درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 02:13   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44518صفحه نخست » آموزش روابط عمومیدوشنبه، 24 شهریور 1399 - 00:12
وقتی نوآوری می‌تواند موجب سقوط شرکت‌ها شود
کشتی نوآوری‌های ساختارشکن را به ساحل آرامش و کامیابی هدایت کنند که صبور باشند و این فضا را به سازمان تحت مدیریت خود بدهند تا مراحل آزمودن، شکست خوردن، آموختن، آزمودن دوباره و کشف کردن را به درستی طی کنند تا سرانجام بتوانند به بهترین درک ممکن از وضعیت مشتریان و بازارهای کنونی و آینده دست یابند و تجاری‌سازی نوآوری‌های تکان‌دهنده را عملی سازند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| با کمی مطالعه و تحقیق در مورد سرنوشت شرکت‌های مقتدر و مشهوری که به واسطه ورود زودهنگام و ناآماده به حوزه‌های جدید و به کارگیری کورکورانه «تکنولوژی‌های تکان‌دهنده و ساختارشکن» به سراشیبی سقوط افتادند یا ضرر و زیان‌های هنگفتی را تحمل کردند در می‌یابیم که مجرب ترین و توانمندترین مدیران هم در تحقیقات جامع خود در زمینه رشد و سود، آن هم در موفق‌ترین شرکت‌ها و با به‌کارگیری بهترین تکنیک‌های مدیریتی باز هم متحمل شکست‌هایی در زمینه نوآوری‌های تکان‌دهنده و ساختارشکن شدند.

 

اما چاره چیست؟ آیا باید به خاطر برخورد درست و متفاوت با تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های تکان‌دهنده، تمام ساختارهای سازمانی و فرآیندهای تصمیم‌گیری خود که در گذشته باعث موفقیت و جهش‌های بزرگ شده‌اند را به کناری گذاشته و روش‌ها و ساختارهای متفاوتی را برگزید؟

به‌طور کلی می‌توان با توجه کافی به نکاتی که در ادامه خواهد آمد احتمال شکست نوآوری‌ها را به حداقل رساند و رویارویی مدیران سازمان‌ها با معمای نوآوری را با موفقیت و پیروزی نهایی آنها پایان داد. توجه به این نکات برای همه مدیران به ویژه مدیران تازه‌کار که اشتیاق زیادی برای نوآوری‌های فراوان و نامحدود و به هر قیمتی دارند، توصیه می‌شود:

نکته اول: سرعت تحولات و پیشرفت‌های صورت گرفته در بازار و تقاضای مشتریان با سرعت تحولات و جهش‌های تکنولوژیک همسان و هماهنگ نیست. این به آن معناست که محصولاتی که در حال حاضر برای مشتریان و بازارهای امروز مفید و کاربردی نیستند ممکن است فردا به نیاز و مطالبه اصلی مشتریان تبدیل شوند و این همان ویژگی منحصر به فرد تکنولوژی‌های ساختارشکن است که به‌صورت جهشی و ناگهانی به خواسته و نیاز اصلی بازارها و مشتریان تبدیل می‌شوند.

 

بنابراین نباید انتظار داشت مشتریان بتوانند شرکت‌ها را به سمت نوآوری‌های ساختارشکن سوق دهند چراکه ممکن است این تکنولوژی‌ها در حال حاضر نیاز اصلی و اولویت مشتریان نباشند اما فردا به مطالبه اصلی مشتریان و مصرف‌کنندگان تبدیل شوند. بنابراین، می‌توان چنین نتیجه گرفت اگر چه توجه کردن به خواسته‌ها و مطالبات مشتریان یکی از اولویت‌های مدیریتی محسوب می‌شود و در زمان برنامه‌ریزی برای نوآوری‌های معمول و جاافتاده به کار می‌آیند، اما اطلاعات و داده‌های کافی و مناسبی را برای رویارویی با نوآوری‌های ساختارشکن و تکان‌دهنده در اختیار مدیران جامعه قرار نمی‌دهند و حتی باعث گمراهی آنها نیز خواهد شد.

نکته دوم: مدیریت نوآوری انعکاس پررنگی در فرآیند تخصیص منابع دارد، نوآوری مشخص می‌کند که چه میزان سرمایه و نیروی انسانی برای موفقیت در پروژه‌های نوآورانه مورد نیاز است و اختصاص مقادیر اندک سرمایه و نیروی انسانی برای نوآوری‌های ساختارشکن و اولویت ندادن به آنها می‌تواند به شکست‌های فاحشی منتهی شود. به‌طور کلی یکی از دشواری‌های اصلی در زمینه مدیریت نوآوری وجود پیچیدگی‌های فراوان در فرآیند تخصیص منابع سازمانی است.

 

 این دشواری‌ها و پیچیدگی‌ها تنها به مدیران و نقش ایشان در زمینه تخصیص منابع مورد نیاز مربوط نمی‌شود بلکه به عملکرد کارکنان و نحوه ادغام پروژه‌های نوآورانه در شبکه ارزشی اصلی سازمان نیز ارتباط پیدا می‌کند زیرا این کارکنان هستند که باید دریابند و مطمئن شوند که یک نوآوری ساختارشکن می‌تواند به سودآوری خوبی برای سازمان تبدیل شود و پس از آن است که بستر مناسبی برای عملیاتی شدن فرآیند تخصیص منابع برای نوآوری‌های تکان‌دهنده و تکنولوژی‌های ساختارشکن فراهم خواهد آمد.

نکته سوم: تخصیص منابع لازم برای نوآوری‌های تکان‌دهنده یک بخش قضیه است و هماهنگ‌سازی بازار با آن نوآوری، بخش دیگر قضیه. شرکت موفق در زمینه نوآوری‌های جاافتاده آنهایی هستند که با ارائه نسخه‌های جدیدتر از محصولاتی که در گذشته به مشتریان عرضه می‌کردند، نسبت به خواسته‌ها و انتظارات‌شان واکنش نشان می‌دهند، حال آنکه در مورد نوآوری‌های ساختارشکن چنین چیزی امکان‌پذیر نیست چرا که اصلا بازار و مشتری مشخصی برای محصولات نوآورانه و تکنولوژی‌های جدید وجود ندارد که مبنایی باشد برای ارائه محصولات و خدماتی کامل‌تر و منطبق‌تر با نیازها و خواسته‌های مشتریان.

 

تجربیات ناموفق متعدد بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان در زمینه نوآوری به هر قیمت، همگی حکایت از آن دارد که نمی‌توان استفاده از تکنولوژی‌های ساختارشکن و ناشناخته را به زور و با تبلیغات فراوان به مشتریان تحمیل کرد و اصرار بیش از حد بر این مساله می‌تواند به شکست‌های بزرگی برای موفق‌ترین شرکت‌ها تبدیل شود.

نکته چهارم: توانایی‌های بسیاری از سازمان‌ها در قبال مساله نوآوری بسیار تخصصی‌تر و موقعیت محورتر از آن چیزی است که مدیران آن سازمان‌ها فکر می‌کنند. از سویی دیگر باید دانست که توانایی‌ها و قابلیت‌های کارکنان در قالب شبکه‌های ارزش درون سازمان تعریف می‌شوند.

 

بنابراین، هر سازمانی این قابلیت را دارد که تکنولوژی‌های جدید خاصی را به بازارهای خاصی وارد کند. به شرطی که پیش از آن، تکنولوژی‌ها را در شبکه‌های ارزش درونی‌اش ادغام کرده باشد. این ادغام اگر به درستی و در مقیاس کافی صورت پذیرد می‌تواند بستر مناسبی برای جذب مشتریان خاص فراهم سازد.

نکته پنجم: در بسیاری موارد، اطلاعات مورد‌نیاز برای تصمیم‌گیری‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های کلان در مورد تکنولوژی‌های تکان‌دهنده به اندازه کافی وجود ندارند و به همین دلیل، نیاز مبرمی به جمع‌آوری اطلاعات در مورد وضعیت بازار و محصولات و نحوه واکنش مشتریان نسبت به محصولات نوآورانه وجود دارد. فقدان این اطلاعات بوده است که موجب شده موفق‌ترین شرکت‌ها در زمینه به‌کارگیری و معرفی نوآوری‌های جاافتاده در برخورد با نوآوری‌های ساختارشکن دچار اشتباه محاسباتی شده و شکست‌های بزرگی را متحمل شوند.

 

در این میان مدیرانی موفق خواهند شد کشتی نوآوری‌های ساختارشکن را به ساحل آرامش و کامیابی هدایت کنند که صبور باشند و این فضا را به سازمان تحت مدیریت خود بدهند تا مراحل آزمودن، شکست خوردن، آموختن، آزمودن دوباره و کشف کردن را به درستی طی کنند تا سرانجام بتوانند به بهترین درک ممکن از وضعیت مشتریان و بازارهای کنونی و آینده دست یابند و تجاری‌سازی نوآوری‌های تکان‌دهنده را عملی سازند.
 

منبع: Strategic Management
https://donya-e-eqtesad.com

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد