درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:38   

ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX

  ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی منبع باز جهان: DBRX


ادامه ادامه مطلب یک

4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند

  4.5 میلیون برابر اینترنت سریعتر؟ دانشگاه استون این امکان را فراهم می‌کند


ادامه ادامه مطلب دو

ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد

  ان بی سی پس از واکنش‌های شدید، استخدام رونا مک‌دانیل را لغو کرد


ادامه ادامه مطلب سه

انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد

  انویدیا در مرکز جهان هوش مصنوعی قرار دارد


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق
  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن
  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید
  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما
  چند نکته مهم در پرامپت‌نویسی
  کمپین‌های داده
  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر
  اولین مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی «منصفانه آموزش دیده» اینجاست
  جستجوی عمیق بینگ به طور رسمی برای همه کاربران فعال شد
  هوش مصنوعی گوگل می‌تواند چندین کتاب را جذب کند. با این همه داده چه خواهد کرد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44460صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 19 شهریور 1399 - 11:53
لزوم توجه به ارتباطات سلامت در دوران جهانی شدن کرونا
ارتباطات سلامت، مطالعه و بکارگیری استراتژی های ارتباطی برای اطلاع رسانی و تاثیرگذاری بر تصمیم های افراد و جامعه به منظور ارتقای سلامت است. رشته ارتباطات سلامت، یک حوزه بین رشته ای است که قلمرو دو حوزه گسترده «ارتباطات» و «سلامت» را به هم پیوند می دهد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| ارتباطات سلامت، مطالعه و بکارگیری استراتژی های ارتباطی برای اطلاع رسانی و تاثیرگذاری بر تصمیم های افراد و جامعه به منظور ارتقای سلامت است. رشته ارتباطات سلامت، یک حوزه بین رشته ای است که قلمرو دو حوزه گسترده «ارتباطات» و «سلامت» را به هم پیوند می دهد.
 

امروزه «ارتباطات سلامت»، یکی از متغیرهای موثر در زمینه تلاش ها و اقدامات ملی و جهانی در جهت بهبود سلامت فردی و عمومی است. ارتباطات سلامت جنبه های پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت را در بر می گیرد.


ظهور سلامت به عنوان یک نگرانی شخصی مهم بعد از جنگ های دوم»، «ارتقای جایگاه سلامت به عنوان یکی از ارزش های جامعه آمریکایی» و «تاسیس سازمان مراقبت بهداشتی در اواسط قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا»، ازعوامل اصلی تکامل رشته ارتباطات سلامت بوده اند (Thomas,2006:39). قبل از ظهور پزشکی نوین، ارتباطات سلامت ، رسمیت نیافته بود.در پزشکی نوین بر پیشگیری بیش از درمان تاکید می شود.


ارتباطات سلامت در طی ۳۰ سال گذشته، حوزه مطالعاتی فعال و مهمی در زمینه نقش های برجسته ارتباطات انسانی و ارتباطات رسانه ای در حوزه پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت بوده است. ارتباطات سلامت به عنوان یک حوزه مهم مطالعاتی و تحقیقاتی با انتشار نخستین کتابها از نویسندگانی چون گری کرپ و پتر نورث هاوس ولورل نورث هاوس در سالهای ۱۹۸۴ و ۱۹۸۵ مورد توجه و نهادینه شد.


درسال ۱۹۸۰ در غرب پژوهش های ارتباطی درحوزه سلامت هنوز جایگاه چندانی نداشت زیرا «ارتباطات سلامت» هنوز به عنوان یک رشته و حوزه مطالعاتی شناخته شده نبودCassata,1980: 584). سه دهه بعد ارتباطات سلامت، نه تنها از جایگاه و مشروعیت ویژه در غرب به ویژه در ایالات متحده، برخوردار شد بلکه به عنوان یک حوزه مهم مطالعاتی در ارتباطات تبدیل شد.


اما توسعه چشمگیر این حوزه مطالعاتی تنها مختص ایالات متحده نماند و رشد سریع آن در آسیا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. آسیا پرجمعیت ترین قاره جهان است با حدود ۴ میلیارد نفر یعنی حدود ۶۰ درصد کل جمعیت جهان(هند و چین و توکیو وسنگاپور و هنگ کنگ). تراکم جمعیتی و تماس های میان فردی بسیار نزدیک، زمینه مناسبی برای رشد سریع بیماری هاست. در آسیا مهمترین تهدیدهای سلامتی شامل فقرسواد سلامت، شکاف های بهداشتی، منابع محدود، حکمرانی بد و ناکارآمد و خطرات زیست محیطی هستند.


در آسیا، موضوع سلامت که برای مدتی طولانی به حاشیه رفته بود، به زمینه مستعدی برای ظهور و رشد بیماری های همه گیر تبدیل شد.در هنگ کنگ در سال ۱۹۹۷ آنفولانزای مرغی، برای نخستین بار از پرندگان به انسان سرایت کرد و شش کشته برجای گذاشت.در گوانجوی چین در سال ۲۰۰۳، ۱۰ درصد از میان مرگ و میرهای ناشی از سارس ناشی از سروکار تعامل با حیوانات وحشی و مصرف (راسوی نقاب دار آسیایی) بوده است.این بیماری های غفونی نیاز به اطلاع رسانی مناسب به مردم را ضروری کرد.


حوزه های ارتباطات سلامت


۱- حوزه ارتباطات اقناعی: استفاده از تاکتیک های اقناعی و ترغیبی تا مخاطب خود را با ایده های جدید یا عادات و رفتارهای معینی وفق دهد.- رابطه متخصص(پزشک)- بیمار، توصیه ها و رژیم های بالینی.


۲- حوزه ارتباطات ریسک: کمک کردن به افراد برای فهم یک موضوع جدی و حساس و چگونگی تصمیم گیری برای مدیریت و عملیاتی کردن آن.


۳- حوزه حمایت رسانه ای: استفاده از رسانه ها برای پیشبرد ابتکارها و سیاست های اجتماعی و عمومی سلامت.


۴- حوزه آموزش و آموزش از راه سرگرمی: استفاده از تولیدات رسانه های مختلف؛ تلویزیونی، رادیویی،اینترنتی و مطبوعاتی نظایر آن برای عرضه پیام های سلامت- افزایش سواد سلامت.


۵- حوزه ارتباطات سلامت تعاملی: به حوزه تعامل بیمار یا متخصصان سلامت از طریق ابزارهای تعاملی که آنها را قادر به ارسال و دریافت پیام و راهنمایی درباره موضوعات معین اشاره دارد.


۶- حوزه ارتباطات توسعه: استفاده از رسانه ها و روزنامه نگاری سلامت برای پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت و کیفیت زندگی(سلامت جسمی، روحی و اجتماعی).


۷- حوزه ارتباطات مشارکتی: خلق کمپین ها و مشارکت اجتماعی.

www.hamvatansalam.com
 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی سنتی را فراموش کنید


  چرا هیچ کس دیگر نمی‌خواهد مدیر میانی باشد


  به دنبال تغییر نام تجاری هستید؟


  چند نکته کلیدی برای تغییر نام تجاری موفق


  فراتر از میدان نبرد: بازاندیشی پویایی روزنامه‌نگار- روابط‌عمومی در رسانه‌های مدرن


  6 استراتژی دگرگون کننده برای آزادسازی پتانسیل رهبری شما


  چگونه از بحران هویت در میانه شغلی جلوگیری کنیم


  روابط‌عمومی برای استارت‌آپ‌ها


  چگونه روابط‌عمومی می‌تواند به توسعه هویت در جامعه داخلی کمک کند؟


  تاثیر ادراک بر تصمیم‌گیری در شرایط پرخطر


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد