درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 مهر 1399 - 16:01   

برون سپاری خدمات در سازمان‌ها

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


ادامه ادامه مطلب یک

روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت

  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت


ادامه ادامه مطلب دو

استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد

  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند

  واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اوبر دعوای حقوقی برای گرفتن مجوز کار در لندن را برنده شد.
  مدیر شبکه ورزش تعیین شد
  سرقت اطلاعات فایرفاکس اندروید در شبکه وای فای مشترک
  مذاکره موفق برای فروش
  شبکه‌های اجتماعی در باکو از دسترس خارج شدند
  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد
  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت
  پاسخ‌گویی کمپین روابط‌عمومی اپل به فشارها علیه انحصارطلبی اپ استور
  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی
  بازی‌های ویدئویی در ایران ۳۲ میلیون مخاطب دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44537صفحه نخست » آموزش روابط عمومیسه شنبه، 25 شهریور 1399 - 12:36
سواد رسانه ای و خلاقیت
سواد رسانه ای جلوه هایی فعال تر و شایسته تر و انعطاف پذیرتر از یادگیری را مهیا می سازد و به طور موثری همگان را برای چالش های جامعه ی اطلاعاتی مدرن مجهز می سازد و سبب رشد و توسعه ی چارچوب های نو می شود که به جامعه ای خلاقه و هوشیار می انجامد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| "سواد رسانه ای مقوله ایست راجع به فهم منابع و فناوری های ارتباطی، رمزگان بکار رفته، پیام هایی که تولید شده و گزینش و تفسیر و تاثیر آن پیام ها" رویین(1991:3 ) سواد رسانه ای قدرت درک اینست که رسانه ها چگونه کار می کنند و چطور سازماندهی می شوند و ما چگونه از آنها بهره می بریم.


"سواد رسانه ای مقوله ایست راجع به فهم منابع و فناوری های ارتباطی، رمزگان بکار رفته، پیام هایی که تولید شده و گزینش و تفسیر و تاثیر آن پیام ها" رویین(1991:3 )


سواد رسانه ای قدرت درک اینست که رسانه ها چگونه کار می کنند و چطور سازماندهی می شوند و ما چگونه از آنها بهره می بریم.


سواد رسانه ای به عنوان یک پدیده ی اطلاعاتی به مخاطب فهم و درکی ذهنی-مفهومی می دهد که منجر به تفکر مستقل به جای باز تولید می شود و دربر گیرنده ی سواد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی است و حتی سواد عاطفی را به همراه می آورد و به ژرف اندیشی وتعمق و ایجاد مفاهیم خودبه خودی و خودانگیخته می انجامد و مخاطبان را به دوری از سطحی نگری و استفاده از رسانه ها فقط به عنوان سرگرمی و از روی عادت هشدارمی دهد و در آنان توانمندی ایجاد می کند،فرآیندی بی واسطه و بیانی خودانگیخته از احساسات مکنون.سواد رسانه ای امکان بررسی و تحقیق در جنبه های مفهومی فرآیند تولید و نوآوری را فراهم می کند.


هدف از آموزش رسانه فهم و درک بهتر از ارتباط جمعی، توانایی تجزیه و تحلیل پیام ها یا همان رشد وارتقای فهم انتقادی در نتیجه ی مشارکت فعال و رهیافتی پویا، دستیابی به بینش فرهنگی و ارتقای توانایی های خلاقانه و نوآورانه می باشد و بر مبنای نظام آموزشی خلاقیت محور استوار است.

راجر سیلورستون(1999): "رسانه ها اکنون در هسته ی تجربه، در قلب توانایی یا ناتوانائیمان از هم حسی با دنیایی است که در آن زندگی می کنیم."


رسانه ها عمدتا به طریق آزمون و خطا-آزمایش تجربه و مشارکت با دیگران-مجازی یا رودررو،فرآیند یادگیری محسوب می شود.


استفاده ی هنرمندان از رسانه برای بیان درونیات خویش و پویش خلاقانه از طریق استفاده از امکانات جلوه های هنری گوناگون وآزمودن به وسیله ی ترکیب و دستکاری، کاستن و افزودن، امکانات بیشماری که می توانند از آن ها بهره بگیرند و به دیدگاهی خلاقانه در تولید یا خلق اثر می رسند.


رسانه ها نقش محوری در حیات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ایفا می کنند و ارتباطی فراسوی مرزهای حاصل از سن و فرهنگ ایجاد می کنند و سبب فهم و درکی نظام مند وبینش شخصی می شوند و استقلال را به همراه می آورد.


سواد رسانه ای جلوه هایی فعال تر و شایسته تر و انعطاف پذیرتر از یادگیری را مهیا می سازد و به طور موثری همگان را برای چالش های جامعه ی اطلاعاتی مدرن مجهز می سازد و سبب رشد و توسعه ی چارچوب های نو می شود که به جامعه ای خلاقه و هوشیار می انجامد.


فرآیند خلاق در سطوح ذهنی تحت تاثیر شدید آموزش و فضای فرهنگی ای است که در آن پرورش می یابد و خلاقیت به منزله ی یکی از منابع و یکی از عوامل تعیین کننده ی موفقیت و قدرت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی می باشد.


تانیا اسماعیلیان

منبع: آسیا

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی


  اصول به دست آوردن اعتبار


  مذاکره موفق برای فروش


  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


  ضعف ژورنالیسم ایران و راه حل


  چهار نقش خاص یک تیم کاری


  هیات نظارت بر محتوای فیس‌بوک از ماه آینده تشکیل می‌شود


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان فارس


  جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک های دولتی و نیمه دولتی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی