درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 4 آبان 1399 - 09:23   

تشریفات کاربردی- آیین پرچم جمهوری اسلامی ایران -3

  تشریفات کاربردی- آیین پرچم جمهوری اسلامی ایران -3


ادامه ادامه مطلب یک

سلامت روان آنها در موج دوم پاندمی بدتر شده است

  سلامت روان آنها در موج دوم پاندمی بدتر شده است


ادامه ادامه مطلب دو

معرفی کتاب/ مینیمالیسم دیجیتال

  معرفی کتاب/ مینیمالیسم دیجیتال


ادامه ادامه مطلب سه

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نقش اعتماد در بازیابی کووید-19
  نوآوری
  شهادت کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز
  بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس: بانک رفاه مأمن کارگران است
  معرفی کتاب/ مینیمالیسم دیجیتال
  مینیمالیسم
  احتمال روبه‌رو شدن فیسبوک با اتهام جدید مربوط به انحصارجویی
  ارتقاء تجربه مشتری در شرایط پس از کرونا
  دولت‌ها می‌خواهند در واتس‌اپ و دیگر برنامک‌های پیام‌رسانی نفوذ کنند
  روابط عمومی ها به شبهات و برخی غرض ورزی ها در فضای مجازی پاسخ دهند
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44593صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 29 شهریور 1399 - 15:37
رسانه؛ ماهیتی افشاگرانه یا اصلاح گرایانه ...
فرشید نادریان – فعال حوزه رسانه، ارتباطات و از مدیران روابط عمومی کشور - افشاگری به خودی خود در نگاه نخست می تواند جذاب و مخاطب پسند باشد اما مهمتر از آن اینکه این امر با چه هدف و نیتی عنوان می شود و آیا رسانه در پی اصلاح و برون رفت جامعه از یک دغدغه نامبارک به این مقوله پرداخته و یا تنها به جهت هیجانات لحظه ای و بی پشتوانه به این سمت و سو گرایش پیدا کرده است!؟!
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| بدون تردید با نگاهی جستجوگر بر آنچه در رسانههای امروز کشور جاری ست در می بابیم چهره افشاگرایانه این حوزه بیش از همیشه جلوگر شده است و این ظرفیت جذاب اما پر چالش اکثریت رسانه ها را آگاهانه یا که از روی کنش های هیجان محور آن به این سمت سوق داده و سعی در حضوری پر رنگ در این امر داشته تا مخاطبان خود را بیش از پیش مجذوب نمایند.


افشاگری به خودی خود در نگاه نخست می تواند جذاب و مخاطب پسند باشد اما مهمتر از آن اینکه این امر با چه هدف و نیتی عنوان می شود و آیا رسانه در پی اصلاح و برون رفت جامعه از یک دغدغه نامبارک به این مقوله پرداخته و یا تنها به جهت هیجانات لحظه ای و بی پشتوانه به این سمت و سو گرایش پیدا کرده است!؟!


پر واضح است که با یک بررسی اجمالی خواهیم دریافت که افشاگری امروزه رسانه ها چندان از روی اصول و محوریت اصلاح گرایانه نشأت نمی گیرد و بیشتر رنگ و بوی ایجاد هیجانات زودگذر و عامه پسند را بخود گرفته و نتیجتاً هیچ بهره ساختار ساز و یا سودمندی را برای جامعه چه به جهت فکری و چه بلحاظ رفع ناهنجاری ها اجتماعی،عاید نخواهد شد.


این گونه افشاگری ها در بعد ظاهری بسیار فریبنده و البته مخاطب ساز خواهد بود اما به مرور مخاطب گریزی و به شکلی جامعه ستیز خواهد شد ،زیرا با تداوم این دست اقدامات رسانه ای مخاطب که خود چالش های بسیار زندگی را دغدغه دارد ،به سادگی در می یابد که در برابر افشاگری ها هیچ گونه مواجهی ای و یا اصلاحی صورت نگرفته و تداوم این امر انگیزه سوزی در جامعه را نصیب خواهد نمود.


غالباً با حضور در میان عامه مردم براحتی درک خواهیم کرد که جامعه دیگر چندان به این افشاگرهای واکنش مثبتی نشان نداده و حتی سعی در دوری از استماع آن ها دارند زیرا در افکار ایشان ایجاد دغدغه ی خواهد کرد که توجیه آن و سپس چگونگی رفعش خود بر سنگینی دغدغه مندی شان خواهد افزود.


پس رسانه می بایست از افشاگرایی بی دغدغه به سمت افشاگری اصلاح گرایانه در جامعه روی آورده و گاهاً سودمندی فردی و سیستمی را رجحان ندانسته و اگر قرار بر افشاگری در جامعه از سمت ایشان ست،بایستی با رویکردی مناسب از باب یک افشاگری سودمند برای جامعه گام بردارشته تا اثر بخشی و بازدهی آن بیش از پیش هویدا شده و رسانه نقش بی بدیلی را در این راستا و البته در این وانفسای دغدغه مندی جامعه ایفا نماید که تا با محقق شدن این امر هم از بعد مجذوب نمودن مخاطبان خویش برخوردار گردد و هم از کاهش و یا به نوعی پیشگیری از مشوش شدن اذهان ایشان حرکتی مطلوب صورت پذیرفته باشد.
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تشریفات کاربردی- آیین پرچم جمهوری اسلامی ایران -3


  تشریفات کاربردی: چگونه سفر را مدیریت کنیم؟ -2


  استراتژی ویژه خود را طراحی کنید!


  نوآوری در آموزش الکترونیکی، شیوه‌های آموزشی که ماندگار خواهد شد


  5 راهکار که از ویدئو پادکست های خود کسب درآمد کنید


  جنبه‌های کلیدی محیط‌های کاری در ۲۰۲۵


  شش رسانه چینی در لیست سیاه آمریکا


  لزوم تجدیدنظر در سیاست رسانه‌ای مدیریت بحران کرونا


  ردیابی «قوی سیاه»


  شهادت کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی