درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 آذر 1399 - 11:02   

آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دمکراسی فارابی

  دمکراسی فارابی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز

  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب سه

مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات

  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد
  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود
  تقدیر وزارت جهاد کشاورزی از مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد
  محبوبیت پلی استیشن ۵، فروش فوق‌العاده
  ایران بیشترین کاربران اینترنتی را در خاورمیانه دارد
  ۳۲ میلیون کاربر بازی‌های دیجیتال ‌در ایران
  سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند
  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت
  دمکراسی فارابی
  کرونا و شرکت‌های مسئولیت‌پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44394صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیپنجشنبه، 13 شهریور 1399 - 10:14
گوگل و فیس‌بوک از طرح اتصال لس‌آنجلس به هنگ‌کنگ از طریق کابل زیر دریا صرف‌نظر کردند
سه شرکت مالکیت این شبکه کابلی را در اختیار دارند. گوگل یک زوج کابل نوری با یک انشعاب به تایوان در اختیار دارد و فیس‌بوک هم زوج دیگری دارد که به فیلیپین کشیده شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در پی نگرانی‌های دولت آمریکا از سرقت اطلاعات توسط چین، طرحی که قرار بود لس‌آنجلس و هنگ‌کنگ را از طریق کابل زیر دریا به هم وصل کند منتفی شد.

به گزارش شارا به نقل از ایندیپندنت، براساس اسنادی که به کمیته ارتباطات  ایالتی تسلیم شده است، شبکه کابل نوری اقیانوس آرام، که فیس‌بوک و گوگل در آن سهم داشتند، حالا فقط آمریکا، تایوان و فیلیپین را به هم متصل خواهد کرد.

از زمان اعلام طرح در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱۳ هزار کیلومتر کابل نوری زیر آب کشیده شده اما بهره‌برداری از آن نیاز به مجوز کمیته ارتباطات ایالتی دارد.

سه شرکت مالکیت این شبکه کابلی را در اختیار دارند. گوگل یک زوج کابل نوری با یک انشعاب به تایوان در اختیار دارد و فیس‌بوک هم زوج دیگری دارد که به فیلیپین کشیده شده است.

شرکت «داده‌های نوری پاسیفیک» مالک بقیه زوج‌های کابلی بوده و به عنوان طرف قرارداد هنگ‌کنگی فعالیت می‌کند. این شرکت بخشی از «گروه دکتر پنگ» است.

قرار بود این شبکه با سرعت ۱۲۰ ترابایت در ثانیه داده‌ها را بین لس‌آنجلس و هنگ‌کنگ جابه‌جا کند. به گفته گوگل، این سرعت برای انجام ۸۰ میلیون کنفرانس ویدیویی کیفیت بالا کافی است.

یک سخنگوی گوگل به بی‌بی‌سی گفت: «می‌توانیم تأیید کنیم که طرح اولیه سیستم کابل شبکه اقیانوس آرام منتفی شده و طرح جدید که برای بخش آمریکا-تایوان و آمریکا-فیلیپین مورد تجدید نظر قرار گرفته به کمیته ارتباطات ارسال شده است.»

وی افزود: «ما به همکاری خود با نهادهای قانونی ادامه می‌دهیم تا مجوزهای لازم را برای کابل‌های زیر دریا بگیریم.»

پیش‌بینی چنین تصمیمی دشوار نبود. یک هیأت دولت آمریکا در ماه ژوئن به کمیته ارتباطات ایالات توصیه کرد با توجه به حضور شرکت چینی «دکتر پنگ تلکام» در طرف دیگر قرارداد، این کابل نباید به هنگ‌کنگ متصل شود.

این هیأت ادعا کرده چینی‌ها برای به دست آوردن اطلاعات شخصی میلیون‌ها شهروند آمریکا از طریق این زیرساخت دیجیتالی بی‌کار نخواهند نشست. استدلال آن‌ها این است که شرکت دکتر پنگ تلکام تحت قوانین اطلاعات و امنیت سایبر، موظف است با دولت چین همکاری کند.

هیأت مزبور همچنین گفته است که صدور مجوز اتصال کابل داده‌ها به هنگ‌کنگ، تأکیدی بر این تصور دولت چین خواهد بود که «هنگ‌کنگ در منطقه آسیا اقیانوسیه قطب اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات جهانی و زیرساخت‌های خدماتی است».

«توصیه‌نامه هیأت تصریح کرده است که به سود منافع امنیت ملی آمریکا نیست که اجازه دهد کابل‌های زیر دریایی در شرایطی تا قلمرو جمهوری خلق چین کشیده شوند چرا که این دولت پیش‌تر قصد خود را برای رسیدن به اطلاعات شخصی افراد عملا نشان داده است.»
 

رئیس کمیته ارتباطات ایالات، جفری استارکس، در پایان ماه اوت توییت کرد: «این کابل‌ها برای ارتباطات آینده ما حیاتی هستند و باید حفظ شوند و در عین حال کمیته ارتباطات باید تضمین کند ترافیک اطلاعاتی ما ایمن و حفاظت‌شده است.»

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید


  دمکراسی فارابی


  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت


  رفتار روابط عمومی ها در فضای مجازی


  اطلاع رسانی در خصوص خدمات الکترونیک، مسئولیت روابط عمومی را دو چندان می کند


  ضرورت ایجاد «سازمان صنعت نمایشگاهی»


  سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند


  کرونا و شرکت‌های مسئولیت‌پذیر


  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود


  ۳۲ میلیون کاربر بازی‌های دیجیتال ‌در ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی