درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 مهر 1399 - 15:50   

برون سپاری خدمات در سازمان‌ها

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


ادامه ادامه مطلب یک

روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت

  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت


ادامه ادامه مطلب دو

استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد

  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند

  واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اوبر دعوای حقوقی برای گرفتن مجوز کار در لندن را برنده شد.
  مدیر شبکه ورزش تعیین شد
  سرقت اطلاعات فایرفاکس اندروید در شبکه وای فای مشترک
  مذاکره موفق برای فروش
  شبکه‌های اجتماعی در باکو از دسترس خارج شدند
  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد
  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت
  پاسخ‌گویی کمپین روابط‌عمومی اپل به فشارها علیه انحصارطلبی اپ استور
  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی
  بازی‌های ویدئویی در ایران ۳۲ میلیون مخاطب دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44507صفحه نخست » آموزش روابط عمومیشنبه، 22 شهریور 1399 - 23:31
برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک در واحدهای روابط‌عمومی
حسن جوری - اصولا برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک در هر واحد روابط‌عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران آن مجموعه است و روابط‌عمومی‌های موفق همواره ارزش خاصی را برای برنامه‌ریزی استراتژیک قائل هستند.
  

 

 شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| اصولا برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک در هر واحد روابط‌عمومی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران آن مجموعه است و روابط‌عمومی‌های موفق همواره ارزش خاصی را برای برنامه‌ریزی استراتژیک قائل هستند.
 
 ضرورت برنامه‌ریزی استراتژیک
 
 موضوع مدیریت استراتژیک بیشتر برای محیط‌های کسب‌وکار و نیز محیط رقابتی طراحی شده است و چند سالی است که سازمان‌های دولتی نیز از این ابزار بهره می‌گیرند.
 
 برای هر واحد روابط‌عمومی که هدف یا اهدافی دارد و برای خود مقصد خاصی را تعریف کرده باشد، برنامه‌ریزی استراتژیک بسیار ضروری است. چراکه روابط‌عمومی‌ها برای اثبات موجودیت و تعیین فعالیت‌های اصلی خود و همچنین پاسخ به این پرسش که فلسفه وجودی‌شان چیست؟ نیازمند تبیین ماموریت هستند.
 
 حقیقت این است که برنامه‌ریزی استراتژیک کار بسیار مشکلی است و اغلب با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.
 
 استراتژی‌های سازمانی
 
 طبق چارچوب کلی، استراتژی‌های سازمانی روابط‌عمومی‌ها، باید مشخص کننده این باشند که:
 
 موسسه چه استراتژی‌های اصلی را اتخاذ خواهد کرد؟ رشد، ثبات یا کاهش.
 آیا موسسه در آینده دامنه فعالیت‌های خود را محدود می‌کند، ثابت نگه می‌دارند یا توسعه می‌بخشد؟
 تعیین اینکه حوزه فعالیت موسسه کجاست؟
 ذینفعان کلیدی موسسه چه کسانی هستند؟
 موسسه به چه افرادی قرار است خدمت‌رسانی کند؟
 منابع مالی آن کدام است؟
 
 موارد فوق در قالب استراتژی‌های سازمان معین می‌شود. در چارچوب این استراتژی‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی روابط‌عمومی‌ها، طراحی می‌شوند.
 
 پس به وضوح می‌بینید که هیچ روابط‌عمومی‌ای مادامی که می‌خواهد در عرصه بماند و به فعالیت خود ادامه دهد، بی‌نیاز از استراتژی نیست.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی


  اصول به دست آوردن اعتبار


  مذاکره موفق برای فروش


  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


  ضعف ژورنالیسم ایران و راه حل


  چهار نقش خاص یک تیم کاری


  هیات نظارت بر محتوای فیس‌بوک از ماه آینده تشکیل می‌شود


  انتصاب مدیر جدید روابط عمومی اداره کل ورزش وجوانان استان فارس


  جلسه کمیسیون روابط عمومی بانک های دولتی و نیمه دولتی برگزار شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی