شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در کنار تمامی سازمان ها و نهادهایی که در سطح جامعه فعالیت خاصی را دنبال می کنند، نهادهای دینی وجود دارند که به نشر، تعمیق و گسترش مفاهیم الهی و آسمانی می پردازند. این گونه سازمان ها و نهادها که از دیرباز در جامعه ما متولی بخشی از امور دینی مردم جامعه هستند از ابزارهای سنتی خود بهره می جستند. عمده ترین و محوری ترین این ابزارها، رسانه منبر و وعظ بود که در ارتباطی چهره به چهره پیام ها و محتوای مورد نظر به مخاطبان منتقل می شد. این شیوه همچنان به قوت خود باقی است و همیشه نقش و تاثیر بسزای خود را به خوبی ایفا می کند.
از سویی رشد و گسترش روزافزون رسانه های جدید و ابزارهای نوینی که در اختیار روابط عمومی ها قرار گرفته است، این فرصت و امکان را به دست می دهد که فراتر از اجتماع نه چندان گسترده مخاطبان، گستره وسیع تری را تحت پوشش پیام های خود قرار داد. به عنوان مثال در مهدیه تهران به عنوان کانون ریشه دار و با قدمت که در حوزه گسترش و نشر فرهنگ مهدویت سالیان سال فعالیت می کند، با رویکردهای جدیدی که توسط روابط عمومی این نهاد دینی به مدیران و مسئولان مهدیه منتقل شد، باعث بهره گیری از شیوه های جدید اطلاع رسانی و فناوری های جدید ارتباطی و اطلاعاتی شد. با راه اندازی پایگاه الکترونیکی هم اکنون برنامه های مهدیه از پای منبر تا اقصی نقاط جهان به صورت زنده و در قالب شبکه تلویزیونی اینترنتی در فضای مجازی نشر و گسترش می یابد و جامعه مخاطبان را از مهدیه تا دوردست ترین نقاطی که انسان های تشنه دریافت معارف الهی منتظر آن هستند، گسترش داده است.
برگزاری جلسات و نشست های متعدد با اهالی رسانه ها و از همه مهم تر با خبرگزاری های حوزه فعال در عرصه های دینی و مذهبی منجر به ایجاد روابط رسانه ای شده است که پیام های آسمانی را در معرض دید مردمان این مرز و بوم قرار می دهند. علاوه بر این انتشار نشریات تخصصی و ایجاد شبکه رابطان خبری مهدیه های سراسر کشور به ابتکار مهدیه تهران گامی ارزنده در راستای اطلاع یابی و اطلاع رسانی از حجم انبوه فعالیت های انجام گرفته شده در این حوزه و یکپارچگی و انسجام در اجرای برنامه ها است.
بنابراین روابط عمومی بالنده و پویا در هر سازمان و نهادی که باشد با اتکای به توانمندی های داخلی خود و رسانه ها و ابزارهایی که در اختیار دارد، زمانی موفق تر خواهد بود که بر رسانه های جمعی و تاکتیک های آن وقوف و اشراف داشته باشد.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) |