درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 مهر 1399 - 15:23   

برون سپاری خدمات در سازمان‌ها

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


ادامه ادامه مطلب یک

روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت

  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت


ادامه ادامه مطلب دو

استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد

  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند

  واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیر شبکه ورزش تعیین شد
  سرقت اطلاعات فایرفاکس اندروید در شبکه وای فای مشترک
  مذاکره موفق برای فروش
  شبکه‌های اجتماعی در باکو از دسترس خارج شدند
  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد
  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت
  پاسخ‌گویی کمپین روابط‌عمومی اپل به فشارها علیه انحصارطلبی اپ استور
  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی
  بازی‌های ویدئویی در ایران ۳۲ میلیون مخاطب دارد
  اپل یک اپلیکیشن پادکست محبوب را خرید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44549صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 25 شهریور 1399 - 09:12
صنعت بازی موبایلی کشور با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کند
درآمد ۹ میلیون دلاری ایران از بازی‎های موبایلی
گزارش Newzoo در سال ۲۰۱۸ حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰، ارزش صنعت بازیهای دیجیتالی به ۱۶۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| گزارش Newzoo در سال ۲۰۱۸ حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۰، ارزش صنعت بازیهای دیجیتالی به ۱۶۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین در این گزارش آمده است که این صنعت در سال ۲۰۲۲ به ارزش ۱۹۶ میلیارد دلار خواهد رسید. آمار این گزارش نشان می‌دهد عمده سهم بازی‎های دیجیتالی در اختیار بازی‎های کنسولی خواهد بود که تقریبا بیش از نیمی از صنعت را در دست بگیرند، با این حال، این سهم با روند بسیار اندکی رو به نزول است. به‌نظر می‌رسد در این میان، بازی‎های موبایلی بیشترین اقبال برای تصاحب کامل سهم از دست رفته خود را از صنعت دارند. به این ترتیب، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ سهم بازی‎های موبایلی از صنعت دیجیتال به ۴۱ درصد، با ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار برسد. براساس این گزارش ارزش بازی‎های موبایلی در سال‌جاری بیش از ۶۲ میلیارد دلار است.

 

البته بازی‎های کامپیوتری همچنان با سهم اندک دو درصدی در این صنعت حضور دارند تا به این ترتیب، سهم بازی‎های مخصوص تبلت همچنان هشت درصد باشد. آمارها به نقل از سایت sensortower حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸، خالص درآمد جهانی بازی‎های موبایلی بالغ بر ۷/ ۵۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۷ این رقم بیش از ۱۵ درصد رشد کرده است. در این میان، برآوردها حاکی از آن است که سهم ایران از این درآمد کمتر از ۹ میلیون دلار است، درحالی‌که پتانسیل صنعت و بازار این بازی‎ها در کشور نشان می‎دهد درآمد آنها می‎تواند تا ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یابد. در واقع، سهم صنعت بازی‌سازی در ایران از پتانسیل بازار ۱۰۰ میلیون دلاری تنها یک دهم است، این نشان‌دهنده این است که در بازار بازی موبایلی ایران، در برابر میزان تقاضایی که وجود دارد، عرضه از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

 

در این راستا، امین امیرشریفی، مدیرعامل کافه‌بازار، در رویداد اخیر مربوط به بازی‎های موبایلی اشاره کرد: هنوز مارکت بازی‌های موبایل به اندازه‌ای که ظرفیت دارد محتوای مناسبی ارائه نمی‌دهد.بررسی صنعت بازی موبایل ایران نشان می‌دهد که این بازار باید حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال درآمد داشته باشد، اما درحال‌حاضر فقط یک دهم این عدد، است. این بازار می‎تواند رشد ۱۰ برابری داشته باشد. در دنیا بازار موبایلی درحال رشد است اما بازار ایران با توجه به پتانسیلی که دارد، فاصله دارد. در سال ۱۳۹۸، یک میلیون خریدار بیش از ۶ میلیون بار از۷۷۰۰هزار فروشنده بازی خرید موفق داشتند و در مجموع ۶۹ میلیارد تومان درآمد خالص نصیب صنعت بازی شد. البته آمار ۷/ ۷ هزار فروشنده بازی کاهش ۲۵ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

 

 همچنین در انتهای سال ۱۳۹۸ حدود ۱۸ هزار بازی در کافه‌بازار فعال بوده است که در مقایسه با گذشته افت ۴۲ درصدی داشته است، این درحالی است که در همان سال نصب فعال بازی‌ها حدود ۸۳ میلیون بوده و افزایشی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در زمینه درآمد، ۶۹ میلیارد تومان درآمد خالص نصیب صنعت بازی شده است. این درحالی بوده که به گفته مدیرعامل کافه‎بازار، عرضه و تقاضای بازی در بازار ایران تناسبی ندارد، چراکه آمارها از ابتدای دهه ۱۳۹۰ تا سال گذشته نشان می‌دهد که سمت تقاضا با رشد و سمت عرضه با افت مواجه است. درواقع بازار بازی در ایران صنعت کم رقابت و پرتقاضایی بوده؛ اما عرضه کم و محدود است.

بررسی آمار صنعت بازی موبایلی در ایران حاکی از آن است که ۱۷ درصد توسعه‌دهندگان بازار، تولیدکننده بازی هم هستند که ۳۶ درصد درآمد توسعه‌دهندگان را شکل می‌دهند. درآمد خالص توسعه‌دهندگان ۹/ ۱۸ میلیارد تومان است که از این میزان ۹/ ۶ میلیارد تومان به توسعه‌دهندگان بازی تعلق دارد.


صنعت بازی موبایل به مثابه یک فرصت

ورود موبایل بی‌تردید سبک زندگی افراد بسیاری را تغییر داده و توانسته به تنهایی جایگزین بسیاری از ابزارهای سرگرم‎کننده شود یا حتی نسخه دیجیتالی سرگرمی‎هایی مانند کتاب را در اختیار کاربران قرار دهد تا به این ترتیب، بسترساز فرصتی برای بسیاری از کسب‎وکارها باشد. شاید به همین دلیل است که آمار نشان می‎دهد دسترسی افراد بیشتر به دستگاه‎های هوشمند از جمله موبایل باعث شده این صنعت از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار شود. از طرفی توانایی این افراد در پرداخت باعث شده فرصت رشد برای صنعت بازی بیش از هر زمانی نمود پیدا کند. از طرفی سودآوری مشتریان بازی بیشتر است به‌طوری که ارزش طول عمر مشتریان بازی‌ها ۸۹/ ۱ برابر دیگر برنامه‌ها است. به عبارت دیگر، مشتریان بازی، وفادارترند. آمارها حاکی از آن بوده که واژه «بازی» سومین مورد پرجست‌وجو در بین برنامه‎های موبایلی است. به‌طوری‌که این واژه بیش از چهار میلیون بار در اپ استورهای ایرانی جست‌وجو شده و پرتکرارترین واژه است و نشان می‎دهد از محبوبیت بالایی در بین کاربران ایرانی برخوردار است.

 

اشتیاق کاربران برای دانلود بازی در دوران کرونا نیز نشان داد که بازی‎های موبایلی در هر شرایط مشتریان خود را دارند و صنعت بازی از نظر عرضه و تقاضا صنعت جذابی به‌شمار می‌آید. آمار نشان می‎دهد با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور تا پایان تعطیلات نوروز، رشد دانلود همه دسته‌های بازی به‌طور متوسط، هفته‌ای ۳۰ درصد رشد کرده است. به عبارت دیگر، در این مدت ۱۰۷ میلیون دانلود انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر ۷۲ درصد رشد داشته است. البته آمار نشان می‎دهد در بین کاربران ایرانی، بازی‎های استراتژی از محبوبیت خاصی برخوردارند و حتی در این مدت تعداد دانلود یا به‌روزرسانی این بازی‎ها ۵۳ درصد رشد کرده است.

 

 پس از آن بازی‎هایی که در دسته خانوادگی و ماجرایی قرار داشتند رشد بیشتری داشتند. اما در این میان، بازی‎هایی از جنس اکشن، آموزشی و شبیه‎سازی اقبال بلندی برای جلب کاربران بازی‎های موبایلی ایران نداشتند.به هر حال، به اعتقاد مدیرعامل یکی از اپ‎استورهای کشور، درآمدزایی و بازگشت درآمد به شرکت‌ها ازطریق خریدهای درون‌برنامه‌ای از جمله دلایل رشد قابل‌توجه صنعت بازی‌های موبایل در ایران است. حتی با وجود انتقادهایی که به نشر بازی‌های خارجی وجود دارد اما انتشار این بازی‌ها در فروش کل بازی‌ها کمک زیادی کرده است. انتشار بازی‌های خارجی سهمی از کل بازار را نخواهد گرفت اما باعث می‌شود تا کاربران به سایر بازی‌ها توجه بیشتری کنند. البته صنعت بازی‌سازی ایران از نظر کم رقیب بودن برای ناشران خارجی جذاب است و اینکه سرویس‌دهی در این بازار نسبت به بازارهای دیگر مانند عربستان بسیار آسان‌تر است.

اگر چه صنعت بازی موبایلی از فرصت و پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار است، با این حال، به‌دلیل شرایط اقتصادی کشور، مانند هر کسب ‎وکار یا استارت‎آپ دیگری با چالش‎های کلانی مواجه است. طوری‌که یکی از پیامدهای این شرایط اقتصادی مهاجرت سرمایه انسانی و نیروی کار ماهر از کشور است. سرمایه‎ای که بیش از هر عاملی می‌تواند در رشد و توسعه کسب‎وکارهای نوپا اثرگذار باشد و به این ترتیب باعث می‎ شود، تامین نیروی انسانی، معضل جدی در صنعت بازی‌سازی شود. بر این اساس، بازی‎سازها باید روی بخش نیروی انسانی از لحاظ آموزش مهارت‌ها ‌تمرکز کنند.

منبع: https://donya-e-eqtesad.com


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی


  اصول به دست آوردن اعتبار


  مذاکره موفق برای فروش


  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


  ضعف ژورنالیسم ایران و راه حل


  چهار نقش خاص یک تیم کاری


  هیات نظارت بر محتوای فیس‌بوک از ماه آینده تشکیل می‌شود


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان فارس


  جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک های دولتی و نیمه دولتی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی