درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 12 آذر 1399 - 14:13   

۱۰ باور که در ذهن ثروتمندترین انسان زمین وجود دارد

  ۱۰ باور که در ذهن ثروتمندترین انسان زمین وجود دارد


ادامه ادامه مطلب یک

جریمه ۱۰ میلیون یورویی اپل برای تبلیغات فریبنده آی‌فون

  جریمه ۱۰ میلیون یورویی اپل برای تبلیغات فریبنده آی‌فون


ادامه ادامه مطلب دو

دبیرکل هبیتات “HABITAT “مشخص شد

  دبیرکل هبیتات “HABITAT “مشخص شد


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  معرفی کتاب راهنمای ارتباطات دامپزشکی
  رسانه های استان خراسان جنوبی خواستار تعیین تکلیف جایگاه روابط عمومی های این استان شدند
  شیوع اطلاعات غلط و کووید۱۹
  چهار اصل فراموش نشدنی برای ماندگاری یک تبلیغ
  استاندار خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی ها قلب دستگاه های اجرایی اند
  سامانه های خزانه داری الکترونیک، برگزاری الکترونیکی مجامع شرکت ها و پرداخت سود سهام شرکت ها به بهره برداری رسید
  اولین جلسه کارگروه تدوین منشور ملی روابط عمومی برگزار شد
  جریمه ۱۰ میلیون یورویی اپل برای تبلیغات فریبنده آی‌فون
  فرهنگ سازمانی موفق در شرکت‌های بزرگ
  ۱۰ باور که در ذهن ثروتمندترین انسان زمین وجود دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44706صفحه نخست » پیشخوان شارا-پیشنهادهای کاربران روابط عمومیدوشنبه، 7 مهر 1399 - 02:00
کرونا در آسانسور می‌ماند؟
بر اساس این مطالعه، ویروس کرونا در داخل یک آسانسور با درهای بسته می تواند تا نیم ساعت در هوا، معلق باشد. وقتی درهای آسانسور بسته باشد، ریز قطره های حاوی ویروس، می تواند نیم ساعت در فضای داخلی بچرخد اما با گشوده شدن درهای آسانسور، ظرف چهار دقیقه، این ریز قطرات ویروسی، محو می شوند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| کارشناسان دانشگاه آمستردام انگلیس، وضع و ماندگاری ویروس کرونا در داخل یک آسانسور، پس از سرفه فرد مبتلا را بررسی کرده اند.
 
 به گزارش شماره یکشنبه روزنامه دیلی میل انگلیس به نقل از مجله علمی «بهداشت و محیط داخلی»، کارشناسان برای رسیدن به نتایج این مطالعه، شرایط را شبیه سازی کردند تا دریابند که مدت زمان ماندگاری قطرات ریز حاوی ویروس، پس از سرفه فرد مبتلا در شرایط مختلف، چقدر و وضع آن، چگونه است.
 
 بر اساس این مطالعه، ویروس کرونا در داخل یک آسانسور با درهای بسته می تواند تا نیم ساعت در هوا، معلق باشد.
 
 وقتی درهای آسانسور بسته باشد، ریز قطره های حاوی ویروس، می تواند نیم ساعت در فضای داخلی بچرخد اما با گشوده شدن درهای آسانسور، ظرف چهار دقیقه، این ریز قطرات ویروسی، محو می شوند.
 
 وقتی آسانسور به طور طبیعی مشغول کار و باز و بسته شدن عادی باشد، قطرات حاوی ویروس در صورت سرفه یا بلند صحبت کردن، می تواند ۱۰ دقیقه در فضا معلق بماند و دوام بیاورد.
 
 این کارشناسان چنین نتیجه گرفتند که ماسک می تواند به شکلی مؤثر و نجات بخش در آسانسور، مانع از ورود ریز قطرات ویروسی به مجاری تنفسی شود و نقص سیستم تهویه هوا را تا حد قابل توجهی جبران کند.
 
 این بررسی همچنین نشان داد که خلط مخلوط با آب دهان فرد مبتلا به ویروس، بسته به شدت عفونت، می تواند حامل ۱۰ هزار تا یک میلیارد عدد ویروس در هر میلی لیتر باشد.
 
 نتایج مطالعه تصریح می کند که حتی بلند صحبت کردن نیز می تواند در دقیقه، صدها هزار ریزقطره را در هوا منتشر کند؛ در حالی که یک سرفه، می تواند میلیون ها قطره را پخش کند.
 
 فردی که بلافاصله بعد از صحبت فرد مبتلا با صدای بلند یا سرفه او هوای داخل آسانسور را تنفس کند، در هر دقیقه هزاران ویروس کووید-۱۹ را وارد دستگاه تنفسی خود می کند.
 
 متخصصان توصیه می کنند؛ در صورت امکان، درهای آسانسور مدت زمان بیشتری به نسبت زمان های معمول، باز گذاشته و حتی از صحبت و سرفه در آسانسور ممانعت شود و ماسک نیز به صورت اصولی و کامل، اجزای لازم چهره را بپوشاند؛ همچنین سیستم تهویه مکانیکی آسانسور همیشه فعال باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تجلیل از مدیران حامی روابط عمومی و روابط عمومی های برتر بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در مقابله با کرونا


  معرفی کتابهای پرطرفدار خارجی/ بازاریابی محتوا برای روابط‌عمومی


  اعضای ارشد اداره ارتباطات رسانه‌ای "جوبایدن" را بهتر و بیشتر بشناسیم


  روایت داستان؛ حلقه مفقوده سخنرانی‌ها


  اولین جلسه کارگروه تدوین منشور ملی روابط عمومی برگزار شد


  10 نکته ای که برای برندسازی فردی در سال 2021 باید بدانید


  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود فرآیند اطلاع‌ رسانی


  روز جهانی امنیت رایانه‌ای


  ۱۰ باور که در ذهن ثروتمندترین انسان زمین وجود دارد


  دبیرکل هبیتات “HABITAT “مشخص شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود