درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 01:00   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44792صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابییکشنبه، 13 مهر 1399 - 12:16
بازاریابی تحلیلی چیست؟
بازاریابی تحلیلی اطلاعاتی فراهم می کند که کسب و کارها در صنایع مختلف می توانند به نفع خود از آن بهره ببرند. اکثر شرکت هایی که لیست های ایمیل، خبرنامه ها، و یا برنامه های وفاداری ارائه می کنند به دنبال جمع آوری اطلاعات مصرف کنندگان برای ساخت پایگاه داده بزرگ می باشند. شرکت ها از این پایگاه داده ها برای تصمیم گیری رشد خود بهره می گیرند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بازاریابی تحلیلی، از طریق ارزیابی داده های به دست آمده از فعالیت های بازاریابی از طریق کانال های مختلف مانند وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی شکل می گیرد. Best Buy، یک خرده فروش لوازم الکترونیکی شناخته شده، و همچنین یک پیشگام در شیوه های بازاریابی تحلیلی است. از سال ۱۹۹۷، این شرکت اطلاعات مربوط به معاملات روزمره با مشتریان را ثبت کرده است.

 

تجزیه و تحلیل این اطلاعات به Best Buy برای تبدیل خود به یک کسب و کار موفق کمک می کند. شرکت های امروزی ترجیحات مشتریان خود را بوسیله اطلاعات بدست آمده از لایک، توییت مجدد، و دیگر محتوایی که مشتریان در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند دنبال می کنند. آنها همچنین می توانند ترجیحات مشتریان خود را با بررسی وب سایت هایی که مشتریان آنها را اغلب بازدید کرده و بیشترین اوقات خود را در آنها سپری می کنند شناسایی کنند.

 

 این داده ها بینش مهمی در مورد چگونگی ارتباط برقرار کردن مصرف کنندگان با شرکت ها و یکدیگر حاصل می دهد، و به کسب و کارها برای تصمیم گیری دقیق و حساب شده تر اجازه می دهند. با بررسی اینکه مشتریان چه چیزی می خرند و چه چیزی نمی خرند و جمع آوری داده ها در مورد زندگی آنلاین و آفلاین آنها، کسب و کارها قادر به پاسخگویی بهتر به مصرف کنندگان خواهند بود. باوجود اثربخشی بالای این نوع استراتژی استفاده از آن در کشور ما به گستردگی کشورهای توسعه یافته نمی باشد.

 

با این وجود یکی از سازمان های پیشگام در حوزه بازاریابی تحلیلی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می باشد، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا ترجیحات مشتریان خود را با بررسی محصولاتی که مشتریان آنها را اغلب بازدید کرده و بیشترین اوقات خود را صرف بررسی و مشاهده آنها می نمایند و یا محصولاتی که قبلا خریداری نموده اند، شناسایی کرده و با استفاده از سیستم پیشنهاد دهنده، محصولات مناسب با نیازهای مشتری را به او نمایش می دهد. قابل ذکر است استراتژی بازاریابی تحلیلی یکی از موثرترین و پیچیده ترین استراتژی های بازاریابی تا به امروز می باشد.

بازاریابی تحلیلی مناسب کدام نوع کسب و کار می باشد؟

بازاریابی تحلیلی اطلاعاتی فراهم می کند که کسب و کارها در صنایع مختلف می توانند به نفع خود از آن بهره ببرند. اکثر شرکت هایی که لیست های ایمیل، خبرنامه ها، و یا برنامه های وفاداری ارائه می کنند به دنبال جمع آوری اطلاعات مصرف کنندگان برای ساخت پایگاه داده بزرگ می باشند. شرکت ها از این پایگاه داده ها برای تصمیم گیری رشد خود بهره می گیرند.

 

اهمیت بازاریابی تحلیلی برای کسب و کار در تمام صنایع در حال رشد می باشد. در بررسی که CMO در فوریه ۲۰۱۲ انجام داد، مشخص شد که شرکت های با درآمد فروش کمتر از ۲۵ میلیون دلار در حال حاضر ۴٫۸ درصد از بودجه بازاریابی خود را به بازاریابی تحلیلی اختصاص دهند. و شرکت با درآمد فروش ۱۰ میلیارد یا بیشتر در حال حاضر بیش از ۷٫۳ درصد بودجه بازاریابی خود را در بازاریابی تحلیلی صرف می کنند. در سه سال اینده، این درصد انتظار می رود به ۷٫۳ و ۱۰٫۸ درصد پرش کند.

 

 بازاریابی تحلیلی همچنین توسط شرکت های غیر انتفاعی با امید جذب بهتر اهدا کنندگان و افزایش آگاهی استفاده می شود. سازمان های غیر انتفاعی از تاکتیک های بازاریابی تحلیلی برای پیگیری اهدا کنندگان فعلی، گذشته و بالقوه ، سهامداران، و اهدا کنندگان بالقوه علاقه مند و یا بی علاقه استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک سازمان غیر انتفاعی ممکن است با بهره گیری از آدرس های IP قادر به تعیین منطقه های خاصی باشد که مردم به طور منظم اهدا می کنند.

یک کمپین بازاریابی تحلیلی چگونه توسعه داده می شود؟

یک طرح بازاریابی تحلیلی با به دست آوردن بینش از مشتریان کسب و کار آغاز می شود. استراتژیست های بازاریابی باید درباره داده های مورد نیاز از مشتریان تصمیم گیری کنند، داده ها را مدیریت و سازماندهی کنند ، و پروفایل هر یک از مشتریان را برای به دست آوردن ترجیحات هر یک از آنان ایجاد نمایند. پس از آن شرکت می تواند رفتار مصرف کنندگان را از داده های آنها پیش بینی کند. بخش دوم توسعه و اجرای یک طرح بازاریابی تحلیلی، مدیریت تعاملات مشتریان با کسب و کار است به نحوی که مشتری مرکز تمام ارتباطات باشد. کانال هایی که از طریق آن مشتری می تواند با یک شرکت ارتباط برقرارکند به طور چشمگیری در ۱۵ سال گذشته چند برابر شده است.

 

برخی از این کانال ها عبارتند از: چت زنده، شبکه های اجتماعی، وبلاگ شرکت، نمایشگاه ها ، مراجعه به فروشگاه، ایمیل، وب سایت شرکت، مرکز تماس، و یا حتی نامه های قدیمی از مد افتاده. کسب و کارها باید هر پیامی را که به مشتریان ارسال می کنند در هر یک از این رسانه با توجه به ترجیحات افراد و گروه ها تنظیم کنند.

 

در نهایت، کسب و کارها باید به طور مداوم به دنبال بهبود استراتژی های بازاریابی خود با استفاده از داده به دست آمده از بازاریابی تحلیلی باشند. اگر یک استراتژی بازاریابی بازگشت موفقیت آمیز نداشته باشد، بازبینی داده ها و مفروضات حاصله از آن برای ایجاد کمپین های آینده حیاطی است. هر معامله و تعامل مشتری بخش مهمی از پازل بازاریابی است، و ردیابی اطلاعات به منظور بهبود عملکرد فردا باید یک اولویت باشد.

 

به دلیل پیچیدگی و حساسیت این نوع استراتژی بازاریابی، اگر قصد بکارگیری این استراتزی را دارید، حتما از مشاوران بازاریابی متخصص و آشنا به حوزه IT مشاوره بگیرید، چرا که انتخاب این استراتژی به عنوان ابزاری برای رشد و توسعه، نیاز به تحلیل محیط درونی و بیرونی اثر گذار بر کسب و کار شما داشته، و این استراتزی تنها در مکان و زمان خاصی کاربرد دارد. قابل ذکر است انتخاب و پیاده سازی نادرست این استراتژی بازاریابی منجر به هدر دادن منابع کسب و کار شما به طور وسیعی خواهد شد.


نویسنده: افشین پناهی – لیلا مقیمی (دانش آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی گرایش بازاریابی)
https://weblogibc-co.com


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد