درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 5 آبان 1399 - 20:09   

تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5

  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5


ادامه ادامه مطلب یک

آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟

  آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟


ادامه ادامه مطلب دو

نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد

  نخست وزیر پاکستان خواستار حذف مطالب با محتوای اسلام‌هراسی در فیس بوک شد


ادامه ادامه مطلب سه

پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد

  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در شش ماهه نخست سال 99 اتفاق افتاد: 63 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران به واحدهای تولیدی
  طرح‌ریزی در روابط‌عمومی
  کرونا؛ آزمونی برای رهبری انعطاف‌پذیر
  رئیس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون: فعالیت کانال‌های تسهیلات دهی در تلگرام ذیل عنوان بانک توسعه تعاون، جعلی است
  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5
  فراخوان سومین جشنواره نیرو و رسانه
  بخشنامه نحوه اجرای دورکاری کارکنان
  «اطلس تبلیغی» توسط سازمان اوقاف ایجاد می‌شود
  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد
  آیا شکستن ساختار بوروکراسی ممکن است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44666صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 3 مهر 1399 - 12:23
آن نغمه که مردم می‌سپارند به یاد
حمید جعفری/ متخصص روابط‌عمومی و ارتباطات بازاریابی - در شرایط غیرقابل پیش‌بینی نظیر پاندمی کرونا نقش‌آفرینی برندها برای کمک به مردم نیازمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. این برندها نقش موثری در گسترش امید و اتحاد در زمان بحران ایفا می‌کنند و بعد از آن مردم و مخاطبان برندهایی را که در این شرایط کنار آنها بودند فراموش نخواهند کرد و اهمیت روابط عمومی در همین است، طراحی و اجرای کمپین‌هایی که نغمه‌ آنها را مردم از یاد نمی‌برند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در دوران همه‌گیری کرونا، مردم در سراسر دنیا هر کاری انجام می‌دهند تا از خودشان در برابر این ویروس محافظت کنند. سازمان‌هایی که تا پیش از این بحران از توانایی مالی خوبی برخوردار بودند، در این زمان نقش‌آفرین می‌شوند و با ارائه منابع کارآمد از مخاطبان خود در این بحران حمایت می‌کنند و آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهند.

 

کسب‌و‌کارهای متعددی از ابتدای سال تا امروز با طراحی کمپین‌های مسوولیت اجتماعی (social responsibility) به آموزش‌ها و حمایت‌های لازم در دوران همه‌گیری کرونا به مخاطبان خود پرداخته‌اند. مدیریت این بحران می‌تواند چالش‌برانگیز باشد اما مهم است که برندها به خلق پیام‌های پرمفهوم و ابتکار عمل‌هایی فکر کنند که نشان بدهد چقدر به کارمندان و مشتریانشان اهمیت می‌دهند. در ادامه مثال‌هایی از برند‌هایی می‌آید که در این دوران سخت با ایفای نقش مسوولیت اجتماعی خود در کنار مردم ایستاده‌اند.

نایک از کفش شیلد تولید می‌کند

پاندمی کرونا دغدغه‌هایی را درباره دسترسی به لوازم محافظت شخصی برای کارکنان درمان یا بخش سلامت ایجاد کرده است. نایکی، شرکت پیشرو تولید‌کننده لوازم ورزشی در دنیا، در خبری اعلام کرد ابتکاری به خرج داده تا از کفش‌های تولید قدیمی خود ماسک صورت بسازد تا کارکنان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا از آنها استفاده کنند. از آنجا که کارکنان سلامت بیشتر در معرض بیماری هستند، محافظت مناسب از صورت برای امنیت آنها بسیار مهم است. شیلد صورت کمک می‌کند که از کارکنان سلامت بهتر محافظت شود و مدت زمانی را که آنها می‌توانند ماسک جراحی یا N۹۵ بزنند طولانی‌تر می‌کند. شیلد مبتکرانه نایکی با استفاده از محصولات قدیمی تولید شد.

 

این واکنش نایکی به بحران کرونا باعث شد کارکنان سلامت با اعتماد بیشتری کارشان را در عین امنیت انجام دهند. اولین محموله این شیلدها در سوم آوریل به دانشگاه علوم و بهداشت اورگون ارسال شد و بعد نایک به ارسال این بسته‌ها به سایر بخش‌های نظام سلامت در اورگون ادامه داد. نایکی بیش از ۱۷ میلیون دلار به مبارزه با کرونا در جهان کمک کرده است.


«با هم می‌توانیم» از کوکاکولا

کوکاکولا کمپینی متمرکز در فضای آنلاین را با شعار «با هم می‌توانیم» اجرا کرد. کوکاکولا با این کمپین به همبستگی در شرایط سخت پاندمی کرونا اشاره می‌کرد. هشتگ Together We Can در رسانه‌های آنلاین و آفلاین مانند تلویزیون مطرح شد و در این کمپین سازمان‌هایی مانند صلیب سرخ آمریکا مشارکت داشتند و کوکاکولا پیام‌های کاربردی و اطلاعات مفید را با هشتگ این کمپین منتشر کرد و از مخاطبان خود خواست در این شرایط نقش‌آفرین باشند و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند. توجه و همکاری کوکاکولا با صلیب سرخ از نقاط قوت این کمپین بود؛ همکاری یک برند با سازمانی که هدف و ماموریتش کمک به مردم است.


«پانرا» و فروش نان در دوران کرونا

در دوران پاندمی بسیاری از فروشگاه‌های مواد غذایی از لوازم ضروری خالی شدند و بعضی ضروریات کمیاب شدند. برای مقابله به این مشکل، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نان پانرا بخش مواد غذایی را راه‌اندازی کرد که به مشتریانش امکان خرید مواد ضروری مثل شیر، نان و مواد غذایی تازه را می‌داد. مشتریانش می‌توانستند به جای مراجعه به فروشگاه‎‌ها در خانه بمانند و خرید کنند. پانرا هم توانست کاهش فروشش را از ارسال مواد غذایی جبران کند.


«اسکولاستیک» و آموزش مجازی در خانه

بر اساس گزارش فوربس، پاندمی کرونا سبب شده تا ۸۶۲ میلیون کودک از آموزش در مدارس محروم شوند. Scholastic ناشر فعال در حوزه آموزش کودکان، چندی پیش بستر مجازی تعاملی خود برای آموزش کودکان جا مانده از تحصیل، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا را در دسترس خانواده‌ها و معلمان آنها قرار داد.

 

این ابزار آموزش مجازی سه ساعت در روز به مدت یک ماه در اختیار کاربران قرار گرفت. اسکولاستیک این کمپین را طراحی کرد تا به کاهش استرس ناشی از آموزش در پاندمی کرونا کمک کرده باشد و از سوی دیگر این فرصت را برای نمایش اعتبار و کیفیت ابزار یادگیری برای معلمان و خانواده‌ها پدید آورد. آنها نشان دادند به حمایت از خانواده‌ها و معلمان برای ادامه آموزش کودکان متعهد هستند.


محلول ضدعفونی‌کننده دست از نوشیدنی

کمپانی تولیدکننده نوشیدنی انهایزر بوش در آمریکا در ماه مارس در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد از منابع خود برای تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این کمپانی اعلام کرد برنامه‌های حمایتی خود را از ورزش خارج و روی حمایت از سازمان‌های عام‌المنفعه مانند سازمان صلیب سرخ برنامه‌ریزی خواهد کرد.

 

در این همکاری، این کمپانی از برنامه‌های صلیب سرخ برای اهدای خون توسط داوطلبان در استادیوم‌ها حمایت کرد. آنها با هشتگ OneTeam نشان دادند که در این شرایط همه باید کنار هم باشند. در شرایط غیرقابل پیش‌بینی نظیر پاندمی کرونا نقش‌آفرینی برندها برای کمک به مردم نیازمند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. این برندها نقش موثری در گسترش امید و اتحاد در زمان بحران ایفا می‌کنند و بعد از آن مردم و مخاطبان برندهایی را که در این شرایط کنار آنها بودند فراموش نخواهند کرد و اهمیت روابط عمومی در همین است، طراحی و اجرای کمپین‌هایی که نغمه‌ آنها را مردم از یاد نمی‌برند.

 

منیع: https://donya-e-eqtesad.com
 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تشریفات کاربردی: آداب حضور در مجامع عمومی3


  پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی فراخوان داد


  تشریفات کاربردی/ کارت ویزیت-5


  شهادت کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


  ۹ پیش‌بینی برای جهان پساکرونا


  مرگ شاه گوشه‌گیر؛ پدر سامسونگ نوین


  معرفی کتاب/ مینیمالیسم دیجیتال


  مخاطرات صنعت تبلیغات در پیچ و خم کرونا


  نوآوری


  شرکت روابط عمومی مرکوری روابط خود را با ترکیه قطع می کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی