درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 شهریور 1399 - 00:07   

کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟

  کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری «پرس تی‌وی» در یوتیوب را مسدود کرد
  یک قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی چت» را متوقف کرد
  چگونگی ایجاد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارهای کوچک
  کمک‌های اجتماعی یونیلور در عصر کرونا
  سیاستگذاری روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی
  مراسم تجلیل از پیشکسوت روابط عمومی پست برگزار شد
  گوش دادن همراه با همدلی
  هرگز اجازه ندهید یک بحران خوب به هدر برود!
  اقتصادهای نوآور در ۲۰۲۰
  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44106صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریجمعه، 17 مرداد 1399 - 21:51
رسانه غدیر، رسانه ای جهانی
رحیم محمدی: مدرس نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی - همه ما باید با توجه به مباحث فوق در جهت ترویج و توسعه هر بیشتر فرهنگ غدیر نگاه رسانه ای خود را با نگین غدیر رسانه جهانی نمایان و به کمک ابزار های ارتباطی بویژه فضای مجازی گام برداشته و پیام های وسیع غدیر خم را به گوش جهانیان برسانیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امروز باید بصیرت را چاشنی تفکر ساخت زیرا بصیرت مسیر را در رسیدن به آرمان های الهی هموار و گام ها را استوار تر می سازد.


فرارسیدن عید غدیر خم فرصتی شد تا بر اساس سیر مطالعاتی و تحقیق از نگاه رسانه، غدیر خم و پیام های آن را مورد بررسی قرار دهیم و به صورت اجمالی از نگاه یک رسانه به واقعیت غدیر خم بنگریم.

۱۷ مرداد روز خبرنگار و بعد آن فرارسیدن عید غدیر خم می تواند در یک نقطه مشترک مورد کنکاش قرار گیرد و واقعیت غدیر خم و اثربخشی آن در رشد نگرش اعتقادی و اجتماعی با کمک رسانه رمز گشایی شود.


امروز رسانه به دنبال مدیریت افکار عمومی هست و اگر از این فرصت بهره نبریم قطعا دشمنان با استفاده از رسانه به دنبال انحراف در مباحث اعتقادی و دینی خواهند رفت و قربانیان اعتقادی خود را با جذابیت های رسانه شناسایی و به وادی گمراهی خواهند کشاند.


باید از رسانه ها به عنوان یک فرصت بهره برد و با این نگاه دهه غدیر را ترویجی، تبلیغی، فرهنگ ساز و معرفت ساز برشمرد و خواستار تولید برنامه های محتوایی در راستای بیان پیام های واقعیت غدیر خم شد.


هر چند ابعاد رسانه ای غدیر خم بازتاب فراوانی در سطج جهان از ابتدا تا کنون داشته است ولی باید اذعان کرد که غدیر خم به تنهایی یک رسانه جهانیست که هیچ گاه از نگاه اهالی رسانه خبر سوخته تلقی نخواهد شد و تازگی و طراوت خود را داراست.

 
یادمان باشد در پرداختن به موضوع غدیر باید متناسب با نیاز روز جامعه عمل کنیم و با استفاده از فضاهای نوین رسانه ای به ترویج فرهنگ غدیر بپردازیم.


غدیر تنها یک حادثه و واقعه نیست بلکه جریانی فکری است که معنویت و اخلاق را با سیاست و مدیریت همراه می کند و بزرگداشت و تداعی آن تقویت حرکت جهانی غدیر است.


ترویج فرهنگ دینی از گذرگاه و بستر فضای مجازی و اشاعه آنچه که به عنوان سبک زندگی دینی شناخته می شود، امروز یک وظیفه همگانی است؛ طبیعتا حرکت در مسیر ولایت مداری، تحقق این هدف والا نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصولی است، در این راستا بهترین رویکرد ترویج محتوای متناسب با غدیر از معبر فضای مجازی است.


فرارسیدن عید غدیر، این واقعه بزرگ تاریخی در اسلام دل‌ها متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت‌ساز در زندگی می‌شود که آن «ولایت و رهبری جامعه دینی» است.


در تاریخ اسلام دو حادثه مهم و بزرگ خودنمایی می‌کند که از یکی رسالت و از دیگری امامت به‌وجود آمد. نخستین حادثه نزول وحی بر قلب مبارک پیامبر اسلام بود که رسالت پیامبر(ص) را در پی داشت و دومین حادثه غدیر بود که امامت را به‌وجود آورد و در حقیقت ادامه رسالت بود یعنی روز غدیر همان قدر اهمیت دارد که روز بعثت در رسالت پیامبر اعظم.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان جلوه‌ای از عینیت و تحقق آرمان پیامبر در غدیر خم و نیز با اجرایی کردن نظریه حاکمیت ولایت فقیه به‌عنوان استمرار امامت کارآمدی دین را برای اداره بشر اثبات نمود. غدیر مرکز ثقل تاریخی اندیشه سیاسی در اسلام و سند تاریخی تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست است. راهبرد پیوسته دین در عرصه روابط اجتماعی ملت‌ها به‌ویژه ملت‌های مسلمان دعوت به اصول و مبانی مشترک است. اگر پیام غدیر در صدر اسلام عملی می‌شد امامت امام معصوم و حاکمیت آن باعث ایجاد وحدت در امت پیامبر می‌شد و ثمره این وحدت رسید به آرمان‌شهری که خداوند متعال با حاکمیت دین وعده داده بود می‌شد. ما در زمان خود ثمره حاکمیت امامت را دیده‌‌ایم که جامعه‌ی ما از میان این همه طوفان ها، بحران‌ها و چالش‌های متفاوت که هر یک می‌توانست باعث گسیختگی ملت ما شود به سلامت عبور کرد و تمام تهدیدها با مدیریت ولایت فقیه به فرصت تبدیل شده است.


به همین منظور همه ما باید با توجه به مباحث فوق در جهت ترویج و توسعه هر بیشتر فرهنگ غدیر نگاه رسانه ای خود را با نگین غدیر رسانه جهانی نمایان و به کمک ابزار های ارتباطی بویژه فضای مجازی گام برداشته و پیام های وسیع غدیر خم را به گوش جهانیان برسانیم.


این فرصتی هست تا از کارکرد های رسانه، آموزش، هدایت و رهبری، آگاهی بخشی استفاده کنیم و با اقناع مخاطبین بتوانیم غدیر خم را به عنوان یک رسانه جهانی معرفی نماییم.

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نقش متقابل روابط‌عمومی و افکارعمومی


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  شش کلید طلایی برای توسعه انتظارات مشتریان


  چگونه تمرکز اطلاعاتی به وجود آوریم


  رسانه؛ ماهیتی افشاگرانه یا اصلاح گرایانه ...


  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود تصویر برند


  کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان یزد


  ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران


  تلاش روزنامه‌نگاران زن پاکستان برای مقابله با آزار و اذیت اینترنتی


  کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی