درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 30 مهر 1399 - 06:54   

کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل

  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


ادامه ادامه مطلب یک

بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا

  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


ادامه ادامه مطلب دو

حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا

  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل
  تاکید رئیس مرکز روابط عمومی وزارت کشاورزی بر ارتباط همدلانه بین اصحاب رسانه و روابط عمومی ها
  روابط عمومی هیأت بدنسازی و پرورش اندام خراسان رضوی برتر شد
  هنر بازاریابی اجتماعی
  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!
  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی
  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر
  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد
  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی
  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44964صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 24 مهر 1399 - 15:56
۴ نکته طلایی برای گذر از شرایط پاندمی
در هر شرایط تجاری، یک برنامه‌ریزی استراتژیک می‌تواند نقش اساسی در فعالیت‌های سازمان داشته باشد. اگر برنامه‌‌های خود را در هنگام تغییرات بازار مجدد بررسی کرده و با آن هماهنگ شوید می‌توانید به سودآوری برسید.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بیماری همه‌گیر کرونا زندگی روزمره همه ما را دگرگون کرده و باعث ایجاد ترس، بلاتکلیفی، شوک‌های مالی و از دست دادن گستره زندگی شده است. اما چیزهایی هم هستند که تغییری نکرده‌اند. در این اوضاع ناآرام اصول کلیدی موفقیت و اخلاق حرفه‌ای همچنان ارزشمند و کارآمد هستند.

 

مشاغلی که اصول کلیدی را رعایت می‌کنند، مشتریان خود را به خوبی می‌شناسند و با آنها رابطه نزدیک برقرار می‌کنند؛ می‌توانند از هر بحرانی جان سالم به در ببرند. به شرط آنکه هوشمندانه عمل کنند و با تغییرات عوامل اقتصادی موثر بر بازار سازگار شوند. پس از شوک اولیه، مهم است که به فراتر از امروز نگاه کنید و کسب‌وکار خود را هرچه سریع‌تر تنظیم و سازگار کنید.

کسب‌وکارهایی که توانسته‌اند شرایط ایجاد شده در اثر پاندمی را به‌خوبی مدیریت کنند؛ این موارد را در سازمان خود رعایت کرده‌اند.

۱) به افراد تیم خود اهمیت بدهید.

 

همیشه بزرگ‌ترین سرمایه شما تیم شما است. تیم قوی و وفاداری که واقعا به «بیانیه ماموریت سازمان» «یا رسالت تجاری» اعتقاد دارد می‌تواند سازمان را از هر بحرانی عبور دهد. هدف بیانیه ماموریت، متمرکز کردن و هدایت سازمان و همچنین توسعه یک درک مشترک از مسیر رسیدن به اهداف سازمان بین همه افراد است. قبل از هر چیز از کارمندان خود مراقبت کنید. اطمینان حاصل کنید که ایمن و سالم هستند و همه مایحتاج مورد نیازشان فراهم است. نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه موقع یک بحران دیگر به‌وجود می‌آید. اگر شما هوای افراد تیم خود را داشته باشید، هر زمانی که اتفاقی بیفتد آنها هم پشت شما خواهند بود. یک تیم قدرتمند هر بار برنده می‌شود.

۲) به حرف مشتریان خود گوش دهید.

 

اطلاعات مشتریان خود را جمع‌آوری کنید. به‌طور منظم با آنها تماس بگیرید و از آنها بازخورد بگیرید. شما به بازخورد نیاز دارید تا یاد بگیرید و رشد کنید. اگر واقعا به نظرات آنها توجه کنید و انتقادها را بررسی کنید و مشکلات را برطرف کنید، این کار می‌تواند در بازار رقابتی شما را متمایز کند. بر قدرت روابط مشتری اعتماد کنید، زیرا نقطه قوت کسب‌وکار شما در مواقع بحرانی خواهد بود.

۳) برنامه‌ریزی کنید، اما انعطاف‌پذیر باشید.

 

در هر شرایط تجاری، یک برنامه‌ریزی استراتژیک می‌تواند نقش اساسی در فعالیت‌های سازمان داشته باشد. اگر برنامه‌‌های خود را در هنگام تغییرات بازار مجدد بررسی کرده و با آن هماهنگ شوید می‌توانید به سودآوری برسید. اگر درست نگاه کنیم متوجه می‌شویم که برنامه‌ریزی نداشتن یا برنامه‌ریزی دقیق نداشتن، به منزله برنامه‌ریزی برای شکست است. شرایط به‌وجود آمده در یک بیماری همه‌گیر یا فاجعه دیگر تفاوتی ندارد. باید برای رسیدن به اهداف سازمان در هر موقعیتی برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید. اگر برنامه‌های استراتژیکی در دست اجرا دارید، حتما انعطاف‌پذیری لازم را برای اجرایی کردن آن داشته باشید تا در بازار رقابتی جلوتر باشید. برنامه‌های استراتژیک حکم نقشه راه را دارند که سازمان را به سمت اهداف سوق می‌دهند.

۴) به آینده نگاه کنید.

 

همیشه به‌دنبال روش‌ها و فناوری‌‌هایی باشید که می‌توانند به موفقیت کسب‌وکار شما در آینده کمک کند. درباره آخرین تحولات مربوط به یک موضوع یا فعالیت خاص نسبت به افراد یا شرکت‌هایی که با آنها رقابت می‌کنید، اطلاعات کسب کنید. یک برنامه تحقیق و توسعه بسیار گسترده یک عامل بسیار مهم در بقای یک شرکت به‌شمار می‌آید. سریع واکنش نشان دهید. به‌دنبال نوآوری‌ها و راه‌حل‌هایی باشید که به شما امکان می‌دهد در صورت بروز بحران دیگری، به‌جای تعدیل نیروهایتان، کار را در محیط‌های کاری جایگزین ادامه دهید.

«اصول راهنما» فلسفه گسترده‌‌ای است که باورها و ارزش‌های شخصی شما را در بر می‌گیرد و یک سازمان را در حیات خود، بدون در نظر گرفتن تغییر در اهداف و استراتژی‌ها یا نوع کار، هدایت می‌کند. در چنین شرایطی مهم است که افراد در سازمان «اصول راهنما» که دربر‌گیرنده باورها و ارزش‌های شخصی در راستای اهداف و استراتژی‌های سازمان است و همچنین «فرهنگ سازمان» خود را حفظ کنند و براساس تجربه کاری و دانش خود آنچه را که صحیح می‌دانند انجام دهند. این همه‌گیری به ما نشان داد که همه چیز قابل تغییر است، ولی در این میان چیزهای زیادی هم بدون تغییر مانده‌اند مانند پشتیبانی از تیم، مشتری‌مداری، برنامه‌ریزی، انعطاف‌پذیری و آینده‌نگری...
 

مترجم: الهام شیخان

منبع: Forbes
https://donya-e-eqtesad.com
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات مشتریان


  چهار قاعده برای مذاکره‌ای موفق


  چگونه تنوع را در محل کار افزایش دهیم؟


  اشتباهات در فروش


  کتاب سال روابط عمومی ایران منتشر شد


  بازیابی آزادی عمل در دوران کرونا


  گزارش نشست شورای روابط عمومی های استان مرکزی


  6 نکته برای بهبود استراتژی روابط عمومی آنلاین در زمان شیوع کرونا


  نوکیا شبکه نسل چهارم تلفن همراه را در کره ماه برای ناسا می‌سازد


  حمله سایبری چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی