درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 10 اسفند 1399 - 19:27   

نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان

  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


ادامه ادامه مطلب یک

نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ

  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


ادامه ادامه مطلب دو

بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)

  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


ادامه ادامه مطلب سه

ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد

  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گزارش برگزاری سومین رویداد گراف‌دی
  بانک رفاه کارگران وجه التزام اقساط غیر جاری تسهیلات کادر درمان را می بخشد
  چطور اینفلوئنسرها می‌توانند کمپین روابط عمومی شما را ارتقا دهند
  رویکردهای مختلف آموزش و توسعه مهارت
  عادی انگاری شرایط بحران
  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد
  مجتمع فولاد مبارکه در هفته‌ای که گذاشت
  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت
  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد
  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44574صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 27 شهریور 1399 - 10:46
نکات مهم برای نگارش رزومه کاری که از آنها بی‌خبر بودید
ساده و روشن بنویسید و اطلاعات خود را حداکثر در دو صفحه جای دهید؛ شما قرار نیست که داستان زندگی خود را تعریف کنید و صرفا ارائه اطلاعات کافی از تجربیات و سوابق برای دریافت وقت مصاحبه کافی است. اگر موافق به دریافت وقت مصاحبه شدید میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد خود ارائه دهید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| پاندمی کرونا باعث شد که افراد بیشتری کارشان را از دست بدهند و بازار کار بیشتر از هر زمان دیگری رقابتی شد. حالا خود فرآیند کار پیدا کردن باید به کار تمام وقت فرد متقاضی تبدیل شود. فردی که به دنبال کار است باید هر روز وب‫سایت‌های کاریابی را بررسی کند و رزومه کاری خود را به طور مرتب بهینه‌سازی کند.


نکته مهم در فرآیند کاریابی ثبات قدم و خسته نشدن است. اما اولین قدم برای به دست آوردن شغل مورد نظرتان فکر کردن به مسئولیت‌هایی است که می‌خواهید بر عهده بگیرید و درنهایت نوشتن یک رزومه حرفه‌ای براساس آن.


ساده و روشن بنویسید و اطلاعات خود را حداکثر در دو صفحه جای دهید؛ شما قرار نیست که داستان زندگی خود را تعریف کنید و صرفا ارائه اطلاعات کافی از تجربیات و سوابق برای دریافت وقت مصاحبه کافی است. اگر موافق به دریافت وقت مصاحبه شدید میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد خود ارائه دهید.


رزومه خود را در ورد مایکروسافت بنویسید و از قرار دادن حاشیه‌های شلوغ، رنگ یا فونت‌های مختلف در آن خودداری کنید. برای هر بخش از رزومه خود زیرتیتر بنویسید و پاراگراف‌های خود را کوتاه بنویسید. استفاده از نقطه یا بولت را فراموش نکنید.


برای بیان منظورتان از جملات خودتان استفاده کنید. این قسمت از رزومه که بین ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه می‌شود در واقع شانسی برای شماست تا توجه مدیر آینده‌تان را به خود جلب کنید. در این بخش شما خلاصه‌ای از آنچه هستید و آنچه می‌خواهید ارائه دهید را می‌نویسید. همچنین توصیه می‌شود که بگویید چرا علاقه‌مند به دریافت شغل مورد نظر هستید و چرا برای این شغل مناسب هستید. چه شغل‌هایی داشته‌اید و چه دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشته‌اید و کدام توانایی‌های اختصاصی شما باعث می‌شود که بهترین گزینه برای آن شغل باشید.


سوابق کاری باید به ترتیب زمانی نوشته شوند و آخرین شغل یا مسئولیت شما در ابتدا نوشته شود. تلاش کنید که هیچ فاصله زمانی میان شغل‌های مختلف‌تان وجود نداشته باشد چراکه در این صورت این سوال در ذهن کارفرما شکل می‌گیرد که در آن زمان چه می‌کرده‌اید. اگر بازه زمانی خاصی وجود دارد که در‌آن شاغل نبوده‌اید بهتر است با عباراتی نظیر تحصیل، سفر، مراقبت از دیگران و یا کارهای داوطلبانه آن بخش خالی را پر کنید.


از نوشتن لیست وظایف روزانه خود در رزومه خودداری کنید. در عوض بهتر است که به دستاوردهای خود اشاره کنید و مثلا از ایجاد سیستم جدیدی برای ثبت شکایات، کاهش زمان انتظار مراجعان تلفنی، ایجاد یک سیستم کنترلی جدید و ماننند آن بگویید.


کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و صرفا به استفاده از کلمات پر کاربرد نظیر «با انگیزه»، دلسوز و مانند آن اکتفا نکنید چراکه کافرماها این کلمات را مرتبا در همه جا می‌بینند. در عوض بهتر است که پیرامون علاقه‌مندی‌های خود صحبت کنید و بگویید در شغل قبلی خود به کدام بخش‌ها بیشتر علاقه داشتید و چرا؟


مهارت‌های نرم‌افزاری از اهمیت بالایی برای شرکت‌ها برخوردارند بنابراین بهتر است در کنار مهارت‌های سخت مثلا دانش و تخصص فنی خود، به مهارت‌های ارتباطی و سازمانی خود نیز اشاره کنید.


اطلاعات شخصی خود را در حداقل مقدار ممکن عنوان کنید. نیازی نیست که از سن خود، وضعیت تاهل یا تعداد فرزندانتان بگویید. اما حتما جزئیات و اطلاعات تماس خود را در رزومه قرار دهید.


در بخش سرگرمی‌ها، صرفا مواردی را بیاورید که به کار مربوط می‌شوند. در نظر داشته باشید که رزومه می‌تواند شانس گرفتن وقت مصاحبه را برای شما بالا ببرد نه خود شغل. شما می‌توانید در مورد مهارت‌های اضافه، علاقه‌مندی‌ها و مواردی از این دست هم صحبت کنید تا مدیر آینده‌تان را تحت تاثیر قرار دهید.


درنهایت یادتان باشد که رزومه خود را از نظر دستور زبان و دیکته بررسی کنید چراکه هرگونه غلط املایی یا نگارشی می‌تواند شانس شما برای مصاحبه را کم کند.
منبع: ایرنا زندگی

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 1 نظر (فعال: 1 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
فرشاد متقی
| 1399/8/20 - 10:22 |     0     0     |
سلام کارتان عالیست
تلاشتان پایدار
مدیرروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال وبختیاری


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مدیریت بحران کرونا با مشارکت نهادهای مدنی


  سرپرست بهزیستی خراسان رضوی: روابط عمومی، دانش‌محور باشد و نگاه سنتی نداشته باشد


  روابط عمومی، پاشنه آشیل فروشگاه های زنجیره ای


  بیانیه انجمن روابط عمومی ایران به مناسبت روز جهانی گروه‌های مردم نهاد (NGO)


  جزئیات نقشه راه روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران بررسی شد


  نقش روابط عمومی در گسترش خوشنامی سازمان


  چهار اصل بازاریابی قیف کامل


  نقش روابط عمومی‌ کتاب فروشی‌ ها در کتاب خوانی، در «کتاب بان» رادیو فرهنگ


  ساختارهای رسانه‌ای فولاد مبارکه تغییر خواهد کرد


  انتخاب مسئول روابط‌عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت‌حیدریه به عنوان کارمند نمونه صنعت‌نفت


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: برنامه جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران اعلام شد