درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 20:10   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44862صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 17 مهر 1399 - 15:08
بحران کرونا و اهمیت رسانه‌های «معتبر و قابل‌اعتماد»
ملکه بریتانیا: «دسترسی به منابع قابل اعتماد بخصوص در دوران رقابت رسانه‌ها، حیاتی است» انجمن رسانه‌های خبری که نماینده تمام ناشران اصلی ملی و محلی است، کارزار «روزنامه‌نگاری مهم است» را آغاز کرد و از دولت و مردم برای روزنامه‌های تأسیس شده تقاضای کمک کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| ملکه بریتانیا نقش «ارزشمند» سازمان‌های خبری را در مواقع بحرانی ستود و اظهار داشت که بیماری همه‌گیر کرونا، نیاز به منابع و رسانه «معتبر و قابل‌اعتماد» را آشکار کرد.

پیام او هم‌زمان با جنبش جدید برخاسته از نهاد
رسانه با عنوان «روزنامه‌نگاری مهم است» که از روز دوشنبه آغاز شده است، به انجمن رسانه‌های خبری ارسال شد.

ملکه نوشت: «همه‌گیری کووید-۱۹ بار دیگر نشان داد که خدمات عمومی ارائه شده توسط رسانه‌های خبری مستقر، چه در سطح ملی و چه در سطح محلی بسیار حائز اهمیت است.

از آن جا که جهان ما به شکل چشمگیری دستخوش تغییر شده است، دسترسی به منابع اطلاعاتی معتبر و قابل اعتماد به ویژه در دورانی که بسیاری از این منابع برای جلب توجه ما با یکدیگر رقابت می‌کنند، حیاتی است.»

وی افزود: «تلاش رسانه‌های خبری برای حمایت از جوامع سراسر بریتانیا طی این همه‌گیری بسیار بی‌نظیر بوده است؛ تلاش‌ برای جمع‌آوری کمک‌های مالی، تشویق فعالیت‌های داوطلبانه و یا ایجاد خط نجات برای افراد مسن و آسیب‌پذیر در برابر محیط بیرونی.»

انجمن رسانه‌های خبری که نماینده تمام ناشران اصلی ملی و محلی است، کارزار «روزنامه‌نگاری مهم است» را آغاز کرد و از دولت و مردم برای روزنامه‌های تأسیس شده تقاضای کمک کرده است.

«هنری فورد واکر» رئیس هیات مدیره در مقاله‌ای همراه با بیانیه ملکه اظهار داشت که این صنعت در «یکی از بدترین و بی‌ثبات‌ترین» سال‌های خود است و به حمایت بیشتری نیاز دارد.

او گفت: «بخشی از کار ما در صنعت رسانه خبری، کمک به خوانندگان در درک وقایع بی‌سابقه مانند شیوع کرونا بوده است.

ما در مورد هر تغییر وتحول در زمینه قرنطینه محلی و ملی گزارش داده‌ایم و شما را در جریان اطلاعات حیاتی بهداشت عمومی قرار دادیم.

ما به قدرت خودمان متکی هستیم و با جدیت بسیار تصمیم‌گیرندگان و سیاستگذاران را از طرف شما مورد پرسش و چالش قرار داده‌ایم. گاهی اوقات نقش ما جست‌وجوی شفافیت در سردرگمی مقامات بود و گاه نیز اطلاعات غلط و زیان‌آور درباره ویروس کرونا را که به وسیله افراد ناآگاه در رسانه اجتماعی منتشر می‌شد پیگیری و اصلاح کردیم.»

فور واکر افزود، تحقیقات نشان می‌دهد که مردم برای اخبار و منابع اطلاعاتی مورد اعتماد «ارزش بسیاری قائل هستند» و به همین دلیل مخاطبان «طی این بحران افزایش یافته‌اند.»

وی اظهار داشت: «نقش ما اما از این هم فراتر است» و به اقدامات مختلف این سازمان و ابتکار عمل آن برای کمک به مردم در اطلاع‌رسانی و همچنین ارتباط با یکدیگر در دوران قرنطینه محلی و ملی اشاره کرد.

اما او هشدار داد که صنعت روزنامه‌نگاری در برابر چالش‌های این همه‌گیری «مصون» نبوده است، به ویژه که بسیاری از رسانه‌ها طی این بحران به درآمد از راه تبلیغات روی آورده‌اند و این امر آن‌ها را در «موقعیت خطرناکی» قرار داده است.

«ما اکنون به فوریتی نیازمندیم تا دولت با مجموعه اقدامات هدفمند برای کمک به حفظ روزنامه‌نگاری مستقل محلی در کشور وارد عمل شود.»

وی افزود: «رابطه بین رسانه‌ها و غول‌های فناوری باید به درستی بازبینی شود.

گوگل و فیس‌بوک برای مدت طولانی مجوز رایگان برای به کار بستن روزنامه‌نگاری‌ ما را در شبکه‌های خود داشتند و سودهای کلانی هم به دست آوردند، در حالی که این مشارکت در مقایسه هیچ سودی عاید این صنعت نکرد.

برای این که صنعت روزنامه‌نگاری آینده درخشانی داشته باشد این معضل باید هرچه سریع‌تر رفع شود.»


گزارش بیشتر از ایندیپندنت


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد