درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 1 آبان 1399 - 11:08   

کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل

  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


ادامه ادامه مطلب یک

پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد

  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد


ادامه ادامه مطلب دو

نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی

  نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآوری بانک رفاه کارگران در ثبت تجربه و تعامل با مشتریان
  توصیه‎‌های مدیرعامل بانک کشاورزی برای بهبود عملکرد روابط عمومی
  برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مدیران روابط عمومی نواحی و رده های سپاه امام سجاد (ع)
  اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی فدراسیون‌ها بررسی شد
  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد
  نسخه‌‌ای برای دوام و مقاومت بیشتر شرکت‌ها
  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد
  وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در پایان نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
  فولاد مبارکه 3 بار از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است/ آب به آسیاب دشمن نریزیم
  شتاب بیشتر روند فعالیت شرکت امید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44649صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 2 مهر 1399 - 14:06
گزارش ششمین اجلاس مدیران شعب دانشگاهی پایگاه‌ خبری مفدا
نسبت اخبار تولیدی و اقتباسی، تولید محتوای مرتبط با نهادهای دانشجویی و دانشگاهی به نسبت مجموع اخبار، انتخابات نمایندگان مناطق در شورای هماهنگی، برنامه عملیاتی و.... از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست مجازی بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیر روابط‌عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ششمین اجلاس مدیران شعب دانشگاهی پایگاه‌ خبری مفدا، گفت: پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی مفدا موجودیت و حیات خود را در پویایی و نشاط دانشگاه و دانشجو می‌جوید و آن زمان که دانشجویی نخبه دانشگاه که عموماً در نهادهای دانشجویی فعالیت دارند به عنوان الگو در این رسانه معرفی و دیده می‌شود و این کنش رسانه‌ای منجر به رشد آن دانشجو و دیگر دانشجویان می‌شود، به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش وبدا، ششمین اجلاس مدیران شعب دانشگاهی پایگاه‌ خبری مفدا به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. در ابتدای این نشست مهندس مهدی معماری مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ضمن پاسداشت طلیعه هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنم پاسداشت دلیرمردان و شیرزنانی است که جان خود را برای دفاع از حریم امنیت کشور عاشقانه فدا کردند، در عین حال امسال در کنار گرامیداشت "مدافعان حریم امنیت" و "مدافعان حریم اهل‌بیت‌ع"، باید قدردان تلاش‌های کادر درمان کشور باشیم که فداکارانه از "حریم سلامت کشور" دفاع کرده و می‌کنند.

معماری با اشاره به تغییراتی که در برنامه عملیاتی سالانه روابط‌عمومی‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است، گفت: متاسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا و شرایطی که در کشور ایجاد شده است نتوانستیم طبق برنامه عملیاتی منظمی که تدوین شده است، برنامه‌های آموزشی و جلسات هماهنگی‌مان را برگزار کنیم و شرایط فعلی کشور می‌طلبد که نگاه متفاوتی نسبت به شکل برنامه‌ها و فرآیندهای اجرایی نظیر برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

او ادامه داد: سال گذشته فرآیندهای و برنامه‌های آموزش‌ها و توانمندسازی فعالان رسانه‌ای مفدا بر اساس مفاد مندرج در نظام‌نامه آموزشی با همکاری دانشکده خبر خبرگزاری ایرنا شروع شد و امسال به خاطر شیوع این ویروس تاکنون کارگاه آموزشی حضوری برگزار نشده و آموزش‌ها عموماً مبتنی آموزش‌های مجازی ضمن خدمت بوده است. در عین حال همانطور که در فصل اول نظام‌نامه آموزشی پیش‌بینی شده است، بخشی از آموزش‌های مهارت‌های رسانه‌ای به صورت نیمه‌حضوری و غیر حضوری انجام خواهد شد که در شش‌ماهه گذشته زیرساخت‌های این‌گونه آموزش‌ها فراهم شده و به زودی بسته‌های آموزشی تهیه شده که شامل جزوات و کتب آموزشی و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای است به شعب دانشگاهی مفدا ارسال شده و "آموزش‌های سطح یک" مهارت‌های رسانه‌ای فعالان رسانه‌ای شعب دانشگاهی مفدا "نیمه‌حضوری" برگزار خواهد شد.

الکترونیکی شدن فاز اول ارزیابی شعب دانشگاهی پایگاه خبری مفدا

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص شیوه‌نامه رتبه‌بندی سالانه شعب دانشگاهی پایگاه خبری مفدا، گفت: تلاش ما در شش ماه گذشته معطوف به غیرکاغذی و الکترونیکی کردن فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی شعب دانشگاهی مفدا بوده است و در تلاشیم تا بتوانیم ساختار این فرآیند را منسجم، کاربردی، کم‌هزینه و چابک طراحی کنیم. ابتدا تلاش کردیم تمام این ساختار را در یک سامانه مستقل از تحریریه حاضر طراحی کنیم و بعد از طراحی اولیه این سامانه متوجه شدیم که پاسخگوی نیازهای متنوع ما نیست، بنابراین تلاش کردیم این ظرفیت را در "سامانه گردش خبر حال حاضر تحریریه کشوری پایگاه خبری مفدا" ایجاد کنیم. خوشبختانه امروز این ظرفیت پس از ۶ ماه تلاش ایجاد شده است؛ که البته به صورت پایلوت این سامانه را برای بعضی از دانشگاه‌های علوم پزشکی زیر بار بردیم و خوشبختانه خروجی امر نشان داد که سامانه با کمترین خطا می‌تواند اطلاعات خواسته شده را دریافت و آنالیز کند. بدین ترتیب از سال جاری شیوه رتبه‌بندی فعالیت شعب دانشگاهی مفدا دستخوش تغییر شده و به صورت تماماً الکترونیکی و از طریق سامانه گردش خبر تحریریه مفدا انجام می‌شود.

این مدیر رسانه‌ای با ذکر این موضوع که ارزیابی فعالیت‌های رسانه‌ای شعب دانشگاهی مفدا در مدل جدید دارای دو فاز اصلی "ارزیابی کمی" و "ارزیابی کیفی" است، توضیح داد: در مدل جدید سامانه تحریریه و گردش خبر مفدا که بزرگترین اتوماسیون گردش خبر وزارت بهداشت است به صورت دوره‌ای و بر اساس نظامات تعیین شده، نمره خام فعالیت‌های هر شعبه را محاسبه کرده و ارائه می‌دهد که این روند "فاز ارزیابی کمی" را شامل می شود که تماماً الکترونیکی است. در فاز دوم که "ارزیابی کیفی" نامیده می‌شود، به صورت ماهانه از هر یک از قالب‌های رسانه‌ای موجود ( خبر، مصاحبه، گزارش مطبوعاتی، گزارش تصویری، مقاله، یادداشت، فیلم، کلیپ، اینفوگرافیک، پوستر و ... ) هر یک از شعب دانشگاهی مفدا به صورت رندوم( تصادفی ) دو اثر انتخاب شده و بر اساس شاخص‌های استاندارد طراحی شده این محصولات تولید شده توسط استاتید رسانه‌ای کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و کیفیت آنها محک زده می‌شود.

معماری افزود: با این شیوه در پایان هر ماه بیش از ۱۰۰۰ اثر انتخاب شده مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته و نمره خام آنها مشخص می‌شود. در ادامه این نمره کیفی فعالیت‌ها با نمره کمی که سامانه تحریریه گردش خبر مفدا ارائه می‌دهد، میانگین نمره کمی و کیفی امتیاز نهایی تعلق گرفته به هر پایگاه خبری را نشان داده و بدین‌صورت رنکینگ ماهانه فعالان رسانه‌ای مفدا مشخص و اعلام می‌شود.

مدیر پایگاه خبری مفدا تصریح کرد: در شیوه جدید ارزیابی فعالیت‌های رسانه‌ای‌شعب دانشگاهی مفدا در پایان هر ماه "کارنامه الکترونیکی" برای هر دانشگاه صادر شده که در این کارنامه به تفضیل نمرات کسب شده تجزیه و تحلیل شده و دانشگاه‌ها با نقاط ضعف و قوت خود آشنا می‌شوند.

"ماهانه" شدن ارزیابی کمی و کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای مجموعه شعب دانشگاهی مفدا

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر این‌که "شیوه جدید ارزیابی شعب دانشگاهی پایگاه خبری مفدا" که مقرر است به صورت ماهانه انجام شود، بار زیادی را به همکاران ستادی تحمیل می‌کند، گفت: در شیوه جدید ازیابی فعالیت شعب دانشگاهی پایگاه خبری مفدا که مقرر است به صورت ماهانه انجام شود، اگرچه نتایج حاصل از آن به "رشد سریع‌تر کمی و کیفی" فعالیت‌های رسانه‌ای شعب دانشگاهی منجر می‌شود و مدیران این پایگاه‌های خبری با نقاط ضعف و قوت خود به موقع و بدون کمترین اتلاف وقت آشنا می‌شوند، اما بار کاری بسیار زیادی به کارکنان روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تحمیل می‌کند به طوری که به طور متوسط در هر ماه بیش از ۲۱۰ نفر ساعت بار کاری به میزان فعالیت‌های گذشته اضافه نموده و احتمالاً این روند با توجه به فعالیت بیشتر شعب دانشگاهی مفدا در دوران پساکرونا رو به تزاید باشد. با این حال همکاران پر تلاش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با روحیه جهادی به کار خود ادامه داده و به دلیل این روند پویایی بیشتر رسانه‌ای ۶۷ شعبه دانشگاهی پایگاه خبری مفدا را سرعت می‌بخشد، خم به ابرو نخواهند آورد که پیشاپیش بنده از همه این همراهان دلسوز خود تشکر می‌کنم.

معماری درباره مراحل سه‌گانه فرآیند ارزیابی فعالیت‌های شعب دانشگاهی مفدا عنوان کرد: در فرآیند قبلی رتبه‌بندی شعب دانشگاهی پایگاه خبری مفدا سه فاز "خود ارزیابی"، "ارزیابی منطقه‌ای" و "ارزیابی کشوری" مترتب است و که از شروع تا پایان فرآیند سه مرحله‌های ارزیابی زمان بسیار طولانی چند ماهه را می‌طلبد که این موضوع مهمترین نقیصه این مدل ارزیابی است. بنابراین با استفاده ار تجارب گذشته و مشورت با همکاران دانشگاهی به دنبال مسیر و فرآیندی چابک‌تر بودیم و با مطالعه و بررسی مجدد تمام ورودی‌ها، پردازش‌ها و خروجی‌های سیستم ارزیابی، مسیری آسان‌تر و چابک‌تر را طرح‌ریزی کرده‌ایم که بازه زمان ارزیابی را از "یک‌سال به یک‌ماه" کاهش داده و طول دوره سه‌فاز ارزیابی را "از ۴ ماه به کمتر از ۱۵ روز" کاهش می‌دهد.

"اخبار مرتبط با نهادهای دانشجویی"، اولویت تولیدات رسانه‌ای مجموعه پایگاه‌های خبری مفدا

او در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از سیاست‌ها و اولویت‌های فعالیت شعب دانشگاهی پایگاه خبری مفدا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: همانطور همواره تأکید کرده‌ایم یکی از اولویت‌های اصلی پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی پایگاه خبری مفدا انعکاس صحیح، دقیق و به موقع فعالیت‌های نهادهای دانشجویی است. مدیران این پایگاه خبری باید در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور این موضوع را در اولویت قرار داده و طوری محصولات و تولیدات رسانه‌ای روی خروجی خود را تنظیم کنند که به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ درصد مطالب منتشر شده مرتبط با فعالیت‌های نهادهای دانشجویی نظیر "نشریات دانشجویی"، "تشکل‌های اسلامی"، "کانون‌های فرهنگی"، "شوراهای صنفی"، "انجمن‌های علمی" و "انجمن‌های ورزشی" باشد.

معماری افزود: رسانه دانشجویی مفدا موجودیت و حیات خود را در پویایی و نشاط دانشگاه و دانشجو می‌جوید و آن زمان که دانشجویی نخبه دانشگاه که عموماً در نهادهای دانشجویی فعالیت دارند به عنوان الگو در مفدا معرفی و دیده می‌شود و این کنش رسانه‌ای منجر به رشد آن دانشجو و دیگر دانشجویان می‌شود، به اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود.

مدیر مجموعه پایگاه‌های خبری مفدا در ادامه به تشریح شاخص‌های مندرج در شیوه‌نامه جدید ارزیابی فعالیت‌های رسانه‌ای شعب دانشگاهی مفدا پرداخت و استانداردهای تولید محتواهای رسانه‌ای را توضیح داد.

"بررسی فرآیند جدید ارزیابی ماهانه" و "بررسی مشکلات و موانع پیش‌روی فعالیت‌های شعب دانشگاهی پایگاه‌های خبری مفدا" و تشریح اصلاحات انجام شده در برنامه عملیاتی مشترک سالانه روابط عمومی‌ معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از دیگر مباحثی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. اشاره به شاخص‌های بازنشر تولیدات شعب دانشگاهی در صفحه اول پایگاه خبری مفدا از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست همچنین دبیران سرویس پایگاه خبری مفدا و کارشناسان روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گزارش‌هایی درباره برنامه علمیاتی، شیوه‌های باز نشر اخبار شعب در صفحه اصلی، فرآیند درج نشریات دانشگاهی، نحوه تولید محتوا در باکس تقویم تاریخ و برنامه‌های مناسبتی توضیحاتی ارائه دادند.

در ادامه این جلسه مدیران شعب دانشگاهی به بیان نظرات خود در خصوص شاخص‌های ارزیابی ماهانه شعب دانشگاهی مفدا پرداختند و درباره شاخص‌های اعلام شده برای بازنشر محصولات رسانه‌ای در صفحه اصلی مفدا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

نسبت اخبار تولیدی و اقتباسی، تولید محتوای مرتبط با نهادهای دانشجویی و دانشگاهی به نسبت مجموع اخبار، انتخابات نمایندگان مناطق در شورای هماهنگی، برنامه عملیاتی و.... از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست مجازی بود.

گفتنی است در ابتدای این اجلاس رسانه‌ای عادل فندرسکی مدیر پایگاه خبری مفدا شعبه دانشگاه علوم پزشکی گلستان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده توسط "دبیران عضو شورای هماهنگی پایگاه خبری مفدا" ارائه داد. همچنین دیگر مدیران حاضر در این ویدئو کنفرانس در خصوص ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان رسانه‌ای مفدا با توجه به شیوع کرونا، فعالیت در فضای مجازی، سوژه یابی برای تولیدات متنوع محصولات خبری در شرایط نبود دانشجویان در دانشگاه، ارتباط رسانه‌ای پویا و مستمر با سایر پایگاه‌های رسانه‌ای و... به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مسوولیت شرکتی در مقابل جامعه


  دیوار ها مکانی برای معرفی روابط عمومی


  مدیریت به وسیله انتظارات


  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد


  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی


  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!


  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر


  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی


  هنر بازاریابی اجتماعی


  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی