درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 29 شهریور 1399 - 14:03   

امواج موبایل؛ قاتل حشرات؟

  امواج موبایل؛ قاتل حشرات؟


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شش کلید طلایی برای توسعه انتظارات مشتریان
  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود تصویر برند
  ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران
  تلاش روزنامه‌نگاران زن پاکستان برای مقابله با آزار و اذیت اینترنتی
  روابط عمومی شهرداری قیامدشت سرآمد شد
  «خبرنویسی به زبان ساده» برای مدیران و رابطان کانون‌های مساجد شهرستان گرمه
  ده نکته برای برنده شدن در جشنواره‌های روابط عمومی
  شیوه نامه مقاله نویسی
  معرفی کتاب “چرا مردان نالایق زیادی به رهبری می‌رسند؟”
  امواج موبایل؛ قاتل حشرات؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44109صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریشنبه، 18 مرداد 1399 - 11:39
یادداشتی از محمد سپهر، مدیر روابط عمومی ایمیدرو به مناسبت روز خبرنگار
اقتصاد زنده جوامع، حاصل رسانه پویا
هر جامعه‌ای که رسانه‌های آن پویاتر است اقتصاد زنده‌تری هم دارد. دلیل این امر روشن است در جوامعی که رسانه کارکرد اصلی خود مبنی بر انتشار آزاد، شفاف و سریع مطالب را دارد، گردش مطالب به خوبی اتفاق می افتد، پاسخگویی ارتقاء پیدا می‌کند و تخلفات و اقدامات مغایر قانون نیز کمتر می‌شود. همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا بستر تحولات مناسب اقتصادی هم فراهم شود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در آستانه روز خبرنگار هستیم، روزی که یادآور زحمات ارزشمند جامعه فرهنگی خبر و اطلاع رسانی است. رسانه را به درستی رکن چهارم دموکراسی نام نهاده اند، چرا که از رهگذر رسانه است که اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و بیدار سازی جامعه انجام می شود و بیان خواسته ها، اعتراضات و روشنگری مسائل مهم نیز از کارهای قابل توجه رسانه است.

باید پذیرفت اگر نبود اطلاع رسانی درست و به موقع، هیچ گاه شاهد پاسخگویی مسئولان نبودیم. گزاف نگفته ایم اگر هزینه‌دار شدن تخلفات و اعمال ضد قانون را از کارکرد خوب رسانه ها بدانیم.

امروز رسانه با توسعه فضای دیجیتال و تنوع وسایل ارتباطی، شکل جدید و جدی‌تری نیز به خود گرفته و به نوعی، هر فرد خود خبرنگار و یک رسانه محسوب می‌شود.

خبرنگاران به عنوان سربازان گمنام عرصه قلم و حلقه واسط میان مردم و حاکمیت، ابزاری مناسب برای انتقال خواسته ها و تسهیل‌گر امور هستند و از ماقبل اقدامات خبرنگاران تاکنون بخش زیادی از مشکلات و رویه های غلط اصلاح شده و ثابت شده که این حوزه بهترین همکار بخش نظارتی و حتی قضایی کشور برای پیش گیری و بالابردن هزینه تخلف وسو استفاده بوده است.

البته کارکرد رسانه به اینجا ختم نمی‌شود، در مسائل اقتصادی نیز شاهد نقش آفرینی قابل توجه رسانه هستیم.

معرفی خلاقانه و جذاب ظرفیت ها و توانمندی ها پایه بنیادی هر اقدام اقتصادی است، امری که به واسطه نشر و اطلاع رسانی در فضای خبری محقق می‌شود. پس می‌توان گفت الفبای هر اقدام اقتصادی نشر و آگاهی بخشی آن برای جامعه هدف است.

رسانه ها کارکردهای مهمتری در بخش اقتصادی دارند، شاید به جرات بتوان گفت امنیت سرمایه‌گذاری از خود بودجه و منابع مهمتر است، القای امنیت خاطر برای سرمایه گذار به دستان توانمند اهالی رسانه ممکن است.

هر جامعه‌ای که رسانه‌های آن پویاتر است اقتصاد زنده‌تری هم دارد. دلیل این امر روشن است در جوامعی که رسانه کارکرد اصلی خود مبنی بر انتشار آزاد، شفاف و سریع مطالب را دارد، گردش مطالب به خوبی اتفاق می افتد، پاسخگویی ارتقاء پیدا می‌کند و تخلفات و اقدامات مغایر قانون نیز کمتر می‌شود. همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا بستر تحولات مناسب اقتصادی هم فراهم شود.

اقتصاد سالم و پویا محصول معرفی مناسب پتانسیل ها، القای امنیت روانی سرمایه گذاری و توسل به قوانین پیش‌برنده است. در همه این موضوعات رسانه، نقش بی بدیلی اضافه می‌کند.

این کارکردهای ارزشمند توسط جامعه ای راهبری می‌شود که حداقل های معیشتی را دارند، افرادی که تنها عشق به عرصه خبر و اطلاع رسانی، مشوق آنها در این عرصه دشوار شده است. گرامی می‌داریم روزی را که فعالا عرصه آن با کمترین خواسته اما منشأ بزرگترین تحولات بوده اند.

براساس تقویم کشور روز ۱۷ مرداد که سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان است، روز خبرنگار نام گرفته و این روز به منزله پاسداشت خون شهید و حرمت قلم محسوب می‌شود.
 


 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  شیوه نامه مقاله نویسی


  ده نکته برای برنده شدن در جشنواره‌های روابط عمومی


  شش کلید طلایی برای توسعه انتظارات مشتریان


  «خبرنویسی به زبان ساده» برای مدیران و رابطان کانون‌های مساجد شهرستان گرمه


  جلسه‌ دورنگاه ارتباطات شهر تهران برگزار شد


  معرفی کتاب “چرا مردان نالایق زیادی به رهبری می‌رسند؟”


  امواج موبایل؛ قاتل حشرات؟


  روابط عمومی شهرداری قیامدشت سرآمد شد


  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود تصویر برند


  ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی