درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 1 آبان 1399 - 10:21   

کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل

  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


ادامه ادامه مطلب یک

پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد

  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد


ادامه ادامه مطلب دو

نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی

  نمایشگاه «آینده» دبی نماد آینده جهانی


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوآوری بانک رفاه کارگران در ثبت تجربه و تعامل با مشتریان
  توصیه‎‌های مدیرعامل بانک کشاورزی برای بهبود عملکرد روابط عمومی
  برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی ویژه مدیران روابط عمومی نواحی و رده های سپاه امام سجاد (ع)
  اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی فدراسیون‌ها بررسی شد
  انتصاب سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد
  نسخه‌‌ای برای دوام و مقاومت بیشتر شرکت‌ها
  پارلمان اروپا خواستار وضع مقررات دقیق و سختگیرانه برای غول‌های اینترنتی شد
  وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران در پایان نود و نهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی
  فولاد مبارکه 3 بار از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است/ آب به آسیاب دشمن نریزیم
  شتاب بیشتر روند فعالیت شرکت امید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44609صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومییکشنبه، 30 شهریور 1399 - 20:44
چگونگی ایجاد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارهای کوچک
مدیریت تغییر و همگام شدن با پیشرفت‌های سریع و شگفت‌انگیز تکنولوژیک در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک از جمله موضوعاتی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| مدیریت تغییر و همگام شدن با پیشرفت‌های سریع و شگفت‌انگیز تکنولوژیک در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک از جمله موضوعاتی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است. در واقع، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک به‌دلیل محدود بودن منابع مالی و انسانی‌شان نمی‌توانند به مانند شرکت‌های بزرگ و قدرتمند خود را با پیشرفت‌های تکنولوژیک همراه سازند و در نتیجه ضمن از دست دادن توان رقابتی‌شان دچار اضمحلال و سقوط می‌شوند.

 

با این همه همین بازیگران کوچک دنیای امروز هم می‌توانند با بهره‌گیری از ابزارها و روش‌های درست مدیریت تغییر به بهترین شکل ممکن از تکنولوژی‌های جدید استفاده کرده و همچنان در گود رقابت باقی بمانند. در این میان یکی از موانع اصلی بر سر راه پیاده شدن اصول درست مدیریت تغییر در کسب‌وکارهای کوچک خود مدیران و مالکان آنها هستند که به‌دلیل ناآشنایی با تکنیک‌ها و ترفندهای موثر مدیریت تغییر باعث جا ماندن شرکت‌های تحت رهبری‌شان از قافله شتابان کسب‌وکارهای مترقی می‌شوند. در ادامه به توصیه‌هایی کاربردی و موثر برای موفقیت در مسیر مدیریت تغییر در کسب‌وکارهای کوچک اشاره خواهد شد.

۱- تغییر را به‌صورت فرآیندی تدریجی و پیوسته تعریف کنید

مدیریت تغییر هنگامی به اوج موفقیت و اثرگذاری‌اش می‌رسد که به‌صورت فرآیندی تدریجی و پیوسته تعریف شود تا موجب شود رفتار و افکار کارکنان به‌صورت گام‌به‌گام بازسازی شده و به وضعیت جدیدی درآید. تجربه نشان داده افرادی که در کسب‌وکارهای کوچک و در قالب تیم‌های کاری چند نفره فعالیت می‌کنند بلافاصله پس از اینکه مطمئن شوند تغییرات در حال رخ دادن به‌صورت آهسته و پیوسته اتفاق می‌افتند با آغوشی باز از آن استقبال می‌کنند و به حامیان تغییر و نه مخالفان آن تبدیل می‌شوند. پس، حرکت آهسته و پیوسته برای ایجاد تغییرات موردنظرتان را هیچ‌گاه فراموش نکنید.

۲- برقراری ارتباط با افراد را به اولویت شماره یک خود تبدیل کنید.

فقدان یا کمرنگ بودن ارتباطات درون گروهی یکی از مهم‌ترین دلایل به شکست انجامیدن فرآیند مدیریت تغییر به حساب می‌آید که مقصر اصلی وقوع آن کسی نیست مگر خود مدیران. متاسفانه اغلب مدیران کسب‌وکارهای کوچک به دلایل مختلفی همچون تلاش برای حفظ اسرار شرکت یا بی‌تجربگی در زمینه برقراری ارتباط با کارکنان‌شان در زمینه تغییرات آتی بسیار منفعلانه و کند عمل می‌کنند و همین مساله موجب می‌شود تا کارکنان خود را در یک نوع وضعیت مبهم و خلأ احساس کنند و در نتیجه از همراهی با فرآیند تغییر سازمانی خودداری می‌کنند. بعضی از مدیران کم تجربه نیز در این زمینه دچار افراط می‌شوند و با ارائه حجم بیش از اندازه‌ای از اطلاعات حاشیه‌ای و غیرضروری، موضوع تغییر را لوث و بی‌ارزش می‌سازند. بنابراین مدیران باید در زمینه اطلاع‌رسانی و برقراری ارتباط با افراد در این زمینه از افراط و تفریط پرهیز کنند.

۳-به هر شکل ممکن استفاده حداکثری از تکنولوژی را تشویق کنید

در اغلب شرکت‌های کوچک اهمیت و حیاتی بودن استفاده بهینه و حداکثری از تکنولوژی برای تحریک فرآیند تغییر به اندازه کافی موردتاکید قرار نمی‌گیرد حال آنکه در عصر تمام دیجیتالی امروز آگاهی کارکنان از مزیت‌های پرشمار تکنولوژی‌های جدید، مهم‌ترین مزیت رقابتی کسب‌وکارهای کوچک در میدان رقابت با غول‌ها و ابرشرکت‌ها به حساب می‌آید. در واقع، تکنولوژی می‌تواند به بهبود ارتباطات درون سازمانی، شفافیت بیشتر، صرفه‌جویی در زمان و انرژی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری و کارآیی منتهی شود و گره از پیچیدگی‌های موجود در مسیر موفقیت کسب‌وکارهای کوچک باز کند.

۴- از تکنولوژی‌های درست و مناسب استفاده کنید

وجود تکنولوژی‌های جدید فراوان و به‌کارگیری همه آنها نه امکان‌پذیر است و نه معقول. به‌طور کلی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک از توان و سرمایه کافی برای سرمایه‌گذاری در بسیاری تکنولوژی‌ها برخوردار نیستند پس لازم است پس از بررسی دقیق گزینه‌های موجود و رسیدن به اتفاق نظر در مورد بهترین و مناسب‌ترین گزینه ممکن در جهت سرمایه‌گذاری مادی و معنوی روی آن گزینه اقدام کرد که ناگفته پیداست این وظیفه خطیر بر دوش مدیران و نه کارکنان، قرار دارد. البته این بدان معنا نیست که کارکنان در مورد انتخاب گزینه تکنولوژیک آتی طرف مشورت قرار نگیرند، بلکه برعکس باید نظرات و پیشنهادهای آنها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین فاکتورهای اتخاذ تصمیم نهایی مدنظر مدیریت قرار گیرد.

۵-بر سر تصمیمات تان در مورد مدیریت تغییر محکم بایستید

اگر به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار کوچک به‌گونه‌ای عمل کرده‌اید که مطمئن هستید بهترین و مناسب‌ترین گزینه تکنولوژیک موجود را شناسایی و برگزیده‌اید و شرکت‌تان را وارد عرصه تکنولوژیک جدیدی کرده‌اید و چنانچه به درست بودن تصمیم‌تان اطمینان کامل دارید حالا زمان پابرجا بودن و صلابت مدیریتی تان است. در این زمان شما باید مثل کوه در برابر انتقادات و خرده‌گیری‌های عوامل بیرونی مقاومت کنید و اجازه ندهید تا تردید‌ها و هراس‌های بی‌مورد در ارتباط با چشم‌اندازهای آینده تکنولوژیک شرکت‌تان شما را دچار تزلزل و سستی کند.

به هر حال، تغییرات به‌ویژه تغییرات تکنولوژیک، بخشی گریزناپذیر از دنیای امروز ما به حساب می‌آیند و این تغییرات در مورد شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک از اهمیت و تعیین‌کنندگی بیشتری برخوردار است و در واقع «راز بقای کسب‌وکارهای کوچک» در میدان رقابت به حساب می‌آید. پس بهتر است که تغییر و تحولات به‌صورت حساب شده و هدفمند و فارغ از تقلید و اقدامات کورکورانه صورت پذیرد.
 

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

منبع: McKinsey

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مسوولیت شرکتی در مقابل جامعه


  دیوار ها مکانی برای معرفی روابط عمومی


  مدیریت به وسیله انتظارات


  زمانی یک سازمان موفق خواهد بود که روابط‌عمومی پویا یی داشته باشد


  اثر ماندگار چالش‌های ۲۰۲۰ بر رهبری سازمانی


  حمله جمهوریخواهان به «توئیتر» در کارزار انتخاباتی امریکا


  روابط عمومی و فرار از واقعیت‌ها!


  گزارش برگزاری وبینار تخصصی نظرسنجی و روابط عمومی برتر


  بازدید مسول وکارشناسان روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب از مراکز بهزیستی


  کیفرخواست بزرگ دولت آمریکا علیه گوگل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی