درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 6 آذر 1399 - 11:40   

آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

دمکراسی فارابی

  دمکراسی فارابی


ادامه ادامه مطلب دو

انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز

  انتصاب مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری البرز


ادامه ادامه مطلب سه

مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات

  مبارزه با سانسور ـ راهی برای از میان رفتن سانسور کتاب و نشریات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد
  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود
  تقدیر وزارت جهاد کشاورزی از مدیر روابط عمومی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد
  محبوبیت پلی استیشن ۵، فروش فوق‌العاده
  ایران بیشترین کاربران اینترنتی را در خاورمیانه دارد
  ۳۲ میلیون کاربر بازی‌های دیجیتال ‌در ایران
  سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند
  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت
  دمکراسی فارابی
  کرونا و شرکت‌های مسئولیت‌پذیر
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44381صفحه نخست » فناوری نوسه شنبه، 11 شهریور 1399 - 22:32
فیسبوک استرالیا را به مسدود کردن دسترسی به اخبار تهدید کرد
پیش‌نویس قانون جدید ماحصل یک گزارش کمیسیون تحقیق است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و نشان می‌داد شرکت‌های بزرگ فناوری همچون فیسبوک و گوگل درآمد تبلیغاتی عمده‌ای از محل پخش تولیدات رسانه‌های خبری در استرالیا کسب می‌کنند.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| شرکت فیسبوک در واکنش به پیش‌نویس قانون جدید استرالیا در زمینه تبلیغات آنلاین تهدید کرده است که در صورت اجرایی شدن این طرح، دیگر اخبار رسانه‌های خبری داخلی و بین‌المللی را در شبکه‌های اجتماعی خود همچون اینستاگرام و فیسبوک به شهروندان استرالیایی نشان نخواهد داد.
 
 به گزارش شارا به نقل از یورونیوز، این واکنش در پی آن اعلام می‌شود که قانونگذاران در استرالیا در پیش‌نویس طرح تازه خود شرکت‌های بزرگ فناوری همچون فیسبوک و گوگل را مکلف کردند به رسانه‌ها و نشریات خبری استرالیایی پول پرداخت کنند.
 
 ویل ایستون، مدیر اجرایی فیسبوک در بخش استرالیا و نیوزیلند در این باره گفت: «استرالیا پیش‌نویس مقرراتی را تهیه کرده است که ذات پویای اینترنت را اشتباه متوجه شده است و به ارگان‌های خبری مهم که دولت قصد حمایت از آن‌ها را دارد آسیب وارد می‌کند.»
 
 وی با بیان این‌که قانون جدید «واقعیت‌های مهم را نادیده می‌گیرد»، اضافه کرد: «اگر این پیش‌نویس تبدیل به قانون شود، ما هم به تبع دیگر اجازه نخواهیم داد ارگان‌های خبری داخلی و بین‌المللی اخبارشان را روی فیسبوک یا اینستاگرام منتشر کنند.»
 
 آقای ایستون گفته است چنین اقدامی «آخرین گزینه» فیسبوک خواهد بود تا از جامعه رسانه‌ای و خبری استرالیا دربرابر ضربه وارده محفاظت کند.
 
 پیش‌نویس قانون جدید ماحصل یک گزارش کمیسیون تحقیق است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و نشان می‌داد شرکت‌های بزرگ فناوری همچون فیسبوک و گوگل درآمد تبلیغاتی عمده‌ای از محل پخش تولیدات رسانه‌های خبری در استرالیا کسب می‌کنند.
 
 در پی این تحقیق، وزارت خزانه‌داری استرالیا سازمان رقابت و حقوق مصرف‌کننده در این کشور را مکلف کرد مقرراتی جدید تهیه کند تا این شرکت‌ها مجبور شوند به نهادهای خبری پول بپردازند.
 
 فیسبوک می‌گوید نشان دادن اخبار رسانه‌ها برای این شرکت «منبع درآمد قابل‌توجهی» به شمار نمی‌رود.
 
 مدیر اجرایی فیسبوک در استرالیا تصریح کرده است که پلتفورم فیسبوک در پنج‌ماهه نخست سال جاری ۲.۳ میلیارد کلیک را به سمت وبسایت‌های خبری روانه کرده است بدون اینکه از درآمد احتمالی تبلیغاتی آن وبسایت‌ها سودی ببرد. اقدامی که گمان می‌رود درآمدی ۲۰۰ میلیون دلاری را نصیب رسانه‌های استرالیایی کرده باشد.
 
 از سوی دیگر گوگل نیز به شدت در مقابل قانون جدید موضع گرفته‌ است. پیشتر در اوایل این ماه گوگل با انتشار نامه‌ای سرگشاده اعتراض خود را به تصویب قانون جدید نشان داده بود.
 
 گوگل همچنین در نسخه استرالیای صفحه اول وبسایت خود پیامی را به صورت یک جعبه نشان داد که در آن نوشته شده بود: «طریقه‌ای که استرالیایی‌ها از گوگل استفاده می‌کنند در معرض خطر است. قانون جدید به تجربه‌ی جستجوی شما صدمه می‌زند.»
 
 این در حالی است که رسانه‌های استرالیایی از تصویب قوانین جدید حمایت کرده‌اند.
 
 با شیوع همه‌گیری کرونا روزنامه‌ها و نشریات استرالیایی به لحاظ قطع منبع درآمد تبلیغات به شدت آسیب دیده‌اند و شماری از آن‌ها دست به تعدیل کارمندان یا توقف انتشار زده‌اند.
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روزی که «لایف» منتشر شد و اهمیت تصویر برای نشریات آشگار گردید


  دمکراسی فارابی


  سرنوشت نخستین روزنامه ای که در آمریکا انتشار یافت


  رفتار روابط عمومی ها در فضای مجازی


  اطلاع رسانی در خصوص خدمات الکترونیک، مسئولیت روابط عمومی را دو چندان می کند


  ضرورت ایجاد «سازمان صنعت نمایشگاهی»


  سه نکته که متخصصان روابط عمومی باید در مورد تجزیه و تحلیل احساسات بدانند


  کرونا و شرکت‌های مسئولیت‌پذیر


  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود


  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود