درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 19:21   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کثرت‌گرایی رسانه‌ای و حق آگاهی مردم
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44866صفحه نخست » پنجشنبه، 17 مهر 1399 - 17:17
آیین‫نامه جذب، هدایت و توزیع کمک‫های خارجی در مدیریت بحران
وزارت کشور به منظور بهره‫گیری از کمک‫های بشردوستانه بین‫المللی به ‌عنوان مکمل اقدامات دولت ایران در پاسخ به شرایط اضطراری،‌ در اجرای بند (ج) و (و) ماده (9) قانون مدیریت بحران کشور، آیین‫نامه جذب، هدایت و توزیع کمک های خارجی در مدیریت بحران را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| وزارت کشور به منظور بهره‫گیری از کمک‫های بشردوستانه بین‫المللی به ‌عنوان مکمل اقدامات دولت ایران در پاسخ به شرایط اضطراری،‌ در اجرای بند (ج) و (و) ماده (9) قانون مدیریت بحران کشور، آیین‫نامه جذب، هدایت و توزیع کمک های خارجی در مدیریت بحران را به کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ارائه کرده است.


به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، پاسخ به شرایط اضطراری، حوادث و سوانح و رسیدگی به نیازهای مردم آسیب‌دیده بر اساس اصل حاکمیت دولت‌ها، از جمله وظایف دولتِ همان سرزمینی است که سانحه در آن اتفاق افتاده است. بااین‌حال، ممکن است دامنه خسارات وارده به یک جامعه به‌اندازه‌ای باشد که به دلایل مختلف از توان دولت ملی خارج بوده و نیاز به کمک جامعه بین‌المللی وجود داشته باشد.


به عبارت دیگر در بسیاری از سوانح طبیعی که امروز با مقیاس بزرگ رخ می‎دهد، پاسخ موثر به نیاز جوامع آسیب‌دیده از طریق دریافت کمک‎های بین‌المللی صورت می‎گیرد. از دیدگاه راهبردی این که دولتی پذیرای کمک‎های بین‌المللی اعم از نقدی و غیرنقدی باشد، نشان‌دهنده آن است که فرض‌هایی را مورد لحاظ قرار داده است. یک دولت ممکن است به دریافت کمک خارجی به دید یک عملیات ضروری که جایگزین ناتوانی ملی در پاسخ است نگاه کند و دولت دیگر آن را مکمل اقدامات پاسخ خود بداند.


بر اساس قانون مدیریت بحران کشور، از جذب، هدایت و توزیع امکانات و کمک‌های دولتی داخلی و خارجی با رعایت اصل هشتادم قانون اساسی و ایجاد چهارچوب‌های لازم برای همکاری موثر در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تهیه دستورالعمل‌های جذب و توزیع کمک‌های خارجی با رعایت اصل (80) قانون اساسی به عنوان وظایف سازمان مدیریت بحران کشور یاد شده است.


در همین راستا پژوهشکده سوانح طبیعی که مسئولیت تدوین کلیه لوایح، آیین‌نامه‌های اجرایی و تصویب‌نامه‌های موردنیاز قانون مدیریت بحران کشور را بر عهده دارد، در اجرای بند (ج) و (د) ماده (9) این قانون، تدوین آیین‌نامه جذب، هدایت و توزیع کمک‌های خارجی در مدیریت بحران را در دستور کار قرار داد.


در این آیین نامه و با توجه به وضعیت کشور از نظر شاخص‎های اقتصادی و اجتماعی و جایگاه ایران در رده‌بندی بین‌المللی، سناریوی دوم مورد اشاره در سطرهای گذشته، یعنی رویکرد دریافت کمک خارجی بشردوستانه به‌عنوان مکمل اقدامات دولت در پاسخ اضطراری در نظر گرفته شده است.


این رویکرد، مستلزم به‌کارگیری ابزاری داخلی است که با ابزارهای بین‌المللی هماهنگ بوده و مطابقت داشته باشد. ابزارهایی که علاوه بر تسهیل مشارکت، ضمن تاکید بر لزوم توانمندسازی جمعیت آسیب‌دیده، با سرعت و دقت بتواند شفافیت، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی را فراهم ‎کند.


در حال حاضر آیین نامه مزبور که به استناد بند (ج) و (و) ماده (9) قانون مدیریت بحران کشور، تدوین شده، از سوی وزارت کشور جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به هیئت دولت ارائه شده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد