درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 2 مهر 1399 - 15:22   

وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد

  وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

افزایش سودآوری و کیفیت خدمات و محصولات هر سازمان، از وظایف روابط عمومی های دانش محور است

  افزایش سودآوری و کیفیت خدمات و محصولات هر سازمان، از وظایف روابط عمومی های دانش محور است


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آغاز فروش اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (عام) در بانک رفاه کارگران
  تقدیر وزارت ورزش و جوانان از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان
  وبینار آموزشی تکنیک‌های نوین روابط عمومی برگزار شد
  گوگل قابلیت اسکن فایل‌‌های مشکوک را به برنامه محافظت پیشرفته اضافه کرد
  نشریات دانشگاه گیلان برتر شدند
  گزارش ششمین اجلاس مدیران شعب دانشگاهی پایگاه‌ خبری مفدا
  ورود روزنامه همشهری به بورس با فوریت!
  خبرنگار زن افغان چگونه با وجود تهدیدها و مخالفت خانواده به کار ادامه می‌دهد؟
  پایگاه داده مایکروسافت، پس از دو سال از زیر آب بیرون کشیده شد
  9 درس برتر روابط عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44153صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 21 مرداد 1399 - 11:15
«بیشتر انسان ها اصول اخلاقی را می شناسند، و اکثر این اصول کاربردی می باشند و در بسیاری از مواقع مفید هستند.»[۱]
چالش های اخلاقی در کسب و کارهای بین المللی
اصول اخلاقی در کسب و کار مبتنی بر اصول گسترده صحیح و بیطرفی می باشد که تمایل دارد بر مسائل سهامداران و صاحبان سرمایه که شامل کیفیت محصول، رضایت مشتری، دستمزد کارمندان و منافع و نیز جامعه محلی و مسائل مسئولیت های محیطی می شود، تمرکز نماید و یک شرکت می تواند عملا در آن تأثیر بگذارد.
  

 

مقدمه
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| بحث در مورد اصول اخلاقی در کسب و کار بین المللی[۲] به اندازه ی خود کسب و کار بین المللی قدمت دارد و در طول دهه های ۱۹۸۰ تا۱۹۹۰ اصول اخلاقی در کسب و کار مبحث تدریسی حاکم بر مکتب های کسب و کاری بود و از جانب انجمن علمی مطرح گردیده بود و از کمترین حدت و شدت در جهان کسب و کار بین المللی بر خوردار بود، عرصه ای که نگرش های متداول و رایج را پذیرفته بود. و هر شخص در صورت قطع توافق تجاری اش متحمل زیان می شود و اکثر دولت ها ( از جمله فرانسه، ژاپن و آلمان )کسب و کار واقعی صورت گرفته در بخش های معینی از جهان را شناسایی کرده اند و در حقیقت، کسب و کارهای سالم، پرداخت رشوه[۳] را از مالیات درآمدی (عایدی) سازمان خود حذف نموده اند.

چالش های اخلاقی فراگیر

هر مدیر اجرائی صرف نظر از موقعیت جغرافیایی خود و هر هئیت مدیره ی سازمانی صرف نظر از جایگاهی که دارد و در برخی از پروسه ها با تصمیماتی روبه رو می شود که استاندارد های اخلاقی اش را به چالش وا می دارد و اغلب راهکاری را بر می گزینند که استاندارد های بنیادی اخلاقی، آن را نمی پذیرد به عبارت دیگر، it smells.

یک شرکت صنعتی اورپایی تلاش می کند تا به بازار آسیا نفوذ نماید و برای «هدیه دادن»[۴] به موسسه کمک کننده ی واسط از طریق مقامات ارشد دولتی وارد عمل می شود. یک شرکت دارو سازی آلمانی به منظور ایجاد انگیزه برای خرید دارو های خود به مأمورین دولتی که از سلامت و تندرستی بر خوردار می باشند نوعی سرگرمی افراطی را پیشنهاد نموده است. یک دولت محلی امید وار است که کشورش کاندیدای شایسته ای برای برقراری بازی های المپیک باشد و از طریق دانشگاه محلی بلیط ورودیه را برای اعضاء جوان کمیته ی انتخابی تدارک دید یک شرکت اینترنتی آمریکایی اطلاعات جمع آوری شده را درباره ی عادات آنلاین مشتریان خود بفروش می رساند بدون اینکه آنها راضی باشند و یا اینکه از این کار اطلاع یابند. در هر موردی، مدیران شرکت می توانند به طور منطقی استدلال کنند که آنها از روش قانونی برای پیگیری منافع سهامداران استفاده می کنند.


یک دهه قبل، برای اخلاقی عمل کردن کافی بود تنها قانون را رعایت می کردیم. به هر حال امروزه عرصه کسب و کار جهانی در حال تغییر می باشد. سخت گیری در مورد عمل و رفتار اخلاقی به منزله یک شهروند سازمانی[۵] خوب و از لحاظ جهانی، هم باعث توسعه فعالیت اخلاقی شده و هم در تمامی کشور ها گسترش یافته است.

به عنوان مثال یک سوم مصرف کنندگان اروپایی خواستار توجه جدی تری به مسائل اخلاقی شدند، زمانیکه خرید کردن – با وجود اینکه نیمی از آن مصرف کنندگان اصول خود را در عمل ارائه می دهند، خرید (یا تحریم) محصولات فقط به دلیل شهرت و اعتبار کارخانه ها بوده است. شرکت تحقیقاتی Mori، با همکاری یک بانک انگلیسی مأموریت داشت که درخواست یک چهارم از مصرف کنندگان را که فقط به علت مسئولیت پذیری اجتماعی[۶] شرکت حداقل یکبار سرمایه گذاری کرده بودند را بررسی کنند و دریافتند که یک دوم مغازه داران بیان کردند که آنها محصول خریداری شده و تأمین کنندگان را به علت شهرت و اعتبار مسئولیت پذیری اجتماعی آنها پیشنهاد می نمودند. این گزارش نشان داد که آگاهی مردم انگلستان در مورد مسائل اخلاقی بسیار وسیع بوده و پیشرفت شان در بازار به علت محصولات و خدمات مبتنی بر اخلاق بوده است. بازار اخلاقی مصرف کننده،[۷] دامنه ی کاملی از محصولات را از طریق سرمایه گذاری دارایی در زمینه ی محصول لوبیا سبز مشخص نمود که هزینه ی پیش بینی شده اش ارزشی بالغ بر ۸ میلیون دلار در هر سال بوده است و به طور سالیانه نیز در هر سال رشد می کند.


تعریف اصول اخلاقی در کسب و کار

Raymond Baumhart جامعه شناس معرف، پرسشی را در مورد جمع آوری اخلاق حرفه ای کسب و کار به شرح زیر مطرح نمود:

« اصول اخلاقی[۸] برای شما به چه معناست؟»

و از میان پاسخ های داده شده موارد زیر برگزیده شد:

– اصول اخلاقی بدین معناست که احساسم تعیین نماید که چه چیزی درست و چه چیزی نادرست می باشد؟

– اصول اخلاقی در برگیرنده ی استاندارد های رفتاری پذیرفته شده ی جامعه ی ما
می باشد.

مدیر کسب و کار از طریق گزینش های درست و نادرست ( سیاه و سفید ) سرگشته و حیران نمی شود. به عنوان مثال پرسش هایی از قبیل : « آیا من باید از شرکت دزدی کنم؟ » یا اینکه « آیا من باید به مردم دروغ بگویم؟ » اما حقیقت اینست که گزینش های اخلاقی دشوار ، به سختی درک می شوند.


اصول اخلاقی در کسب و کار به منزله ی یک قرار داد اجتماعی[۹] است .

اصول اخلاقی در کسب و کار مبتنی بر اصول گسترده صحیح و بیطرفی می باشد که تمایل دارد بر مسائل سهامداران و صاحبان سرمایه [۱۰] که شامل کیفیت محصول [۱۱] ، رضایت مشتری ،[۱۲] دستمزد کارمندان[۱۳] و منافع و نیز جامعه محلی و مسائل مسئولیت های محیطی می شود، تمرکز نماید و یک شرکت می تواند عملا در آن تأثیر بگذارد.

اصول اخلاقی در کسب و کار به منزله ی یک قرار داد اجتماعی

اصول اخلاقی کسب و کار نشان می دهد که چگونه شرکت می بایست ارزش های اساسی اش از قبیل : صداقت، درستی، احترام و عدالت را در سیاست ها، روش ها و تصمیم گیری های خود یکپارچه سازد. البته اصول اخلاقی کسب و کار شامل: پذیرفته شدن شرکت به واسطه ی استاندارد های قانونی و پیوستن به قوانین داخلی می شود. در دهه ی گذشته ، اصول اخلاقی کسب و کار در برگیرنده ی مقدمات مبتنی بر پذیرفته شدن و نظام نامه های قانونی[۱۴] بود و قابلیت طرح در مورد کارمندان جزء که می توانستند یا نمی توانستند در خصوص حوزه هایی مثل ناسازگاری علایق یا بکارگیری نامناسب موجودی شرکت فعالیت می کنند، را دارد.

امروزه ، تعدادی از شرکت های رشد یافته تلاش می کنند تا اساس ارزش ها را طراحی کنند و برنامه های سازگاری جهانی[۱۵] به کارمندان، سطحی از درک اخلاقی را ارائه می دهد که به آنها اجازه می دهد تا تصمیمات مناسبی را اخذ کنند، حتی در مواقعی که آنها با چالش های جدیدی روبه رو می شوند.

[۱] افلاطون
[۲] International business ethics
[۳] bribe
[۴] donate
[۵] Corporate citizen
[۶] Social responsibility
[۷] The ethical consumer market
[۸] ethics
[۹] Social Contract
[۱۰] Shareholder and stakeholder
[۱۱] Product Quality
[۱۲] Customer satisfaction
[۱۳] Employee wages
[۱۴] Legally – Driven codes
[۱۵] Globally consistent programs
https://weblogibc-co.com

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  9 درس برتر روابط عمومی


  جمع‌آوری بازخورد‌ها و نظرات مشتریان


  انتصاب مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه گلستان


  «سنگاپور»، برترین شهر هوشمند جهان در مقابله با کرونا


  گزارش دومین جلسه از سری وبینارهای روابط‌عمومی حرفه‌ای


  ترامپ: اگر کنترل تیک‌تاک به هر نحوی دست چین باشد، آمریکا قرارداد خرید آن را تأیید نمی‌کند


  انتصاب مدیرکل حوزه دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت


  جایگاه رسانه‌ها در آموزش‌های کرونایی به جامعه


  برگزاری گردهمایی مسئولان روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان


  مسئول روابط عمومی بیمارستان سینا: روابط عمومی در بحران ها از لحاظ مدیریت رسانه ای و افکار عمومی در جایگاه خاصی قرار دارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی