درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 00:23   

حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد

  حسن عمیدی به عنوان سرپرست دفتر رسانه وزارت صمت منصوب شد


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت

  گوگل دوباره پایان کوکی‌های شخص ثالث را در کروم به تعویق انداخت


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  متا در حال قرار دادن ربات‌های چت در همه جاست تا شما به جایی نروید
  جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهن‌ربای رسانه‌ای
  عکس ریش فتوشاپ شده مارک زاکربرگ در فضای مجازی وایرال شد
  فراتر از تبلیغات: بن‌بست پایداری در تبلیغات دیجیتال
  روابط‌عمومی و ارتباطات در روز زمین 2024: مسئولیت‌ها، کارکردها و نقش‌ها
  پیش‌بینی 2024: هفت روند روابط‌عمومی که امسال اهمیت خواهند داشت
  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی
  دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44722صفحه نخست » ادامه مطلب دوسه شنبه، 8 مهر 1399 - 01:28
ارتقای دولت الکترونیک و اطلاع‌رسانی خدمات به مردم
همه دستگاه‏ها برای تأمین رضایت شهروندان و کاستن از دغدغه‏‌های آنان، روند فعالیت‏‌ها و خدمات خود را برای مردم اطلاع ‌رسانی کرده و هرکجا ابهام و نگرانی برای مردم وجود دارد، فوراً رفع کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| رئیس جمهوری ارائه گزارش‌های کیفی و کمی از وضعیت خدمات دولت الکترونیک، کاستی‏‌ها و نقاط قوت آن را بسیار مهم برشمرد و با تأکید بر اینکه انعکاس انتظارات و مطالبات مردم در زمینه خدمات هوشمند به مدیران دستگاه‏های اجرایی، آنها را در ارائه خدمات بهتر به مردم یاری خواهد کرد، همه دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد که سازوکار دریافت انتقادات و پیشنهادات مردم را تقویت و تسهیل کنند.


به گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در شانزدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات، با بیان اهمیت ضرورت دسترسی آزاد مردم به اطلاعات گفت: همه دستگاه‏ها برای تأمین رضایت شهروندان و کاستن از دغدغه‏‌های آنان، روند فعالیت‏‌ها و خدمات خود را برای مردم اطلاع ‌رسانی کرده و هرکجا ابهام و نگرانی برای مردم وجود دارد، فوراً رفع کنند. روحانی با بیان اینکه دولت الکترونیک باید در خدمت سلامت و معیشت شهروندان باشد، به همه دستگاه‌های اجرایی دستور داد در جهت ارتقای خدمات الکترونیک، هم‌افزایی و تلاش برای رفع کاستی‌ها یا نارسایی‏‌های آن را به‌طور ویژه مورد توجه قرار دهند.


رئیس جمهوری تقویت زیرساخت دولت الکترونیک را از ابتدای فعالیت دولت یازدهم جزو اولویت‌ها برشمرد و با اشاره به نقش ارزشمند آن در مهار زنجیره انتقال کرونا و حفظ سلامت شهروندان تأکید کرد: کیفیت ارائه خدمات شهری در سطوح مختلف باید منطبق با خواست و نیازهای شهروندان باشد و در کمترین زمان و دقت بالا انجام گیرد.


وی ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان را با یک عزم جدی، امری کاملاً دست ‏یافتنی خواند و گفت: امروز هوشمندسازی شهرها باید از اولویت‏‌های بخش مسکن و شهرسازی و شهرداری‏‌ها باشد و انتظار می‏‌رود که در کنار توسعه شهری، به موضوع هوشمندسازی شهرها هم توجه ویژه شود.


روحانی با بیان اینکه در توسعه شهرهای هوشمند باید به استقرار شبکه‏‌های پهن باند، استفاده از تجهیزات هوشمند، توسعه فضاهای شهری هوشمند و توسعه خدمات الکترونیکی توجه لازم شود، گفت: یکپارچگی میان دستگاه‏های اجرایی خدمات ‌رسان، کلید دستیابی به شهر هوشمند است و به رغم قدم‌های مهمی که تاکنون برداشته شده، امروز شهرهای بزرگ کشور ما از جمله تهران با استاندارد یک شهر هوشمند، فاصله زیادی دارد.


رئیس جمهوری هوشمند‌سازی خدمات شهری برای شهروندان و اتباع خارجی را یک ضرورت برشمرد و گفت: ارائه خدمات هوشمند مختص شهروندان ایرانی نبوده و راه‏‌اندازی سامانه جامع اتباع و مهاجرین خارجی کشور و الکترونیک نمودن فرآیندهای مربوطه در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، دربرگیرنده خدمت مرتبط با اتباع مزدوج با بانوان ایرانی و فرزندان آنها، باید روزبه‏ روز توسعه و فرآیند انجام این گونه کارها ارتقا یابد.


روحانی همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه دولت هوشمند، اظهار داشت: در زمینه هوشمندسازی خدمات و امور دولت در حوزهای مختلف تجاری و اقتصادی و خدماتی از جمله اخذ عوارض به صورت الکترونیکی در آزادراه‌ها، به کارگیری اسناد الکترونیکی در مجموعه قوه قضائیه بویژه دفاتر اسناد رسمی و دادگاه‌ها و توسعه شعب و پیش‏خوان‏‌های مجازی بانک‌‏ها و مؤسسات اعتباری، بیش از پیش باید توسعه یابد.


رئیس جمهوری تأکید کرد: فراهم کردن امکان دسترسی آسان شهروندان به اطلاعات و خدمات دولتی و کاهش هزینه‏‌های آنان از طریق یکپارچه ‏سازی و حذف سامانه‏‌های مازاد به منظور کارآمد‌سازی عملیات دولت الکترونیک جهت تضمین پاسخگویی سریع به نیازهای شهروندان از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر در سال پایانی دولت تدبیر و امید است.


روحانی فناوری اطلاعات و ارتباطات را بخش جدایی ‏ناپذیر از سبک زندگی دانست و اظهار داشت: امروزه بدون اینترنت و فناوری دیجیتال شیوه زندگی مدرن غیرقابل تصور است. حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، مراقبت‌های بهداشتی، امنیتی، آموزشی و تقریباً هر بخش از جامعه وابسته به فناوری اطلاعات و ارتباطات است.


رئیس جمهوری یکپارچه ‏سازی خدمات دولت الکترونیک با هدف کارآمدی مطلوب را یک ضرورت خواند و تأکید کرد: ارائه خدمات الکترونیکی جزیره‌ای نیست بلکه برای آن سازوکارهای مهمی چون نظارت، راهبری به منظور تحقق پنجره واحد خدمات دستگاه‏های اجرایی دولت الکترونیک الزامی است که دولت زیرساخت آن را تدوین کرده است.


روحانی با اشاره به ارزیابی و شناسایی سامانه‏‌های موفق احراز هویت، افزود: هرکدام از دستگاه‏های اجرایی یا شرکت‌ها، سامانه‏‌هایی برای احراز هویت شهروندان طراحی کرده‌اند که ضروری است با تجربیات و نقاط قوت این سامانه‏‌ها و همپوشانی یکدیگر، در ارتقای امنیت و سلامت الکترونیک گام‌‏های مؤثری برداشته شود.


رئیس جمهوری همچنین پس از ارائه گزارش عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه تلاش‌های انجام شده برای پیوستن به دولت الکترونیک، از زحمات و تلاش‌های کارکنان و مدیران گمرک قدردانی کرد.


در این جلسه تسهیل فرآیندهای الکترونیکی صدور مجوزهای شهرسازی و نوسازی، دستورالعمل ایجاد درگاه شفافیت دستگاه‌های اجرایی، فرآیند تسهیل مکاتبات تعاملی دولت و مردم (پیام ایران) و راهکارهای تسریع در به‌کارگیری خدمات بیمه در نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب شورا رسید.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  بهترین راه برای تحقق رویاهای‌تان این است که از خواب بیدار شوید


  گیمیفیکیشن در روابط‌عمومی


  راهنمای کوتاه بحران


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  ارتباطات ترکیبی


  کسی غلطی می‌کند و کسی به غلط جواب می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد