درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 31 فروردین 1403 - 04:47   

گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد

  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد


ادامه ادامه مطلب یک

ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند

  ابزارهای هوش مصنوعی چشم و گوش ما را تضعیف می‌کنند


ادامه ادامه مطلب دو

نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر

  نقد فیلم "جنگ داخلی" ساخته الکس گارلند: نگاهی عمیق‌تر


ادامه ادامه مطلب سه

اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است

  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل 28 کارمند را به دلیل شرکت در اعتراض به قرارداد 1.2 میلیارد دلاری اسرائیل اخراج کرد
  درآمد تبلیغات جستجو در سال 2023 به 88.8 میلیارد دلار رسید
  عکس خبر؛ عکاس رویترز برای عکس بیمارستان ناصر برنده جایزه ورلد پرس فوتو ۲۰۲۴ شد
  اتحادیه رسانه‌ها خواستار تحقیق فدرال در مورد حذف پیوندهای خبری کالیفرنیا توسط گوگل است
  روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار
  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه
  رازهای روابط‌عمومی
  چگونه آگاهی زیست‌محیطی را ارتقا دهیم
  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44231صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 26 مرداد 1399 - 22:15
روابط عمومی دیجیتال
سیدمصطفی فخری بافقی مدیرروابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق - روابط عمومی با استفاده از فناوری های جدید می تواند خدمات نوینی منطبق با خواسته ها و نیازهای مخاطبان ارائه دهد. دنیای دیجیتال باعث می شود تعامل با مخاطبان بیشتر شود.
  

  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| وظیفۀ روابط عمومی، تنها پست کردن مطالب یا اطلاع رسانی محدود نیست بلکه کارش برقراری ارتباط با دیگران با هدفی مشخص است. یک روابط عمومی قوی می تواند با فعالیت گسترده و علمی موجب پیشرفت شرکت و پیشبرد بهتر امور شود. نوع دید مردم و مدیران شرکت ها به روابط عمومی متفاوت است. هر کدام دیدگاهی خاص نسبت به آن دارند و نوع تقاضا و توقعات متفاوت است.

 

روابط‌عمومی برای یافتن جایگاه واقعی خود باید با نگرشی نو پیش برود. امروزه روابط عمومی به دو صورت سنتی و دیجیتال اداره می شود. روابط عمومی دیجیتال، ترکیبی است از روابط عمومی سنتی با بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو. روابط عمومی سنتی و دیجیتال اهداف یکسانی دارند اما روش بکارگیری آنها و تاکتیک هایشان متفاوت است. هر دو می خواهند تعامل بیشتری با کاربران داشته باشند، شناخته شوند، اعتبار کسب کنند و به اهداف خود برسند.


امروزه همه می دانند که بدون فناوری و بهره گیری از آن، ادامه حیات با مشکل مواجه می شود. فناوری های جدید، زندگی و حتی وجود ما را تحت تأثیر قرار می دهند. امروزه انقلاب جدیدی در زمینۀ اطلاع یابی، اطلاع رسانی و ارتباطات در فضای مجازی روی داده است. سرعت انتشار داده ها و آمار و اطلاعات ناشی از عصر دیجیتال و الکترونیک به حدی است که می توان از آن به انفجار اطلاعات تعبیر کرد.

 

فضای مجازی، نحوۀ برقراری ارتباط میان افراد و انتشار اطلاعات در سازمان ها و نهادها را از اساس دگرگون کرده است. روابط عمومی به عنوان حلقۀ پیوند دهندۀ نهادها و سازمان ها به جامعه عمل می کند و باید در ایجاد ارتباط بیشتر و پیشرفته تر نقش حیاتی خود را ایفا نماید.

روابط عمومی دیجیتال چیست؟


روابط عمومی دیجیتال، استفاده از فناوری دیجیتالی به ویژه کاربردهای مبتنی بر وب سایت های اینترنتی برای افزایش دسترسی و ارایه خدمات و اطلاعات ارتباطی به کاربران، سازمان ها و نهادها و دریافت اطلاعات از طریق آن همچنین روش به کارگیری فناوری های جدید ارتباطی و نظام های نوین اطلاع رسانی برای ارائه خدمات منطبق با خواسته ها و نیازهای مخاطبان است.

 

 روابط عمومی با استفاده از فناوری های جدید می تواند خدمات نوینی منطبق با خواسته ها و نیازهای مخاطبان ارائه دهد. دنیای دیجیتال باعث می شود تعامل با مخاطبان بیشتر شود. روابط عمومی سنتی توانایی آن را ندارد که با سرعت و درست به پیام ها واکنش نشان دهد. در حالیکه با استفاده از رسانه های دیجیتالی می توان رضایتمندی مخاطبان را دریافت کرد و با تحلیل پیام ها مطابق با نیاز مخاطبان برنامه ریزی نمود. در سایت ها امکان اصلاح و تغییر اخبار وجود دارد در حالیکه اگر طبق سنت اخبار مکتوب و در نشریات چاپ گردد، دیگر نمی توان در آن تغییری به وجود آورد.


روابط عمومی امروزی فقط با کارکنان، سازمان و مشتریان خود روبه رو نیست، شرایط پیرامون ما به سرعت در حال تغییر است. کارکنان آموزش ندیده، بحرانی هستند که روابط عمومی ها با آن روبرو شده اند. نیاز است تا کارکنان با روابط عمومی دیجیتال آشنایی کامل بیابند، آن را بشناسند و بدانند جهت پیشرفت در کار باید فضای مجازی را بشناسند و روش های استفاده از آن را برای دنبال کردن اهداف روابط عمومی دنبال کنند. فضای مجازی می تواند مکانی برای انجام کارهای بزرگ باشد همچنین کارهایی که تا کنون قادر به انجام آن نبوده است. این فضای مجازی دست ما را برای انجام کارهای بیشتر و بزرگتر باز می گذارد به شرط آن که بدانیم چگونه از آن استفاده نمائیم.


روابط عمومی دیجیتال تنها برای ارائه خدمات بهتر و سریع تر به مردم نیست بلکه وسیله ای است برای آنکه مردم نظرات خود را راحت تر به سمع و نظر مسئولان برسانند. سرعت در اطلاع رسانی اصلی ترین عنصری است که روابط عمومی دیجیتال را بر روابط عمومی سنتی ترجیح می دهد. کارگزاران روابط عمومی باید فنون رقابت را بیاموزند اگر آنها نتوانند از ابزارهای دیجیتال استفاده کنند، بازنده خواهند شد. مهمترین وظیفه روابط عمومی دیجیتال، برقراری ارتباط بین سازمان ها و مردم و ارائه خدمات و اطلاعات مورد نیاز شهروندان به صورت مداوم است. روابط عمومی دیجیتال این وظایف را با بهره گیری از اینترنت به انجام خواهد رساند.

راهکارهای دست یابی به روابط عمومی پویا


جهت موفقیت در دنیای دیجیتال و بالا بردن کیفی کار روابط عمومی، باید نحوه خدمت رسانی ساده باشد و همه به خدمات دسترسی داشته باشند. بهتر است برای بهبود کارایی، لایه های ساختاری حذف گردد و مخاطبان به راحتی بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. با بهبود پاسخگویی به نیاز مخاطبان و اطلاع رسانی درست همچنین یکپارچه سازی و حذف موانع زاید، می توان به اهداف روابط عمومی نزدیک شد.


توسعۀ ارتباطات و استفاده بیشتر مخاطبان از فضای مجازی موجب می گردد شبکه های اطلاع رسانی بر افکار عمومی اثر بگذارند و اطلاعات به صورت گسترده منتشر گردد. فرایند اطلاع رسانی برای پایداری و رشد و توسعۀ سازمان ها ابزار مهمی به شمار می آیند. امروزه به مدد فناوری های جدید، پیام رسانی همزمان امکان پذیر گردیده است. روابط عمومی الکترونیک می تواند نقش مهمی در بهینه سازی فرایند معماری اطلاعات در سازمان ها داشته باشد. سازمان هایی که جایگاه روابط عمومی را شناخته اند، موفقیت بیشتری نسبت به سازمان های دیگر دارند. روابط عمومی سلولی در بدنه سازمان است که ورود اطلاعات به سازمان، پردازش اطلاعات و خروج اطلاعات را انجام می دهد.


روابط عمومی دیجیتال موجب کاهش هزینه های غیر ضروری در انتقال اطلاعات می گردد. این در حالی است که در روابط عمومی سنتی، علاوه بر بالا بودن هزینه های اطلاع رسانی انتقال اطلاعات به صورت ناقص انجام می گیرد. با به کارگیری علم دیجیتال، روابط عمومی تنها با کارکنان سازمان و مشتریان در ارتباط نیست بلکه ارتباطات گسترده تر شده و سایت آنها مورد بازدید همه در سراسر دنیا قرار می گرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  اهمیت توسعه ارتباطات نوآورانه


  استقبال از شکست: چرا ما خجالت می‌کشیم اما نباید


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار


  روابط‌عمومی در زندگی یک برند


  استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی در محل کار: یک مشکل جدی


  مدیریت رشد سریع کسب‌وکار: 13 نکته برای گسترش استراتژیک


  کالیبراسیون روابط‌عمومی


  استراتژی‌های کلیدی برای بهبود خدمات مشتری کسب‌وکار


  رازهای روابط‌عمومی


  از رهبران بد تعجب نکنید: رهبران خوب یک معجزه هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد