درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 14:58   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44898صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 20 مهر 1399 - 10:59
وظایف، رسالت‌ها و حساسیت‌های روابط عمومی‌ها
محمد علی‌زاده مسئول روابط عمومی و حقوقی شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه - روابط عمومی کارآمد با تغذیه اطلاعاتی مدیران، قدرت تصمیم گیری‌های درون و برون سازمانی آنان را افزایش داده و به عنوان بازوی اصلی و اساسی مدیریت عمل می کند و برنامه‌ریزی برای رهبران فکری توسط روابط عمومی کارآمد با برنامه‌ریزی ویژه برای رهبران فکری می تواند افکارعمومی را هدایت کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| برخی‌ها معتقدند روابط عمومی تشکیلاتی بسیار بزرگ و عریض و طویل است که به اندازه یک چاپخانه بزرگ به نیرو نیاز دارد و بعضی‌ها هم هستند که گمان می‌کنند روابط عمومی یک فعالیت لوکس و تشریفاتی است که به هیچ دردی نمی‌خورد و حتی یک نفر هم برای این‌کار زیاد است.

آن‌هایی هم که به داشتن روابط عمومی باور دارند بیشتر فکر می‌کنند که کار روابط‌عمومی پذیرایی از میهمانان و یا چسباندن عکس و تزئین در و دیوار است.


در ۲۰ سال گذشته روابط عمومی در کشور توانسته کم و بیش به بالادستی هایش بفهماند که روابط عمومی، پوستر‌چسبان نیست یا آنها را قانع کرده که نظرسنجی از مردم چیز بدی نیست اما تصور بر این است که هنوز نتوانسته به تبیین روابط عمومی آرمانی دست یابد و انرژی خود را بر توسعه آن متمرکز کند.

در این راستا کار کردن برای کارکنان در یک نهاد یا سازمان، بدون همراهی و همگامی کارکنان به بار نخواهد نشست، همراه کردن کارکنان، جلب مشارکت و اعتماد آنان برای پیشرفت های مادی و معنوی سازمان از جمله وظایف و کارکردهای اساسی روابط عمومی است.


در دنیای امروز روابط عمومی ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانها تلقی می شوند.


امروزه نقش روابط عمومی و حیطه فعالیت آن برهیچکس پوشیده نیست.

فعالان بخشهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… جویای روابط عمومی هایی هستند که آنان را در طراحی روشهای معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده یاری دهند.

روابط عمومی نقشهای گوناگونی را در جایگاههای متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا می‎کند و دو نقش قابل تفکیک آن در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی ازمیان سایر نقشها نمایان‎تر و مهمتر است.


روابط عمومی هنرش این است که بتواند امکانات و شرایط محیط بیرونی را تشخیص دهد و آنان را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن ، بدرستی برقرار کند.


روابط عمومی به دلیل ماهیت خاص خود وضرورت ارتباط مستمر، زیرنظر مستقیم بالاترین مقام مسئول دستگاه مربوطه است و جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها ، اقدامات ، طرحها وبرنامه های دستگاه مربوط از جمله فعالیت‌های مهم روابط عمومیست.


شرکت درجلسات، ارتباط مستقیم و مستمر با مسئولین شهرستانی و استانی و در صورت لزوم کشوری.


حضور درسفرهای اداری ،شرکت در گردهمایی ها، دریافت گزارش فعالیتها، طرحها وبرنامه های بخشهای مختلف دستگاه، جمع آوری هرگونه اخبار واطلاعات مورد نیاز، ارتباط مستقیم با مردم،


ارتباط مستمر با جراید و رسانه های گروهی از جمله فضای مهم مجازی، برگزاری مصاحبه با رسانه های گروهی، برگزاری ملاقات عمومی، برپایی سخنرانیها، تهیه وتدوین اخبار، بیانیه ها، اطلاعیه ها، آگهی ها وپیامهای دستگاه مربوطه وترتیب نشر وانعکاس آن در رسانه های گروهی، انتشار نشریه داخلی در چهارچوب قوانین مصوب، تهیه عکس ، اسلاید و فیلم ازفعالیتهای دستگاه متبوع وایجاد آرشیو سمعی وبصری، انتشار عملکرد دستگاه ذیربط در چهارچوب قوانین مصوب، سخنگوی دستگاه، مشاوره مدیر، شکل دهی هسته‌های مشورتی در زمینه‌های مختلف و بر اساس وظایف تخصصی سازمان، پیگیری و تحلیل نتایج نظر سنجی‌ها، پژوهشها ، تماسها ، مطالب رسانه‌ها بخشی از رسالت‌های روابط عمومی ها است.


روابط عمومی کارآمد با تغذیه اطلاعاتی مدیران، قدرت تصمیم گیری‌های درون و برون سازمانی آنان را افزایش داده و به عنوان بازوی اصلی و اساسی مدیریت عمل می کند و برنامه‌ریزی برای رهبران فکری توسط روابط عمومی کارآمد با برنامه‌ریزی ویژه برای رهبران فکری می تواند افکارعمومی را هدایت کند.


ترتیب دادن برنامه‌های بازدید از طرحها با حضور مدیران و اقشار مردم و دعوت از آنان برای شرکت در مراسم افتتاح طرحهای نیز اثرگذار است.

مردم، سازمان ها و مقام هاى دولتى، عموماً گفته و نوشته‌هاى مسئولان روابط عمومى را در حقیقت نظر سازمان مربوطه مى شناسند، در نتیجه هر لغزش و اقدام خلاف قانون آنها را به حساب مدیران سازمان مى گذارند و طبیعت کارهاى روابط عمومى طورى است که نتیجه آن در معرض دید و قضاوت افکار عمومى قرار می گیرد و به آگاهى شمار زیادى از مردم مى رسد، چنانچه خطا و عمل خلاف قانون از مسئولان روابط عمومى منتشر یا اعلام شود به سرعت، همگان به صورت گسترده ای از آن مطلع می شوند و اعتبار و صلاحیت مدیران آن سازمان را زیر سؤال مى برند.


دوری از تهمت و افترا در ارتباط گفتارى، حفظ حقوق کارمندان و کارگران سازمان ، توجه به عکس ها، اخبار و گزارش‌های خبرى و حقوق مرتبط، حقوق نویسندگان، حقوق مربوط به صاحبان عکس ها و تصاویر، آرم و علایم تجارى مربوطه و اقدامات ایمنى در جلسات ، بازدید ها و سفر ها باید مورد توجه مدیران روابط عمومی باشد.


لازم به اشاره است، بخش حقوقى سازمان ها موظف هستند کارکنان روابط عمومى را نسبت به آثار و تبعات حقوقی اقداماتشان آموزش دهند و بخاطر این که مسئولان روابط عمومى مسئول حفظ حقوق اداره یا نهاد یا موسسه با وسایل ارتباطى و افکار عمومى هستند، در نتیجه همکارى و هماهنگى این ۲ بخش موردنیاز مدیریت هاست.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد