوق بشر
  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»
  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال
  100 شرکت برتر جهانی براساس ادراک برند
  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند
  فرایند حل مسئله
  محیط‌کار قرن ۲۱
  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد
  سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات امکانی برای مطالبه گری قانونی مردم است
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44987صفحه نخست » آموزش روابط عمومییکشنبه، 27 مهر 1399 - 14:41
راز مذاکرات موفق در فروش
در زمان مذاکره با مشتریان، مهم‌ترین نکاتی که مدیران هر کسب و کار برای افزایش میزان فروش محصول یا خدمات می بایست مطلع باشند، شناخت نشانه های خرید از سوی خریدار است که نتیجه آن نهایی شدن چرخه فروش است.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-||نویسنده| احمد باقری مدیر و مشاور ارتباطات روابط عمومی و رسانه ||| در زمان مذاکره با مشتریان، مهم‌ترین نکاتی که مدیران هر کسب و کار برای افزایش میزان فروش محصول یا خدمات می بایست مطلع باشند، شناخت نشانه های خرید از سوی خریدار است که نتیجه آن نهایی شدن چرخه فروش است.

 

برای رسیدن به این شناخت به چه مواردی باید توجه کرد؟

 

نشانه های خرید چیست

 

در طی 4 مرحله از چرخه فروش شامل: آغاز ارتباط، شناسایی نیاز مشتری، معرفی و ارائه راه‌حل و نهایی نمودن این چرخه، مشتری ابتدا باید علاقه‌مند به موضوع صحبت ظاهر شود و در مورد کسب جزئیات بیشتر سؤال بپرسد و نشان دهد که علاقه‌مند به ادامه است.

 

 سپس باید درک کند که شما از دیگر ارائه‌دهندگان متفاوت هستید و قصد رفع نیاز وی را دارید. سپس ممکن است برخی از نگرانی‌های لحظه آخری را بروز دهند که وظیفه شما اطمینان دادن به آن‌هاست.

 

پرسش تا شناخت نیاز مشتری

 

سوالاتی بپرسید که به شما در شناخت خواسته وی و همچنین غلبه بر نگرانی‌های وی کمک کند.

 

به‌عنوان مثال، “جزئیاتی بیشتری می‌خواهید؟”، “این راه‌حل خوبی برای مشکل شما هست؟”، “نکته دیگری باقی‌مانده؟” و سپس در پایان می‌توانید به‌طور مستقیم در مورد فروش سؤال کنید.

 

 به عبارت دیگر “آیا تمام سوالات شما را پاسخ داده‌ام و نظرتان را برای خرید محصول یا خدمات می توانم بدانم؟

 

مدیریت گفتمان در زمان معرفی

 

بجای داشتن گفتگویی رک و بی‌پرده باید سعی در اطمینان دادن و کسب اعتماد مخاطب داشته باشید. از عباراتی مثل موارد زیر استفاده کنید: “مشکلی نیست، قبلا این کار را انجام داده‌ایم” یا “شما اولین نفری نیستید که این فرایند را تجربه می‌کنید".

 

مقاومت مشتری در زمان خرید طبیعی است

 

سعی کنید با طی کردن چرخه فروش مطمئن شوید که آیا حتما نیازهای وی را به‌خوبی مورد شناسایی قرار داده‌اید و اینکه آیا وی را به‌خوبی متوجه تفاوت و تمایز خود نسبت به رقبای خودتان در بازار کرده‌اید؟

 

 به یاد داشته باشید مشتری به جهت عدم شناخت از امتیازات و نقاط رقابتی محصولات یا خدمات شما در ابتدا مقاومتی نسبت به آن خرید خواهد داشت و این امر طبیعی است، شاه کلید نهایی شدن آن در اختیار مذاکره کننده است.


تحمیل نظر خودمان به مشتری بعنوان زنگ خطر

 

اگر لحن و طرز برخورد شما بیش از حد نشان دهنده تحمیل‌کنندگی باشد، نشان دهنده این است که هنوز اطلاعات لازم برای اقناع وی را به دست نیاورده‌اید.

 

اگر مسئله اصلی این باشد، باید سرعت طی کردن مراحل چرخه فروش را قدری آهسته کنید و یا حتی چند مرحله به عقب بازگردید.


چه زمان فرصت مناسب برای اعلام قیمت محصول یا خدمات است

 

این موضوع بستگی به مخاطب شما دارد. برخی از آنها ممکن است به‌طور مستقیم و از ابتدا میزان بودجه خود را به اطلاع شما برسانند. روش هوشمندانه در این مرحله به جای پی بردن به میزان بودجه آن‌ها یا میزان تمایل آنها برای هزینه کردن، پی بردن به خواسته اصلی آنهاست.

 

اگر شما قادر به برآورده ساختن نیازهای آنها باشید، آنها اغلب بودجه خودشان را هماهنگ می‌کنند.


هنر مذاکره را بیاموزیم

 

مذاکره کردن عموما به معنای کاهش قیمت از طرف شما نیست، شما می‌توانید مواردی جایگزین را پیشنهاد دهید. خیلی از افراد اگر به این نتیجه برسند که محصول جایگزین ارزش قیمت پیشنهادی را دارد، حاضر به پرداخت مبلغ بیشتری هستند. اغلب خریدار تنها دو انتخاب بیشتر پیش رو ندارد: خرید کردن یا رد کردن پیشنهاد.

 

 زمانی که تصمیم به خرید می‌گیرند، یا از شما می‌خرند یا از دیگری، پس بهتر است ابتدا به محصول و خدمت پیشنهادی خودتان اطمینان داشته باشید.

 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تقویم روز ارتباطات/ کم حوصله شدن خوانندگان روزنامه ها و ابتکار «میامی هرالد»


  فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


  هفت روش برجسته برای عبور از بحران


  عکس برگزیده مسابقه عکاسی روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان


  فرآیندهای کاری در روابط‌عمومی دیجیتال


  طراحی مجلات یا گرافیک مطبوعاتی


  8 روش حفظ ارتباط بین فردی قدرتمند


  دکتر سعیدرضا عاملی در سوگ پدر نشست


  محیط‌کار قرن ۲۱


  اپل از پیشرفته‌ترین گوشی‌هایش رونمایی کرد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: فراخوان آثار شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی