درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:41   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44698صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 6 مهر 1399 - 17:00
«همه جانبه نگری» در الگوی مدیریت یکپارچه روابط عمومی جدید
«همه جانبه نگری» در الگوی مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، نگاه چندوجهی به تمامی عناصر سازمان است. به نظر می رسد که رویکرد "دانش یکپارچه" مسیر را برای مدیریت روابط عمومی مبتنی بر بهره گیری از همه ظرفیت های درونی و بیرونی سازمان در لایه های مختلف با تأکید بر "همه جانبه نگری" هموار می کند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| «همه جانبه نگری» در الگوی مدیریت یکپارچه روابط‌عمومی جدید، نگاه چندوجهی به تمامی عناصر سازمان است. به نظر می رسد که رویکرد "دانش یکپارچه" مسیر را برای مدیریت روابط عمومی مبتنی بر بهره گیری از همه ظرفیت های درونی و بیرونی سازمان در لایه های مختلف با تأکید بر "همه جانبه نگری" هموار می کند.


رویکرد «دانش یکپارچه» نسبت به پدیده های اجتماعی از دهه 1950 در حوزه بازاریابی مطرح شد و به این موضوع می پرداخت که در بازار رقابتی برای اینکه سازمان به نتیجه مطلوب برسد، باید به همه عوامل مرتبط با انتخاب خریدار اعم از «کیفیت و برتری تولید نسبت به سایر تولیدها، ضمانت ها و حمایت های بعدی، استمرار در ارائه خدمات و کیفیت و همچنین احترام به مشتری» توجه داشت. چنین رویکردی بعدها به سمت نگاه چندرشته ای و چندساحتی منتهی شد (عاملی، 1395). در رویکرد جدید، «دانش یکپارچه» ناظر بر دانش بومی و دانش جهانی بوده و به ساماندهی ارتباطات دانش فردی عمومی و دانش محلی فرامحلی یا دانش ملی بومی می پردازد.

 

 همچنین در این رویکرد، زمینه های معرفتی و ارزشی، نیروهای جهت دهنده به تولید و بازتولید دانش هستند و بدون در نظر داشتن چنین زمینه ای، واقعیت محقق نخواهد شد. بر این اساس، دانش یکپارچه اسلامی-ایرانی مبتنی بر جهان بینی اسلامی و نظام ارزشی و فکری آن است که نهادها و ظرفیت های اسلامی دانش و فرایندها و سازوکارهای آن را شکل می دهد و لذا می توان از «یکپارچگی های دانش مبتنی بر جهان بینی ها» بر اساس تمایزات میان نظام های فکری و معرفتی صحبت کرد.


با دوفضایی شدن جهان و گسترش قلمروی دانش، ظرفیت های دوفضایی جدیدی به قلمروی دانش افزوده شده و هرگونه یکپارچگی دانش همه جانبه گرایانه باید به این ظرفیت ها که شامل ظرفیت های عینی ذهنی، نمایی بازنمایی، واقعی مجازی، طبیعت شبیه‌سازی طبیعت و مادی معنوی است، توجه داشته باشد.

 

در این چارچوب، «دانش یکپارچه دوفضایی» مبتنی بر موازین اسلامی در روابط عمومی ها، می تواند نیروی پیشران توسعه سازمان در سطوح داخلی و خارجی آن در نظر گرفته شود و دستگاه فکری منسجم و دوفضایی را تشکیل می دهد که معطوف به تعالی سازمان است. در چنین دستگاه فکری تعالی بخشی، نگاه دانش به کار و انسان و حیات اجتماعی انسان، کرامت انسانی و سلامت انسان بر تولید و بازتولید دانش اثرگذار است و رویکرد مدیریتی روابط عمومی را جهت می دهد.

 

لذا دانش یکپارچه اسلامی ایرانی در مدیریت روابط عمومی ها ظرفیتی فراگیر است که با استفاده از امکانات فضای واقعی و مجازی، با تأمین نیازهای فطری انسان، به آرامش معنوی در کنار رفاه مادی تمامی ذینفعان داخلی و خارجی سازمان اهمیت می دهد؛ مشارکت ذینفعان درون سازمانی و برون سازمانی در تولید و توسعه دانش درون زا را برمی انگیزد؛ عدالت در توزیع دانش میان ذینفعان و به ویژه گروه های خاص مانند ناتوانان جسمی لحاظ می کند؛ توانایی به مشارکت درآوردن بهینه دانش را دارد؛ و با قرار دادن توحید در سرلوحه خود، رضایت پروردگارش را مبنای هر تلاش شغلی می کند.
 

دکتر سعید رضا عاملی استاد گروه ارتباطات و مطالعات آمریکای دانشگاه تهران

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد