درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:58   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44196صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیپنجشنبه، 23 مرداد 1399 - 23:46
قبرستان وب
شبیر دائمی - عضو شورای اطلاع رسانی استان - اگر به فضای مجازی برویم و تفکرمان همچنان آنالوگ باشد، مراجعه‌کننده‌ها را با وب یخ، مرده و سرد مواجه می‌کنیم، وبی که در آن فقط اطلاعات می‌میرد. اصلا هوای فضای وب، اطلاعات است و مرتب کار کردن و به‌روزرسانی محتوا در این فضا اهمیت دارد. به ‌نظر می‌رسد برخی مدیران ما چون فضای مجازی برایشان قابل لمس نیست نمی‌توانند با آن رابطه مناسبی برقرار کنند و در سیاستگذاری هم به آن بی‌توجه هستند و به ‌نظر می‌رسد برخی از این وب‌سایت‌ها فقط برای بودن طراحی شده‌اند، نه برای اطلاع‌رسانی.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا (یکشنبه 29 تیر) گفته: با وجود شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز اکثر شهرهای گلستان بیش از 40 روابط عمومی دستگاه های اجرایی در سایت خود هیچ مطلبی در خصوص کرونا بارگزاری نکرده اند. چراغعلی ادامه داده : نباید بار اطلاع رسانی را تنها بر عهده صدا و سیما و رسانه ها بیندازیم و از آنها برای آگاهی بخشی از جامعه انتظار داشته باشیم و باید روابط عمومی های دستگاه های اجرایی نیز در این بخش پای کار باشند.


گسترش اینترنت و افزایش سرعت رشد آن بارها مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است. با وجود این که اینترنت برای انتقال سریع و اشتراک بیشتر اطلاعات به وجود آمده، اما فضای اینترنت پر شده است از سایت های مرده ، سایت هایی که مطالب آنها به روز نیست جالب است بدانید در عالم مجازی نیز بسان عالم واقع، شاهد وجود قبرستان هستیم.


قبرستان وب جایی است که در آن وب‌سایت‌ها خواسته یا ناخواسته در اغما بوده یا به خواب ابدی فرو رفته‌اند. «وب مرده» یا «cob website» وبی است که از مدت‌ها قبل به‌روز نشده است ، به عبارت دیگر وب سایتهایی که دارای پیوند به وب سایت‌ها یا وبلاگ‌های مرده و غیر فعال هستند. وب سایت‌هایی که آدرس دامنه اصلی آنها تغییر کرده و در موتورهای جستجو شناخته نمی‌شوند. وب سایت افرادی که صاحبان آنها واقعا مرده‌اند و دیگر به روز رسانی نمی‌شوند. وب سایت‌هایی که به دلیل فراموش کردن یا سرقت شدن نام کاربری یا کلمه عبور آن، امکان دستیابی توسط مدیر آنها وجود ندارد. فروم‌ها یا تالارهای گفت‌وگویی که سال‌ها است بحث و تبادل نظری در آنها صورت نمی‌گیرد. صفحات وبی که به هیچ سندی پیوند نداشته و مستند نیستند و توسط موتورهای جستجو شناخته نمی‌شوند.


به عبارت دیگر وب مرده نسلی از وب است که هنوز خاصیت بیل بوردی یا تابلو اعلانات یک طرفه خود را حفظ کرده و بر آن اصرار می‌ورزد. و به‌جز معدودی از وب سایتها ، به‌سختی می‌توان وب‌سایتی یافت که به‌صورت مستمر و هدفمند اطلاعات آن به روز و متناسب با نیاز و خواست مشتریان و گذر زمان تکمیل و تغییر ‌یابد.


براساس این دیدگاه بخش عمده‌ای از وب‌سایت‌های فارسی و به‌خصوص سازمانی و دولتی در ایران از نظر فنی مرده محسوب می‌شوند، چرا که به‌روز‌رسانی آنها به‌طور منظم صورت نمی‌گیرد و مراجعه‌کنندگان به این وب‌سایت‌ها با دیدن اطلاعات تاریخ مصرف گذشته و بی فایده اسیر سیاه چاله های فضایی میشوند. محسوس‌ترین نوع اطلاعات مرده در این وب‌سایت‌ها، اطلاعات تماس شامل؛ آدرس‌ها، تلفن‌ها و اسامی مدیران و کارشناسانی است که بسیاری از آنها دیگر در آن کسوت و جایگاه در سازمان خویش مشغول انجام وظیفه نیستند. متاسفانه این موضوع در مورد بسیاری از وب‌سایت‌های دولتی و عمومی مصداق پیدا می‌کند.. این امر نشان‌دهنده این مطلب است که ظاهراً هیچ متولی مشخصی برای به روز رسانی وب سایت و اصلاح این روند وجود ندارد و از آن بدتر اینکه انگیزه‌ای نیز برای به روز رسانی این محتواهای دیجیتال موجود نیست.


برای کسی که یک وب سایت اینترنتی را اداره می کند یکی از کارهای پر زحمت و وقت گیر اطمینان از عملکرد صحیح تمامی لینک هایی است که که در وب سایت خود قرار داده است. چون هیچ چیز بدتر از آن نیست که کاربران شما با بعد از کلیک کردن بر روی یک لینک با صفحه معروفی که حاوی پیغام صفحه مورد نظر یافت نشد


یا not found Page مواجه شوند. به این گونه لینک ها لینک های مرده می گویند. البته این لینک ها فقط به لینک های خارجی محدود نمی شود. بلکه پیوند هایی که به صفحات داخلی وب سایت شما اشاره دارند هم ممکن است خراب باشند و شما از آن بی خبر باشید. بنابراین یکی از کارهایی که باید به صورت مداوم و همیشگی به عنوان مدیر فنی سایت باید انجام دهید اطمینان از صحت عملکرد کلیه لینک های موجود در وب سایت شماست. چه لینک های داخلی که به صفحات داخلی وب سایت شما پیوند می خورند و چه لینک های خارجی که به صفحاتی در دیگر وب سایت ها پیوند می خورند.


لینک های مرده در همه وب سایت ها یک فاکتور ارزیابی هستند. هر چه تعداد لینک های مرده بیشتر باشد یعنی این وب سایت کمتر مورد بازنگری قرار می گیرد. و بسیاری از موتور های جستجو وب سایت هایی را که دارای تعداد زیادی لینک مرده هستند در رتبه بندی خود تنزل می دهند. اگر می خواهید وب سایت شما حرفه ای به نظر بیاید باید به طور مرتب لینک های خود را چک کنید.

اگر به فضای مجازی برویم و تفکرمان همچنان آنالوگ باشد، مراجعه‌کننده‌ها را با وب یخ، مرده و سرد مواجه می‌کنیم، وبی که در آن فقط اطلاعات می‌میرد. اصلا هوای فضای وب، اطلاعات است و مرتب کار کردن و به‌روزرسانی محتوا در این فضا اهمیت دارد. به ‌نظر می‌رسد برخی مدیران ما چون فضای مجازی برایشان قابل لمس نیست نمی‌توانند با آن رابطه مناسبی برقرار کنند و در سیاستگذاری هم به آن بی‌توجه هستند و به ‌نظر می‌رسد برخی از این وب‌سایت‌ها فقط برای بودن طراحی شده‌اند، نه برای اطلاع‌رسانی.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد