درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 1 آبان 1399 - 11:41   

کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل

  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


ادامه ادامه مطلب یک

پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد

  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد


ادامه ادامه مطلب دو

نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی

  نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآوری بانک رفاه کارگران در ثبت تجربه و تعامل با مشتریان
  توصیه‎‌های مدیرعامل بانک کشاورزی برای بهبود عملکرد روابط عمومی
  برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مدیران روابط عمومی نواحی و رده های سپاه امام سجاد (ع)
  اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی فدراسیون‌ها بررسی شد
  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد
  نسخه‌‌ای برای دوام و مقاومت بیشتر شرکت‌ها
  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد
  وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در پایان نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
  فولاد مبارکه 3 بار از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است/ آب به آسیاب دشمن نریزیم
  شتاب بیشتر روند فعالیت شرکت امید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44711صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیدوشنبه، 7 مهر 1399 - 10:36
روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت
دو مجلد حاضر که در آن تاریخ تحلیلی و روزشمار صنعت نفت ایران، ‌از ابتدا تا پایان سال ۱۳۵۷ روایت شده و طی ۳ سال و با کوشش جمعی از پژوهشگران جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است را می‌توان به عنوان گام نخست در این عرصه ثبت کرد که چون هر گام نخست دیگری، ‌به یقین خالی از ایراد و اشکال نخواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| دو جلد کتاب «تقویم تاریخ صنعت نفت ایران» ‌ و «تاریخ صنعت نفت ایران» توسط اداره کل روابط‌عمومی وزارت نفت با هدف گاه‌شماری دقیق و بی‌خطای ‌مجموعه رویدادهای این صنعت تدوین و منتشر شد.

از روز پنجم خرداد سال ۱۲۸۷ که نفت از چاه شماره یک مسجد سلیمان فوران کرد و نخستین برگ از تاریخ صنعت نفت به رشته تحریر درآمد و اثرگذاری آن بر حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی ایران آغاز شد.

بسیاری از مظاهر فرهنگی و اجتماعی دنیای مدرن، از دروازه صنعت نفت وارد ایران شده است، ساخت نخستین فرودگاه ایران و خاورمیانه در مسجد سلیمان، ‌ تاسیس نخستین هنرستان صنعتی ایران و خاورمیانه در آبادان، راه‌اندازی نخستین راه‌آهن بین شهری ایران در مسجد سلیمان، ‌به کارگیری نخستین رایانه‌های کشور و خاورمیانه در آبادان، ‌احداث نخستین پژوهشگاه، ‌ تاسیس نخستین سازمان روابط عمومی و ... نمونه‌هایی از نهادهای مدرن است که برای نخستین بار در پوشش صنعت نفت شکل گرفته است.

در یک جمله می‌توان گفت که زیرساخت‌های مورد نیاز تحولات و زمینه های لازم برای تغییر ایران و مناطق نفتخیز، از یک جامعه سنتی به جامعه‌ای مدرن را صنعت نفت فراهم آورده است.

اما متاسفانه به رغم دیرپایی و تاثیرگذاری عمیق صنعت نفت در کشور، ‌تاکنون تحولات این صنعت در تاریخ یک صد و اندی آن به صورت مستند و در مجموعه‌ای یکپارچه گردآوری نشده و در اختیار پژوهشگران، ‌محققان و کارشناسان این حوزه قرار نگرفته است.

تدوین دو مجموعه تقویم و تاریخ صنعت نفت در اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با چندین هدف انجام شده است که مهم‌ترین آنها بسط تاریخ‌نگاری و مستندسازی رویدادهای صنعت نفت کشور با هدف رجوع همه مدیران، دست‌اندرکاران، ذینفعان صنعت نفت و در نهایت پژوهندگان تاریخ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران است.

دو مجلد حاضر که در آن تاریخ تحلیلی و روزشمار صنعت نفت ایران، ‌از ابتدا تا پایان سال ۱۳۵۷ روایت شده و طی ۳ سال و با کوشش جمعی از پژوهشگران جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است را می‌توان به عنوان گام نخست در این عرصه ثبت کرد که چون هر گام نخست دیگری، ‌به یقین خالی از ایراد و اشکال نخواهد بود.

در تدوین این مجموعه از دو دسته منابع معتبر استفاده شده است.

دسته اول منابع که اکثریت خبرها از آن استخراج شده، مصوبات مجلس، ‌ مصوبات شرکت ملی نفت، اسناد آرشیوی و تاریخ شرکت بی پی، روزنامه‌های اطلاعات از ۱۳۰۸ و کیهان و نشریات درون سازمانی صنعت نفت(۱۳۱۲) و دسته دوم منابع (همانگونه که در کتابنامه دوم خواهد آمد) بسیار متنوع و شامل اسناد مکاتباتی، ‌تصاویر و فیلم‌های آرشیوی، ‌کتاب‌ها، مقالات تحقیقی و در نهایت خاطرات شخصی افراد است.

روایت تاریخ نفت ایران- چه به مثابه یک صنعت و چه به عنوان یک ثروت- نیازمند دو رویکرد متفاوت است. هم ضرورت دارد که با یک گاهشماری دقیق و بی‌خطا، ‌مجموعه رویدادهای این صنعت را- از لحظه فوران نخستین چاه در مسجد سلیمان تا همین حالا که صنعت نفت کشور در خیزی عظیم برای تثبیت موقعیت صنعتی و تجاری و تکنیکی خود به سر می‌برد- به رشته تحریر درآید و هم باید با نگاهی تاریخی‌نگرانه و سیاسی- فلسفی، ‌آثاری آفریده شود تا بتواند از زاویه‌ای علمی و البته مستند، ‌نقاط ضعف و قوت عملکرد تاریخی سیاست‌های اقتصادی، ‌صنعتی، سیاسی و اجتماعی در حوزه صنعت نفت را مورد ارزیابی قرار دهد و از گذشته چراغی برای راه آینده بسازد.

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، ‌در تدوین این مجموعه، ‌ دستیابی به چنین هدفی را در دستور کار خود داشت و امیدوار است برآوردن این مهم، بخشی از نتیجه تلاش همکارانی باشد که در به ثمر رسیدن این مهم کوشیده‌اند.

 



 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مسوولیت شرکتی در مقابل جامعه


  دیوار ها مکانی برای معرفی روابط عمومی


  مدیریت به وسیله انتظارات


  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد


  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی


  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!


  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر


  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی


  هنر بازاریابی اجتماعی


  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی