درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 15:08   

متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد

  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند

  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید
  متا لامای ۳ و به‌روزرسانی هوش مصنوعی را منتشر کرد
  ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت یک ماشین کابوس عمیق است
  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!
  کارولین هاید، مجری بلومبرگ، می‌گوید سابقه روابط‌عمومی به او کمک کرده است
  هوش مصنوعی و فرسایش شناخت انسان
  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!
  اپل به دستور دولت چین، واتس‌اپ و تردز را از اپ استور چین حذف کرد
  مسابقه عکس جهانی مطبوعات 2024: برندگان مشخص شدند
  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4458صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 15 مرداد 1392 - 19:26
سرمایه گذاری اجتماعی و روابط عمومی
 وطن خواه - سرمایه گذاری اجتماعی از تکنیک های پژوهشگران روابط عمومی و  اصلی ترین شیوه در این تکنیک شیفتگی در این گونه سرمایه گذاری است.
  

شارا-  در گذشته مطالعات اجتماعی نفوذ و  دگرگونی در افکار عمومی را از راهبرد های اصلی روابط عمومی دانسته و دانشمندان بر این تکلیف تاکید بسیار داشته و  همسو سازی دیدگاه های مردم با اهداف سازمان را از ضروریات می دانسته اند . 

ایجاد تماس های چند سویه را برای تمام مخاطبان توصیه می نمودند در این راه برقراری حسن تفاهم همه  جانبه عالی ترین برنامه ریزی اجتماعی برشمرده شده.  اما اکنون تماس و گفت و  گو و  بررسی افکار عمومی  کافی نیست اینک سرمایه گذاری اجتماعی والاترین و  تنها  شیوه مشارکت همگانی تبیین شده است در این مقاله تلاش شده شیوه ها و  راه کار های اینگونه  سرمایه گذاری  را  به بحث، چالش و تبادل نظر بگزاریم.
  
 از اهداف آرمانی در هر شرکت توسعه بهره وری افزایش ضریب اعتماد  همگانی،  کاهش گردش کار،  ساده سازی فرایند ها بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی ، انتقال تجارب دیگر نهادها با ساده ترین راه وکمترین قیمت و انطباق استانداردهای محصول و  خدمات ارایه شده با میزان های جهانی و  ملی، افزایش تعلق سازمانی، کاهش ضریب ریسک های پر خطر،  بکارگیری همه تجارب کارکنان، پیمانکاران و  حتی مشترکین و  مشتریان مشارکت بانک ها و دیگر سرمایه گزاران و توسعه باور هاو آرمان های مشترک می باشد.
 

ضرورت دارد تا امروز طی  برنامه های مدون سرمایه گزاری اجتماعی را سرلوحه سازمانی قرار داده و  از این طریق پایه های قدرت شرکت ها را استحکام بخشیده و دانایان مبتکر را که با ضرایب ریسک های علمی آشنا هستند بکار گیریم بویژه اجرای این گونه فرایندها باتوجه به این که شرکت های توزیع بزودی به بخش خصوصی واگذار می گردند از اهمیت بیشتری برخوردار  است. آموزش درون و  برون سازمانی ، ایجاد شیوه های رقابت مفید،  تشویق کارکنان بانظر مدیران ودیگر همکاران، اجرای پروژه های افکارسنجی درون و برون سازمانی،  توجه بیشتر به کارکنانی که پژوهشگرانه فعالیت می کننند و رضایت مشتری را سرلوحه ذهن خویش ساخته در TIME WORK  ها فعال هستند و روحیه کار گروهی را در سازمان ترویج می کنند،  حمایت از اشتباهات سحوی و  بررسی همه شبکه ها، مسیرارتباتی مردم با مدیریت ارشد، توسعه دانش و  آموزش های مکمل و میان رشته ای  و بخصوص آموزش دانش اجتماعی و  ارتباطات سازمانی این هدف را محقق می سازد و بدانیم  که اگر سرمایه اجتماعی صورت پذیرد  اعتماد جای قراردادهارا خواهد گرفت و در آینده شرکت ها به اعتمادسازی و  سرمایه اجتماعی بیش از امروز  نیاز دارند.
 
 سرمایه گذاری اجتماعی از تکنیک های پیچیده و  پر رمز و  راز در علوم انسانی می باشد و  دانشمندان رشته های مدیریت نیز باید رهبری سازمان ها  را در این راه همراهی کنند.  برای تدوین راهبردهای  این گونه سرمایه گزاری ضرورت دارد چهارچوب اهداف و  برنامه ها را در دو قالب جامعه صوری و  معنوی و  در دو ساختار کوتاه مدت و  بلند مدت تعریف کنیم و بدانیم که کودکان در سرمایه گذاری بلند مدت سودآور  خواهند بود برای ایجاد اعتماد عمومی،  آموزش، نخستین شیوه  و  ایجاد فضای مشارکت درون و  برون سازمانی گام هایی است که باید بلند و  در عین حال  محکم ، علمی و  حساب شده برداشته و در این  راستا باید برخی عقاید غالبی و رایج جامعه را تغییر داد.  در درون سازمان شایعات،  بزرگترین آفت بی اعتمادی و  خطرناک ترین باوری است که بطور معمول از سوی سازمان هاو گروه های غیر رسمی ترویج می گردد و علت آن نیز بیان نکردن واقعیت ها در موقع  لزوم  بوده است.

 

 برای درمان این معضل  باید همه گروه های غیر رسمی را در جهت اهداف شرکت بکار گرفت در این راستا تشکیل هیئت تحریریه نشریه،  تدوین نشریه با نظر کارکنان و  انتشار گزارش های داخلی از طریق رسانه های متفاوت مانند پیامک، کارتابل،  نشریه دیواری، نشریه مجلد، نشریه الکترونیک  و حضور سخنگویان شرکت در مکان های شایعه ساز مثل تعاونی، نهارخوری، استخر ودیگر فضا ها و مکان های عمومی و پاسخگویی به شایعات و  انتشار درست اخبار،  فضای اعتماد عمومی را فراهم می کند و  هر سازمان که در داخل با اعتماد کارکنان خود همراه بود در میان سایر مخاطبان سرمایه گزار اجتماعی سوداور خواهد بود.
 

گردش کارکنان تنبیه شده و یا احیانا متخلف در بین دیگر پرسنل از لحاظ بی اعتماد کردن سازمان نقش بسزایی خواهد داشت بنابراین یا باید شرایط این گونه کارکنان برای  دیگران تشریح گردد یا به هر  شکل از سایرین جدا گردند. تصور همکاران این است که پس از این سابقه طولانی اکنون با او چه می کنند و  لذا سرنوشت ما  در آینده شغلی چنین خواهد بود و  از گفت و  گوهای حاشیه ای پیرامون هر موضوع نباید به سادگی گذشت زیرا در یک حکم یا  انتخابی که کمتر مطالعه شده بجای آنکه تاثیر مثبت در کارائی و راندمان شرکت داشته باشد بسیاری از اوقات نقش منفی بازی می کند.
و  اما  این باور ها ی غالبی  در بیرون سازمان که باید تغییر کند  پیرامون مصرف زدگی  برق،  روشنایی زیاد،  دولتی بودن،  پرداخت نکردن هزینه ها  و گاه گاهی استفاده و  مصارف غیر متعارف  و  برخی اوقات رایگان بودن این انرژی گران بها است.  چون بیشتر مصرف کننده های ما صنعتی و  اقتصادی هستند تمام برنامه های ارتباطی  آموزشی باید با چاشنی اقتصاد و  محاسبات مالی همراه باشد.
 

گام دومی که باید علمی، دقیق، به موقع و متناسب با تکنولوژی روز برداشته شود، توجه به نوع و شبکه های ارتباطی است.  زیر ساخت همه  اعتماد سازی و ایجاد سرمایه گزاری اجتماعی،  نوع ارتباطات با تمام مخاطبان و مشترکین می باشد.  کلامی که بین فرستنده پیام یعنی کارکنان گیرنده پیام یعنی مشترک و  بر عکس نوع تفهیم مطالب تشریح بخشنامه ها چگونه گی آموزش مردم سنجش تاثیر گزاری ارتباطات با مردم  نخستین اقدام برای سرمایه گزاری اجتماعی خواهد بود.  این ارتباطات در نمادها رفتار ها نگاه  ها قول وقرار کارکنان با مردم جمع بندی می شود برای این که بیشترین نتیجه را  از این بحث دریافت کنیم ضرورت دارد تمامی مراجعات را بررسی نموده  بر ارزیابی روش های اجرایی  در هر فرایند و زیر فرایند سناریوی گفتمان با مردم در هر بحث را نیز علاوه بر  تدوین به کارکنان آموزش داده و پیوسته مورد ارزیابی قرار دهیم. هر  گاه در این راه گام برداشتیم  باید به روابط بین مشترک و شرکت توجه نماییم کلیدهای این صندوق ساده اما قفل های سرمایه گزاری بسیار است به همین دلیل باز شدن این گونه قفل ها زمانبر خواهد بود در این میان تغیر روابط یک سویه به دو سویه  یا چند سویه یکی از کلیدهای این صندوق می باشد.  یعنی شبکه ای را برای گفتمان مردم بگشاییم و همه اطلاعات مورد نیاز آنان را در اختیارشان قرار دهیم و علاوه بر خدمات اصلی امکان استفاده از خدمات مکمل را برای مشترکین فراهم سازیم ایجاد کانون های مشاوره، پایگاه های اطلاع رسانی آن هم به  صورت شفاف همراه با استدلالات منطقی گام دیگری  در این راه خواهد بود.  شاید معرفی استاندارد های مصرف ولتاژ فنآوری زمان های تخفیف زمان های اوج مصرف آخرین دست آورد هایی که از لحاظ تحقیقاتی نیز بتوان به مشترک کمک کرد تعیین زمانی برای پاسخ گویی به ابهامات، این بحث را تکمیل می کند.
 

 یکی از برنامه هایی که می تواند به اعتمادسازی و در ادامه به سرمایه گزاری اجتماعی منتهی گردد بررسی انتظارات  منطقی مخاطب است در این کنکاش کانال های مورد نیاز، نوع مشاوره ها، نوع رسانه ای  که باید از طریق آن اطلاع رسانی کرد، زمان های تماس، زمان های سخنگویی با مشترک، زمان های مراجعه، زمان های قطع خدمات برای سرویس شبکه یا تعمیرات ،همسان سازی برنامه های تحقیقاتی مورد نیاز و  انتظار مشترک راه را برای سرمایه گزاری اجتماعی فراهم می سازد. معمولا این انتظارات به دسته های ذیل خلاصه می شود:
1-    انتظارات مراجعین
2-    انتظارات کارکنان
3-    انتظارات پیمانکاران
4-    انتظارات فروشندگان یا تامین کنندگان قطعات
5-    انتظارات رسانه ها
6-    انتظارات خانواده کارکنان
7-    انتظارات مشترکین شامل عادی و دیماندی درتعرفه های مختلف
8-    انتظارات مقامات و مسئولین و نمایندگان جامعه
9-    انتظارات شرکت ها  و نهادهای همکار مانند آب وفاضلاب، گاز، مخابرات، شرکت های ای عمرانی و شهرسازی
معمولا لیست مراجعات گاهی به هفتاد نوع مراجعه رسیده است. بررسی این انتظارات زمینه های اعتماد سازی فراوانی رابدنبال خواهد داشت.
تعریف کانال های ارتباطی بصورت  ساده، شفاف و روشن  یکی از اولین انتظارات در همه بخش های یاد شده است.
 

ضروری است  هنگام انتخاب شماره تلفن  یا تعریف نشانی پست الکترونیک از شماره های رند و  نشانی هایی که فراگیری آن برای مردم آسان باشد استفاده کرد تا تعداد پرسمان ها کاهش یابد نشانی اینترنتی هر دو شرکت توزیع استان و  شهرستان اصفهان فراگیر نیست و یادگیری آن مشکل است.
و  اینک به جایی رسیده ایم که با مراجعه کننده یا هر نوع مخاطب همراه شده ایم در این جا گام های بعدی را باید با مطالعه برداشت تجارب نگارنده نشان می دهد همواره باید با گروه های گوناگون مخاطبان در تماس بود  تا استنباط  واقعی از جامعه پیرامونی که به آن خدمات می دهیم  داشته باشیم.  بسیار به نگارنده ثابت شده که مردم طالب  گفت و گو هستند تا همه چیز را به دانند می خواهند با مسوولین صحبت کنند اگر این فضا برای آنان فراهم نشد بی اعتماد می شوند به خاطر دارم هنگامی که با قطع طولانی مدت برق همراه بودیم  و با این  که  بارها تلفنی علت این امر  را برای آنان توضیح داده بودیم باز طی تماس ها علت آن را جویا می شدند و  در زمان های بحران تلفن های گویا پاسخگو نیست.  پاسخگویی زنده در اعتماد سازی  و ایجاد سرمایه گزاری اجتماعی بسیار ارزشمند می باشد پاسخگویی الکترونیک هیچگاه رد نشده اما هنوز نتوانسته جایگزین سخنگویان زنده باشد.
 

نکته
اگر سامانه های غیر حضوری نتواند بموقع نیاز ها و خدمات مورد انتظار مردم را تامین کند باز روش های سنتی جایگزین شده ، بی اعتمادی مشترکین را بهمراه خواهد داشت .
رمزگشائی در رسانه ها چگونه است:
 

 گام بعدی  در ایجاد سرمایه گزاری  اجتماعی بهکار گیری فضای رسانه ها است و  در این راستا بسیاری معتقد هستند که تعامل  با رسانه ها نه تنها تحدید نیست بلکه یک فرصت برای اعتمادسازی به حساب می آید. در این باره باید  شرایطی را رعایت کرد اول زمانی که خبر نگاران پرسشی داشتند صادقانه به آن پاسخگوییم و  اگر از زبان مردم سخنی را در میان گذاشتند بپذیریم و پاسخگو باشیم.
 

دوم همواره برای رسانه ها تولید خبر بهنگام داشته باشیم زیرا این بحث در اعتلای جایگاه شرکت از یک سو  افزایش و اعتماد مردم از سوی دیگر نقش بسزایی خواهد داشت از طرف دیگر تولید خبر رفته رفته فضا و جایگاه رسانه ای ویژه ای را نیز برای سازمان ایجاد خواهد نمود امروزه هر سازمان یا نهادی  که پیوسته و دانش مهور  با مردم سخن بگوید چون رسانه ها طرف سوم  و حالت بیطرفانه ای دارند زبان مردم وسخن گوی  آنان منظور  و  مورد اعتمادشان خواهد بود.
 سوم باید شرایط بازدید خبرنگاران را از پروژه ها، فرایند هاو  دست آورد ها فراهم و  با آخرین تکنولوژی آشنا نمود.
چهارم  ارسال گزارش ها همراه با تصویرو  عکس موضوع را  جذاب و قابل استفاده تر خواهد نمود.
  پنجم همراهی معنوی و  در صورت امکان مادی با خبرنگاران این گردونه را کامل می کند.
 

نکته: بسیاری از گزارشگران با دست مزد ناچیز زندگی می کنند اما در عین حال جوان و پر انرژی بوده و به دنبال نام  و جویای سوژه های تازه خواهند بود پس  ما باید این سوژه ها را با اهداف شرکت همراه نموده در اختیار خبرنگار  قرار دهیم.
 

ششم- برخی اخبار باید با نگاه آموزشی تولید و پخش گردد زیرا پخش خبر جنبه تبلیغاتی نداردو از سوی مردم پذیرفته میشود.  درشت نمایی در برخی خبر ها اگر با تکنیک همراه باشد اثر گذار خواهد بود
 

هفتم-  رسانه ها جامعه را همسان و  یکنواخت تربیت می کنند و  به عبارت بهتر الگویی که توسط رسانه ها  ارایه می شود پذیرنده و فراگیر خواهند بود ونقش دیگرشان این است که باورهای  غالبی را تغییر و سناریوهای موردنظر ما را به الگوهای رفتاری تبدیل می کنند.  بنابر این می توانند در مقدار مصرف،زمان مصرف،زمان پرداخت، روش های پرداخت، روش های تماس و سناریوی تماس الگوساز باشند.
 

گام دیگری که در اعتماد سازی باید بلند برداشته شود این است که  که روش ها و  نظام نامه ها و  شیوه نامه هایی که بر اساس آن خدمات گوناگونی در اختیار مردم قرار می گیرد دایم باید از دیدگاه مردم بررسی شود به این معنی که ساده ترین سامانه خدمات رسانی برای مردم پیش بینی شود


نکته:  مردم به لحاظ پیچیدگی در گردش کار اداری  همواره به دنبال پارتی یا آشنا می گردند. نقش روابط عمومی در این گونه سازمان ها چند گانه است نخست باید به دنبال ساده سازی،  سالم سازی و  سپس مبارزه با شیوه های غیر مرسوم بوده  گام به گام شفاف سازی مراجعه کننده را راهنمایی و  ساده بگوییم مایه اتکای مردم تا زمان هموار سازی راه اداری باشند  اینجاست که شاخص های  سلامت اداری رشد می کند اعتماد مردم افزایش  می یابد و  فضا برای سرمایه گزاری اجتماعی در مقیاس ارزش مندی توسعه  می یابد.  

 

درصورتی که همه گام هایی که اشاره کردیم به درستی برداشته شود سازمان در آغاز راه سرمایه گزاری اجتماعی قرار گرفته، باید اصولی را که اقتصاد دانان پذیرفته اند را پیاده کنیم بحث های بالا فقط امور جاری  را در بر می گیرد اما پس انداز برنامه و  آدابی  دارد که پیرامون آن در  ادامه سخن خواهیم گفت برای این که سرمایه گزاری انجام شود ابتدا شرکت لازم است در بین مردم پس انداز های  اجتماعی داشته باشد به این معنی که درصدی از مشترکین یا مسوولین جامعه را از لحاظ اجتماعی مورد بررسی قرار داده دیدگاه های آنان را درگفتمان ها به کار گیرد.

 

 بهترین اشخاص ریش سفیدان،معتمدین، اصناف، شوراهای شهر و  روستا، هییت امنای مناطق صنعتی و کشاورزی, خلاصه گروه های تاثیر گزار خواهند بود.  اما این برنامه باید گسترده، پراکنده و  متوازن بین تمامی مشترکین مراجعین و  جامعه  انجام و  حتی گاه گاهی در امور خیری که ممکن است در شرح وظایفش نباشد مشارکت نماید یکی از نکاتی که مورد نظر مشترکین برق است این است که هنگام خرید انشعابات دیماندی به  مشترک در خصوص  مقدار برق نوع تجهیزات به او مشاوره فنی و  اقتصادی دهیم آن هم رایگان.


 اینک فضایی بر مخاطب حاکم می گردد که شرکت را مشهور به خدمت رسانی و شهره خوبی ها در آفاق می شناسند در اینجا زمینه برای تحول در سرمایه گذاری آماده است از این به بعد باید سراغ مردم رفت  و  فرایند های نظرسنجی را بصورت دانشگاهی پیاده کرد این توجه اگر همراه با آموزش و  سپس اقدام اصلاحی باشد سرمایه گذاری انجام و  فرصت سود آوری فراهم می گردد نظر سنجی  و  دریافت دیدگاه های مردم ضروری است در تمام فعالیت ها انجام گردد  اما اگر امکان پذیر نیست برای خدمات اصلی مانند مشترکین و  بهره برداری صورت پذیرد.


 نکات مهمی که در نظر سنجی رعایت آن ضروری است عبارتند از :
 1 -  پیش فرض هر نظرسنجی بررسی انتظارات مردم و  نیاز های مشترکین، جامعه و  دیگر مخاطبان و مراجعان می باشد و  بنابر این شخص محقق باید انتظارات را بررسی کند  نه پرسشگران.  گرداوری  انتظارات در فرم های میزان شده نتایج روشنی را پس از انجام تحقیق امکانپذیر می سازد.
2-  شخص محقق باید پرسشگر را آموزش دهد .
3-  پرسشگر نیزباید منظور پروژه  را بداند و خود  رادر موضوع دخیل نماید.
 نکته :  اگر منافع پرسشگر تامین نشود نتیجه پژوهش روشن نخواهد بود.
4-  انتخاب جامعه  نمونه در صنعت برق با دیگر جوامع کمی متفاوت است زیرا جامعه اصلی مشترکین در همه نقاط پراکنده و بر اساس شماره شناسایی ترانس و  فیدر  چیده شده و  لذا باید  بر این مقیاس ها نیز نمونه انتخاب گردد.

مثال: نمونه جوری گزینش شود که  همه فیدر ها و حتی شناسایی  گوشه و کنارهای شبکه   را  نیز در بر گیرد در  این صورت  ضعف ولت  خدمات کنتر نویس  در باغات کشاورزی و  کارگاه ها نیز بررسی خواهد شد.
5- نظرسنجی  در مورد کل  خدمات برق فصل بهار ولی بهترین نتیجه بررسی دیدگاه ها در تمام سال  می باشد  ششم هنگام انجام این طرح می توان آموزش مردم را هم همراه این پروژه تدوین نمود.
7-  مهمترین اقدام، انجام اصلاحات پس از انجام نظرسنجی خواهد بود.
8- مهم گزارش های جداگانه ایست که پرسشگر و یا پرسش شونده خارج از فرم نظرسنجی  در اختیار ما قرار می دهد.
9- در گفتگو با نمونه های انتخاب شده باید توجه داشته باشیم که این نظرسنجی بحث فنی وتخصصی است و باید کسانی انتخاب شوند که درارتباط بوجودآمده نتایج روشنی بدست آید.
10- پیگیری اصلاح فرایند یا انعکاس نتایج اقدامات  به مخاطب  شرایط را برای انجام این پرژه در سال های آینده فراهم  می کند.
11-اینک باید فضا را برای انجام نظرسنجی الکترونیک مهیا نمود البته  این در صورتی است که اعتماد مردم در برنامه های پیشین جلب شده باشد.
12- هنگام نظرسنجی می توان کانال های  ارتباطی و  نحوه تعاملات  و مشارکت های آینده را نیز به مخاطب آموزش داد این نکته مهمی است که زین پس این گونه مشترکین بعنوان گزارشگر و سنسور برای شما عمل خواهند کرد.
13- پیوسته باید پرسشنامه ها را غنا بخشید زیرا این فرایند باید مطابق توسعه یافتگی هر سازمان همراهی مناسبی داشته باشد  از طرف دیگر اگر بروز سازی در این موضوع صورت نگیرد با انتظارات مردم همخوانی نخواهد داشت و به یک برنامه  کلیشه  ای تبدیل می شود   
 

بعد از آن  که بحث نظرسنجی در سازمان پیاده شد باید به نکته مهمی بپردازیم و  آن ثبت تجارب و خاطرات سازمانی است از یک سو در این جا ضرورت دارد که تجارب و دستاورد های دیگر نهادها را نیز به شرکت منتقل نماییم. زیرا این تجارب نیز سرمایه اجتماعی فرآوری شده است.  برای این منظور شیوه نامه ای  که در بر گیرنده همه جانبه از جمع اوری تا به روز سازی انتشار و  به کار گیری و  خلاصه  تجارب ساختار  اصلی  و  دیگر وابستگان شرکت از جمله پیمانکاران، بازنشستگان، کارکنان تدوین نموده  و تجارب برجسته را که چکیده سرمایه های مدیریتی  اجتماعی و  انسانی است  در شرکت منتشر و جاری سازیم.  

 

یکی از نتایجی که پس از تماس های پیوسته با مردم و انجام نظرسنجی استخراج می گردد پیش بینی بحران های  اجتماعی و  جلوگیری از این گونه بحران ها است اما مهمتر از هر چیز در این بحث آمادگی  و اطلاع رسانی  اصول پدافند غیر عامل است که مردم سازمان ها را در این هنگام  با هم مقایسه می کنند و افزون بر آن  برطرف کردن آثار بحران در ادامه سرمایه گذاری اجتماعی اهمیت خواهد داشت.
 

مدیریت بحران با پژوهشگر روابط عمومی نیست  ولی رویدادهای اجتماعی را باید مدیریت کند و افزون بر آن  انتشار روش های پیشگیری، پیگیری، انتشار شیوه های آموزشی، اطلاع رسانی منطقی، امیدوار  کننده،  پاسخگویی لحظه به لحظه  هنگام بحران و از همه مهمتر پیش بینی  و پیشگیری از رویدادهای اجتماعی از وظایف کارشناسان این رشته می باشد در این جا بحث های دیگری که سرمایه گزاری اجتماعی را تکمیل می کند را به میان می اوریم:
 

سینما جایی است که بسیاری از فرهنگ ملل یا ضد فرهنگ ها در آن شکل یافته زیرا فیلم های کوتاه و بلند در الگوسازی نقش بسزایی داشته اما در ایران بخصوص در صنعت آب و برق این سیستم ارتباطی استفاده نشده و  خصوصیت دیگر آن که برداشت جمعی در یک اطلاع رسانی است فراموش شده است.
 

 گام بعدی برای سرمایه گذاری اجتماعی طراحی شبکه ای برای انتقال مقالات و دستاوردهای دانشگاهی است در موضوع بحث ارتباط  دایمی با گروه های جامعه شناسی و  در مرحله بعد ایجاد کانال های ارتباتی برای تمام دانشجویان و اساتید دانشگاه است که از این طریق علاوه بر اعتماد سازی تجارب و دانش موجود در مراکز پژوهشی نیز بداخل  شرکت منتقل گردد  به طور اصولی زیر بنای مطالعاتی مردم ما ناچیز است.  بخصوص  تحقیقات  عمومی مردم در باره برق به لحاظ این که از ساختار فنی برخوردار است کم می باشد به همین دلیل  یکی از تاثیر گذارترین برنامه هایی که نتایج و  آثار ارتباطی و  عمقی آن  بویژه در میان پژوهشگران ماندگار و  ادامه اعتماد سازی را به لحاظ منطقی پایه ریزی و  امکانپذیر می سازد چاپ و انتشار کتب علمی و  یا نشر مباحث آب و برق در کتاب های دانشگاهی است. تجربه نشر این گونه نکات در پیک نوروزی دانش اموزان هنگام عید تاثیر بسیار داشته بگونه ای که علاوه بر دانش اموز پدران و مادران را نیز بکار گرفته و مجبور به مطالعه و  پرس و  جو نموده است این بخش سرمایه گذاری زیربنایی در بین فرهیختگان خواهد بود  از سوی دیگر چاپ نشریه های علمی  و  کتب دانشگاهی پسند،  فرصت داوری علمی  و انتقال دانسته های پژوهشگران خارج از سازمان را بطور رایگان برای ما فراهم می سازد و امکان بروز سازی فرایند ها و  فنآوری  را نیز محیا خواهد نمود
 

چون ایمان از شاخصه  های مردم ایران است، همین شبکه های ارتباطی ولی متناسب با موضوع باید برای تماس و  تشریح دستاوردها و مشکلات برای روحانیت،  امامان جمعه و  جماعات ایجاد شود زیرا مراکز مورد اشاره محل مراجعه مردم بوده و  در سرمایه گذاریی اجتماعی بسیار مهم و از جایگاه مخصوصی برخوردار می باشد.

 

  کلام آخر این که تدوین نظام پیشنهادهای پویا دایمی که علاوه بر کارکنان،پیمانکاران،دانشگاهیان، مشترکین، مراجعین، روحانیان و خلاصه همه مخاطبان در هر شرکت را در بر گیرد در سرمایه گزاری اجتماعی نقش بسزایی خواهد داشت این نظام باید علاوه بر دریافت پیشنهادات  آنها را غنی سازی نموده انعکاس داده و  پس از آن که قابل اجرا شناخته شد به نام خود پیشنهاد دهنده ارایه نماید.
 

نکته:  تجربه نگارنده این است که اگر بخواهیم سیستم دریافت پیشنهادات پویایی داشته باشیم و مشارکت همگان را فراخوانیم باید از خود گذشتگی هم در پرداخت پاداش داشته باشیم و  اگر در یک پیشنهاد  مخاطب  مطلب کوچکی را بیان کرده و ما آن را غنی  و کامل نمودیم به نام خودمان تمام نکنیم و بگذاریم زمینه های پیشرفت و پویایی در سازمان آغاز گردد.
 

نکته دیگر در این بحث این است که در برخورد با پیشنهادات تکراری ادبیات مناسب و جاذبی داشته زیرا کار علمی  زمانبر  و  شکیبایی بسیار می خواهد. خلاصه تمام نکاتی که در بالا از آن نام بردیم بدون حمایت کارکنان هر شرکت امکانپذیر نیست  و  لذا ابتدا باید در نیروی انسانی سرمایه گذاری کرد تا سرمایه گذاری اجتماعی امکانپذیر گردد. زیرا هر فرایند یا سرمایه گذاری اجتماعی باید به لحاظ روانشناختی نهادینه و درونی شده باشد و این امکانپذیر نیست مگر با همت همه مدیران و کارکنان یک مجموعه و سازمان.


 نتیجه:  برای ایجاد سرمایه  گزاری اجتماعی ابتدا باید اعتماد مردم را به  دست آورد و بدین منظور لازم است تمام کانال هایی که می تواند شفاف سازی را برای مخاطب امکان پذیر نماید را مهیا نمود  و هر گونه سوء تفاهم رادر کوتاه ترین زمان برطرف ساخت.  مدیریت دقیق، اطلاع رسانی  و  پیشگیری از بروز شایعات و  پاسخ دقیق و  به موقع اعتماد مردم و  در آینده سهامداران را استحکام  بخشیده، امید مردم را افزایش می دهد.  

 

ضرورت دارد تا در اولین فرصت با تشکیل انجمن های مردم نهاد زمینه مشارکت همه آحاد تاثیر گزار  را در اعتماد سازی بکار گرفت و  احساس تعلق رادر آنان تقویت نمود کارکنان قدیمی و  پیشکسوتان در تعاملات با نهادهای مردمی مانند هیئت امناء و نمازگزاران مساجد، ریش سفیدان، معتمدین مهارت و تجارب ارزنده ای دارند و بهتر است از آنها در این زمینه بیشتر استفاده کنیم  و  در درون موسسه نیز با تشکیل کارگروه های گوناگون سازمان های غیر رسمی را در  خدمت اهداف سازمان به کار گرفت   ارایه خدمات مکمل راه رسیدن به این سرمایه گزاری را هموار و آسان می سازد بررسی انتظارات, تعریف و  تعیین حقوق همه مخاطبان، افشای نیاز های مردم بر اساس استاندارد های ملی و  در آینده جهانی و  دفاع از حقوق پذیرفته شده اعتماد متقابل و  در نهایت سرمایه گزاری اجتماعی را بهمراه خواهد داشت.
 

تمام نکاتی که در بالا بحث شد بهمراه  توسعه دانش سازمانی با تشکیل اتاق فکری که بدنبال ایجاد سرمایه گزاری باشد این اهداف را به برنامه تبدیل و اجرایی شدن آنها را آسان می کند پس بدون تشکیل  اتاق فکر  توسعه اعتماد عمومی و  سرمایه گزاری اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود.


1  جامعه شناسی ارتباطات دکتر باقر ساروخانی
2 جامعه شناسی انحرافات دکتر سخاوت
 
بنیاد های جامعه شناسی ترجمه تقی آزاد ارمکی 
3 تجارب  33 ساله  نگارنده
4 روابط عمومی کانون تفکر و  اندیشه در سازمان  پیک برق شماره 711
5 مستندات پژوهش های ارتباطی  در  هشتمین سمپزیم روابط عمومی  آبان 91
6 مقاله نقش سرمایه های  اجتماعی در بهره وری  نیروی کار حمید نیکچه   فرهانی غلام رضا نظری  مترجم  و  مالف
7  آناتمی جامعه  دکتر فرامرز رفیعی پور 
8 مساحبه با 5  نفر از مدیران روابط عمومی  صنعت برق اصفهان
9 کلیدهای ارتباط موثر با مردم در روابط عمومی های صنعت برق پیک برق شماره 854 آبان 91

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  باج دادن به باجگیران رسانه‌ای: اشتباهی که نباید مرتکب شوید


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  انواع مختلف شهرت


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  رازهای روابط‌عمومی


  ارتباط موثر، کلید محافظت از مردم و جامعه در برابر بحران‌های محیطی


  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم


  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد