درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 00:11   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44079صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 23:06
روز خبرنگار گرامی باد
از: حسن خسروی. مدرس دانشگاه و عضو انجمن روابط عمومی ایران - خبرنگاران می‌توانند به چشم یک تهدید یا یک فرصت نگریسته شوند و این خبرنگار است که باید در جامعه بخوبی جایگاه خود را بیابد. در یک جامعه چند صدایی است که کار خبرنگار دیده و شنیده می‌شود. خبرنگاران فریادگران آزاده ای هستند بر علیه بی‌عدالتی ها و قانون شکنی ها و از این رو؛ جان برکفانی می‌باشند که کارشان اگر خدایی باشد؛ کارستان است. خبرنگاران انسانهای رشید و شریف و خودساخته ای هستند که قابل خرید و فروش نبوده و حرفه خود را با رانت و معامله و امر و نهی ها دچار آفت و سقوط نمی‌کنند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-||  17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار تلاشگر و شجاع اهل بروجرد شهید محمود صارمی است.


خبرنگاران؛ سربازان خط مقدم جبهه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند.


هر چقدر سطح پاسخگویی و شفافیت دولتمردان و گردش آزاد اطلاعات و ظرفیت نقد پذیری در جامعه ای بالاتر باشد؛ خبرنگاران هم قدرت مانور حرفه ای بیشتری خواهند داشت.


به عبارت دیگر؛ خبرنگاران؛ یک سیستم پایش زنده؛ دیده بانی و رصدخانه 24 ساعته جریان امور و عملیات کشور هستند که به صورت حرفه ای؛ تخصصی و بیطرفانه؛ بر فرآیندهای مختلف اقتصادی سیاسی فرهنگی اجتماعی ( داخلی و خارجی) نظارت و کنترل می‌نمایند. برای همین است که تشکلی بنام خبرنگاران بدون مرز هم موجودیت یافته تا برای کار خبرنگار؛ جغرافیا و حد و مرز قائل نباشیم. عنصر مهم کار خبرنگاری؛ دانایی و آگاهی است.

 

خبرنگار رشد یافته بالغ و کارشناس؛ همواره بدنبال کار حرفه ای و پرهیز از فعالیت‌های حاشیه ای و غیر ضرور است. خبرنگار عاقل و خبره؛ از شایعه سازی و دخالت حب و بغض‌های شخصی پرهیز می‌کند. خبرنگار آموزش دیده دانا؛ دچار قضاوت عجولانه و تصمیم گیری عجولانه نمی‌شود. خبرنگار زبده و ماهر؛ آینده پژوه است؛ تحلیلگر است؛ اهل حساب و کتاب است. چرا که خبرنگار؛ چشم بینا و گوش شنوا و قلب تپنده جامعه است.


خبرنگار؛ مانند پزشک است. مانند کاپیتان کشتی است. مانند معمار ساختمان است. مانند سرآشپز است. مانند قاضی و داور است.


کار و فکر و قلم خبرنگار می‌تواند باعث مرگ و نجات جامعه شود. خبرنگار با چرخش قلم خود می‌تواند سازنده یا تخریب کننده باشد. خبرنگار باید وجدان حرفه ای داشته و به ارزشهای اخلاق حرفه ای پایبند باشد. خبرنگار خوب؛ یک مونس و همدم صاف و صادق برای محرومان و مظلومان و ستم دیدگان است.

 

خبرنگار پاک و سالم بدنبال تامین منافع عامه است. کار خبرنگار؛ خون دل خوردن و غصه خوردن‌های فراوان دارد. خبرنگار مخزن اسرار است. او چیزهایی می‌داند و می‌بیند که غم انگیز و اعصاب خرد کن است. اما او باید مقاوم؛ صبور؛ باگذشت و دریادل باشد. گاهی اوقات متاسفانه باید کتک خور خوبی و فحش خور خوبی باشد و این هم چیزی است که هست.

 

خبرنگاران می‌توانند به چشم یک تهدید یا یک فرصت نگریسته شوند و این خبرنگار است که باید در جامعه بخوبی جایگاه خود را بیابد. در یک جامعه چند صدایی است که کار خبرنگار دیده و شنیده می‌شود. خبرنگاران فریادگران آزاده ای هستند بر علیه بی‌عدالتی ها و قانون شکنی ها و از این رو؛ جان برکفانی می‌باشند که کارشان اگر خدایی باشد؛ کارستان است. خبرنگاران انسانهای رشید و شریف و خودساخته ای هستند که قابل خرید و فروش نبوده و حرفه خود را با رانت و معامله و امر و نهی ها دچار آفت و سقوط نمی‌کنند.


سخن اندر باب خبرنگار و خبرنگاری بسیار است و حسن ختام آنکه خبرنگار باید خداترس باشد. در این صورت همه چیز روبراه است.


روز خبرنگار مبارک باد
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد