درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 آذر 1399 - 22:03   

آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

  انتصاب مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز

  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب سه

انتصاب مدیرکل روابط عمومی جامعه الزهرا

  انتصاب مدیرکل روابط عمومی جامعه الزهرا


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  انتصاب مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی
  چگونه دموکراسی را از فناوری نجات دهیم
  تقدیر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از مسئول روابط عمومی و تشریفات فرمانداری
  استوری لینکدین؛ یک فرصت برای روابط عمومی‌ها
  انتصاب مدیرکل روابط عمومی جامعه الزهرا
  نتایج یک نظرسنجی جدید: داستان‌سرایی برند روز به روز بیشتر می‌شود
  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد
  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود
  تقدیر وزارت جهاد کشاورزی از مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد
  محبوبیت پلی استیشن ۵، فروش فوق‌العاده
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44538صفحه نخست » آموزش روابط عمومیچهارشنبه، 26 شهریور 1399 - 07:00
انگیزه کارکنان را چگونه در روزگار کرونا تقویت کنیم؟
محبوبه مظاهری - سازمانهایی که به شاخصهای انگیزشی کارکنان توجه نمی کنند بتدریج دچار بی انگیزگی کارکنان شده و کاهش بهره وری و عملکرد آنها اثر منفی بازگشت ناپذیری بر درآمدزایی و سود سازمان، ایجاد می کند که در طولانی مدت چشمگیر خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| شیوع بیماری کرونا و استرس های محیطی، انگیزه سبب افت کارکرد کارکنان سازمان ها شده است و از این رو خلاقیت و نوآوری مدیر منابع انسانی برای حفظ روحیه کارکنان بسیار مهم است.

در شرایط کنونی بدلیل شیوع بیماری و استرس های محیطی، انگیزه کارکردن کارکنان سازمان کاهش یافته است و بدلیل مشغولیت فکری زیاد در جهت حفظ سلامتی حفظ و افزایش بهره وری سخت می باشد. بنابراین خلاقیت و نوآوری مدیر منابع انسانی برای حفظ روحیه کارکنان بسیار مهم می باشد. در ادامه مفهوم انگیزه و عوامل افزایش دهنده و کاهش دهنده انگیزه آمده است:

تعریف انگیزه

انگیزش به دلیل یا چرایى رفتار واعمال اشاره دارد. به عقیده جان اتکینسون معنای ثابتی برای واژه انگیزش وجود ندارد . اما روان شناسان بر این باورند که «انگیزه عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می کند و راهنمای او برای گزینش کوششی از میان کوشش های ارادی می باشد.


-عوامل درونی ایجاد انگیزش شغلی عبارت است از:
ماهیت کار
شناخت و قدر دانی از افراد
مسئولیت شغلی
فرآیند آموزش کارکنان

-عوامل بیرونی ایجاد انگیزش شغلی عبارت است از:
حقوق
امنیت شغلی
شرایط محیط کار و ارزیابی عملکرد
-عوامل کاهش انگیزش کارکنان عبارت است از:
شرایط کاری
شیفتهای کاری
فقدان اعتماد
رفتار خشونت آمیز
تبعیض و بی عدالتی

-عواملی که در پاندمیک کرونا انگیزه کارکنان را کاهش می دهد:
عدم پایش سلامت کارکنان
محیط سرد و غیر عاطفی
نداشتن ساعت کاری شناور
فرهنگ مدیریت امرانه در سازمان
اصرار بر حضور کارکنان در شرکت
اصرار بر استفاده از ابزار مشترک
عدم تخصیص ساعات دورکاری به کارکنان
ساعات کاری طولانی و دوری از خانواده
افزایش استرس محیطی بواسطه رفتارهای امرانه
عدم ارایه امکانات بهداشتی به کارکنان سازمان
تمیز نبودن آشپزخانه و سرویس بهداشتی
-برای افزایش انگیزه کارکنان در پاندمیک کرونا چه باید کرد؟
بهبود تیم های کاری
مربیگری کارکنان
ورزش در فضای باز
اصلاح فرهنگ سازمانی
اصلاح فرایندهای سازمانی
برنامه ریزی برای دورکاری
همکاری مستقیم با کاریابی ها
کاهش رفتارهای امرانه در سازمان
آموزش مدیریت استرس و مدیریت برخود
اهمیت دادن به زمان مرخصی و استراحت
پخش موسیقی ملایم هنگام نهار و استراحت
برگزاری جلسات دوستانه کاری بصورت مجازی
کاهش فاصله ارتباطی بین مدیران و کارمندان
برگزاری جلسات کاری و گزارش گیری بصورت دورکاری
نمایش فیلم در ساعات غیر اداری در سالن اجتماعات با رعایت پروتکل های بهداشتی

سازمانهایی که به شاخصهای انگیزشی کارکنان توجه نمی کنند بتدریج دچار بی انگیزگی کارکنان شده و کاهش بهره وری و عملکرد آنها اثر منفی بازگشت ناپذیری بر درآمدزایی و سود سازمان، ایجاد می کند که در طولانی مدت چشمگیر خواهد بود.

 

منبع: www.asianews.ir
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دمکراسی فارابی


  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت


  سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند


  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود


  کرونا و شرکت‌های مسئولیت‌پذیر


  نتایج یک نظرسنجی جدید: داستان‌سرایی برند روز به روز بیشتر می‌شود


  استوری لینکدین؛ یک فرصت برای روابط عمومی‌ها


  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد


  ۳۲ میلیون کاربر بازی‌های دیجیتال ‌در ایران


  ایران بیشترین کاربران اینترنتی را در خاورمیانه دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود