درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:00   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  دانشگاه‌ها به دنبال متخصصان ارتباطات استراتژیک در بحبوحه افزایش انتقادات عمومی هستند
  تبعیض در استخدام: یافته‌های یک مطالعه جدید
  کارشناس روابط‌عمومی: واکنش بوئینگ پس از حوادث اخیر رضایت‌بخش نبود
  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم
  50 مدیر ارشد بازاریابی کارآفرین فوربس
  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری
  مقاومت در مقابل تغییر: چالش‌ها و اقدامات متا برای مبارزه با سوءاستفاده جنسی از کودکان
  لینکدین در حال آزمایش اشتراک صفحه شرکت پرمیوم با هوش مصنوعی برای تولید محتواست
  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44800صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 13 مهر 1399 - 17:39
درباره روابط عمومی دیجیتال و رپورتاژ آگهی
یکی از ویژگی ها و مزایای که روابط عمومی نوع دیجیتال دارد ساخت تصویر ذهنی مثبت و موثر از برند می باشد. به گونه ای که روابط عمومی آنلاین به علت کارآمد بودن آن به ساخت و توسعه تصویر ذهنی مثبت و موثر مخاطبین از یک کسب و کار کمک بسیار زیادی خواهد کرد و از این رو زمینه برند سازی برای آنها ایجاد می شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| روابط عمومی دیجیتال یا رپورتاژ آگهی [کج فهمی نویسنده] باید گفت که به عنوان بخش بزرگی از استراتژی بازاریابی آنلاین می باشد و این در حالی است که روابط عمومی سنتی اینگونه نخواهد بود. مانند دیگر عناصر برنامه بازاریابی روابط عمومی آنلاین نیز از مزایا و معایب زیادی برخوردار می باشد. در واقع امروزه روابط عمومی نسبت به سال ‌های گذشته با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است به گونه‌ای که بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ به عنوان بخش مهمی از توسعه کسب و کارها در نظر گرفته می ‌شود و استفاده از رسانه های آنلاین در ارتباطات بسیار زیاد شده است.

جی پلاس،‌ با این وجود در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تسمینو به بررسی مزایای روابط عمومی دیجیتال می ‌پردازیم.


روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی نقش تاثیر گذاری در ارتباطات و تعامل مستمر با مخاطبان، برند سازی، مدیریت بحران و افزایش فروش دارد. طبیعی است که هنگامی که در عصر دیجیتال زندگی می ‌کنیم و بازاریابی و تبلیغاتی که در اطراف ما صورت می گیرد از دنیای سنتی و آفلاین وارد جهان دیجیتال ‌مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال شده پس می توان انتظار داشت که روابط عمومی نیز بخشی از برنامه های بازاریابی امروزی و از جمله زیر مجموعه مهم برای دیجیتال مارکتینگ باشند و به عنوان ابزاری کاربردی در دنیای آنلاین به کار گرفته شود. در این مقاله شما را با روابط عمومی دیجیتال و انواع آن آشنا می کنیم.

روابط عمومی دیجیتال

امروزه به علت دیجیتالی شدن کارها در همه دنیا و همچنین پیدا شدن مفاهیم جدیدی مثل دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال لازم است این انتظار را داشته باشیم که در این زمینه تعاملات زیادی صورت گیرد. بنابراین کمتر موضوعات روابط عمومی جهت تبلیغات، برقراری ارتباط با مخاطبین و همچنین اطلاع رسانی با استفاده از روش سنتی صورت می گیرد. از طریق ابزارها و رسانه های آنلاین و دیجیتال می توان مفهوم جدیدی مثل روابط عمومی نوع دیجیتال را جهت اجرای اهداف خود به کار برد. روابط عمومی فقط به انتشار رپورتاژ آگهی نمی پردازد و در واقع یک علم و هنر به شمار می ‌آید که افراد می ‌توانند از طریق آن به موقع و به بهترین شکل ممکن به نفع برند خود استفاده نمایند. با وجود پیدایش روز افزون تکنولوژی های جدید، روابط عمومی همواره در حال نوسازی و مطابقت پیدا کردن با سیستم های جدید خواهد بود.

انواع روابط عمومی دیجیتال

موارد مختلفی چون تولید محتوا، سئو و بهینه ‌سازی سایت، ایجاد بک‌ لینک، بازاریابی محتوایی، انتشار رپورتاژ آگهی و… همه و همه می ‌توانند بخشی از برنامه‌ های روابط عمومی دیجیتال باشند. این روابط عمومی، استراتژی‌ ها و تاکتیک ‌های مختلفی دارد که بسته به نیاز، بودجه و سیاست‌ های خود می ‌توانید از آنها استفاده کنید. از جمله مهمترین انواع روابط عمومی دیجیتال می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

برنامه های روابط عمومی نوع دیجیتال بسیار متنوع هستند. برخی از موارد عبارت از تولید محتوا و ایجاد بک لینک، بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوایی، انتشارات رپورتاژ آگهی و غیره هستند. این نوع روابط عمومی دارای تکنیک ها و استراتژی های مختلفی می باشد که با توجه به نیاز، سیاست‌ های خود و همچنین بودجه خود می توان از آن استفاده کرد. از جمله انواع روابط عمومی دیجیتال موارد زیر هستند:

برقراری ارتباط با خبرنگاران و افراد فعال در رسانه‌های آنلاین
انتشار رپورتاژ در سایت‌ های پرمخاطب و پربازدید
دریافت بک لینک با استفاده از نوشتن مقاله و انتشار آن در فضای آنلاین
همکاری با بلاگرها برای انتشار پست ‌های اسپانسری و گرفتن بک لینک
بازاریابی محتوایی و تولید محتوای کاربردی، جذاب و منحصر به ‌فرد
انتشار اینفوگرافی
همکاری با اینفلوئنسرها در بسترهای مختلف به ویژه شبکه‌ های اجتماعی
اجرای پلن ‌های همکاری در فروش برای جذب مشتریان بیشتر

بهترین راهکارها در روابط عمومی آنلاین

ممکن است بسیاری از افراد در رابطه با روابط عمومی آنلاین فقط در مورد رپورتاژ آن آگاهی داشته باشند، این افراد تصور می کنند که به طور کلی روابط عمومی به کمپین های دیجیتال و انتشار رپورتاژ در سایت های پرمخاطب مربوط خواهد بود، اما لازم است در اینجا به این نکته اشاره کنیم که رپورتاژ یکی از بهترین راهکارها برای استفاده در روابط عمومی دیجیتال است که لازم است در مرحله اول تشخیص خوبی از پرسونای مخاطب بودجه خود و اهداف و سیاست ‌های کسب و کار داشت و پس از تحقیقات می توان مشخص کرد که کدام راهکار برای روابط عمومی مجازی مناسب خواهد بود. ولی به طور معمول باید گفت که علاوه بر رپورتاژ روابط عمومی آنلاین دارای موارد دیگری مثل همکاری با اینفلوئنسرها، همکاری با بلاگر ها و بازاریابی محتوایی می باشد.


اندازه‌ گیری موفقیت در روابط عمومی آنلاین

همان گونه که در این مقاله اشاره کردیم از جمله مزایا و تفاوتی که روابط عمومی دیجیتال در مقایسه با روابط عمومی سنتی دارد، قابلیت اندازه گیری و سنجش میزان موفقیت روابط عمومی آنلاین خواهد بود که دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. این کاربران به خوبی می توانند با استفاده از ابزارهای تحلیل اندازه گیری تشخیص دهند کدام کمپین دارای عملکرد بهتر و موفق تری بوده و برای اندازه گیری موفقیت روابط عمومی دیجیتال می توان از روش های مختلفی مانند گوگل آنالیتیکس، ابزار SEMRush و BuzzSumo استفاده کرد.


مزایای روابط عمومی دیجیتال


توانایی رسیدن به گروه‌ مخاطبین خاص

چون برخی محصولات فقط در بخش‌ های کوچکی از بازار دارای درخواست کننده هستند، از این رو استفاده از تکنیک های تبلیغات سنتی جهت رسیدن به آنها میسر نیست و هنگامی که یک شرکت توانایی مالی مناسب جهت مشارکت در هزینه تبلیغاتی بالا را دارا نیست، برای ارتباط با این گروه های خاص از مخاطبین بهترین راهی که می توان انتخاب کرد، روابط عمومی آنلاین می باشد.


اعتبار بالا

یکی از مزایایی که می ‌توان برای روابط عمومی دیجیتال در نظر گرفت، اعتبار بالای آن می باشد. با وجودی که فعالیت های روابط عمومی آنلاین از دید عموم مثل یک فعالیت تبلیغاتی نیستند و مردم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای آن پولی پرداخت نمی کنند از این رو این روابط عمومی دارای اعتبار بسیار بالایی هستند.


هزینه‌ پایین در کمپین رپورتاژ آگهی

از دیگر مزایای که روابط عمومی دیجیتال دارد هزینه پایین آن است. به گونه ای که در شرایط مطلق و نسبی دارای هزینه پایین بوده و به ویژه در زمانی که نتایج احتمالی نیز در نظر گرفته شوند.
ساخت تصویر ذهنی مثبت و موثر از برند:

یکی دیگر از ویژگی ها و مزایای که روابط عمومی نوع دیجیتال دارد ساخت تصویر ذهنی مثبت و موثر از برند می باشد. به گونه ای که روابط عمومی آنلاین به علت کارآمد بودن آن به ساخت و توسعه تصویر ذهنی مثبت و موثر مخاطبین از یک کسب و کار کمک بسیار زیادی خواهد کرد و از این رو زمینه برند سازی برای آنها ایجاد می شود.


بدون درهم‌ ریختگی و نادیده گرفته شدن

چون به طور معمول روابط عمومی دیجیتال با عنوان مجموعه ای از آیتم های خبری در نظر گرفته می شود، از این رو پیام های آن به اندازه آگهی‌ های تبلیغاتی که در مرز در هم ریختگی و بیهودگی هستند قرار نخواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  انواع مختلف شهرت


  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چگونه می‌توان کارمندان را به سفیران برند تبدیل کرد


  ۱۰مهارت گفتگو که همه ما باید یاد بگیریم


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  تحول دیجیتال، راهکارهایی برای بهره‌مندی روابط‌عمومی


  نوشتن کتاب: راهی برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری


  10 نکته برای ایجاد خبرنامه‌های تاثیرگذارتر


  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد