درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 05:20   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44349صفحه نخست » آموزش روابط عمومیپنجشنبه، 6 شهریور 1399 - 16:03
6 روش کلیدی برای برنامه‌ریزی بهتر
در این مقاله با استفاده از شش تکنیک، روش برنامه‌ریزی صحیح را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم امور زندگی و کاری خود را با دقت و برنامه صحیح به سمت موفقیت نیل دهیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در این مقاله با استفاده از شش تکنیک، روش برنامه‌ریزی صحیح را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم امور زندگی و کاری خود را با دقت و برنامه صحیح به سمت موفقیت نیل دهیم.

کوله‌پشتی: یکی از دغدغه‌های انسان‌ها به‌ویژه مدیران و کارآفرینان زمان‌بندی و برنامه‌ریزی صحیح است. مدیری را در نظر بگیرید که به دلیل مشغله فراوان، قرار‎های ملاقات یا تلفن‌های کاری متعددی را در برنامه کاری خود دارد و همیشه اتفاقات غیرمنتظره مثل یک قرار ملاقات ناگهانی یا یک جلسه اضطراری در کمین مدیران است.

 

یک مدیر برای آنکه بتواند در سمت خود به موفقیت دست یابد، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای امور روزانه، هفتگی و حتی ماهانه خود داشته باشد تا خودش را در برابر بی‌برنامگی‌ها در امان بدارد. تکنیک‌های زیادی برای برنامه‌ریزی زمانی وجود دارد که موجب می‌شود زندگی شخصی و کاری شما روال مشخصی به خود بگیرد.

1 - اهداف واقعی و دست‌یافتنی و تمرکز بر آنها

اهداف شما مانند چراغی است که مسیر تاریک روبه‌رویتان را روشن می‌کند تا در رسیدن به آنچه می‌خواهید موفق شوید. اطمینان حاصل کنید که اهداف‌تان دست‌یافتنی و دور از دسترس نیست. همیشه اهداف‌تان را جلوی روی‌تان تصور کنید تا فراموش‌شان نکنید و روی آنها تمرکز کنید.


2- داشتن تقویم کاری

مهم نیست یک تقویم قدیمی رومیزی داشته باشید یا یک سر‌رسید ساده یا یک اپلیکیشن تقویم که با همه‌ دیوایس‌های شما همگام(sync) شده باشد، مهم این است که از تقویم‌تان همیشه استفاده کنید.


3- مشخص کردن اولویت‌ها در ابتدای روز

در ابتدای هر روز کاری ۲۰ دقیقه را به اولویت‌بندی کارهای خود اختصاص دهید. این زمان را فقط برای خودتان و تنها خودتان قرار دهید؛ تلفن‌هایتان را روی منشی تلفنی‌تان دایورت کنید، میل‌باکس خود را ببندید و‌ به‌طورکلی تمام مشغله‌ها و برنامه‌هایتان را فراموش کنید. مهم‌ترین برنامه‌ شما در حال حاضر اولویت‌بندی است. اگر فکر می‌کنید این ۲۰دقیقه را نمی‌توانید برای خود در ابتدای صبح فراهم کنید، هر روز یک قرار ملاقات ۲۰دقیقه‌ای با خودتان در محل تقویم‌تان تنظیم کنید.


4-اولویت‌ها را اولویت‌بندی کنید

کارهای با اولویت بالا را اول و کارهای با اولویت پایین‌تر را در انتها قرار دهید. شاید این کار کمی اضافی به نظر برسد، اما حقیقت آن است که انسان‌ها تمایل دارند کارهای راحت‌تر را در ابتدا انجام دهند و کارهای سخت را به بعد موکول کنند، اما بعد، هیچ‌وقت وجود ندارد. بنابراین کارهایی که پر‌اهمیت‌تر و زمانبر‌ هستند را ابتدا انجام دهید‍‍. فراموش نکنید که انرژی اول وقت خیلی بیشتر از سایر اوقات است.


5 - در پایان هر روز کارهای نا‌تمام خود را به پایان برسانید

در پایان وقت کاری خود ۲۰ دقیقه را برای پایان دادن به کارهای ناتمام جزئی مثل چک کردن ایمیل‌ها، گوش دادن به پیغام‌های صوتی یا ارجاع دادن پرونده‌ها و نامه‌ها به دیگر همکاران‌تان، اختصاص دهید. کارهای ناتمام و جزئی که اغلب تعدادشان زیاد است بیشتر از کارهای بزرگ ذهن ما را درگیر می‌کند. این تکنیک کمک می‌کند تا ذهن‌مان را از دغدغه‌های کارهای جزئی پاک کنیم و به کارهای بزرگ بهتر و بیشتر بیندیشیم.


6- محیط کاری‌تان را مرتب کنید

مطمئنا در یک محیط نامرتب و کثیف نمی‌توان به خوبی تمرکز کرد. نمود محیط کاری و حتی محتویات درون کیف شما در ذهن شما آشکار خواهد شد. اگر همه چیز مرتب و سر جایش باشد، ذهن شما هم مرتب‌تر و راحت‌تر درگیر مسائل می‌شود تا اینکه دغدغه ذهن شما یافتن یک خودکار در بین انبوهی از کاغذهای روی میزتان باشد.

 

در پایان هر روز محیط کاری خود را مرتب کنید تا روز بعد را با یک حس همراه با پاکیزگی و انرژی مثبت آغاز کنید. زیرا بسیاری از بحران‌ها، موارد اضطراری و مواردی که سخت قابل کنترل‌اند، همیشه وجود دارند و یک مدیر باید بتواند با برنامه‌ریزی صحیح از عهده کارهای قابل کنترل بربیاید تا زمان بیشتری را برای مواردی که سخت قابل کنترل‌اند، صرف کند. برنامه‌ریزی به دسته‌بندی صحیح دغدغه‌های ذهنی و مواجهه با آنها کمک می‌کند.

 

منبع: www.forsatnet.ir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد