درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 7 مهر 1399 - 17:23   

برون سپاری خدمات در سازمان‌ها

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


ادامه ادامه مطلب یک

روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت

  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت


ادامه ادامه مطلب دو

استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد

  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


ادامه ادامه مطلب سه

واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند

  واتساپ ویژگی جدید را رونمایی می‌کند که همه در انتظارش بودند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اوبر دعوای حقوقی برای گرفتن مجوز کار در لندن را برنده شد.
  مدیر شبکه ورزش تعیین شد
  سرقت اطلاعات فایرفاکس اندروید در شبکه وای فای مشترک
  مذاکره موفق برای فروش
  شبکه‌های اجتماعی در باکو از دسترس خارج شدند
  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد
  روابط عمومی وزارت نفت منتشر شد: انتشار دو کتاب با هدف گاهشماری صنعت نفت
  پاسخ‌گویی کمپین روابط‌عمومی اپل به فشارها علیه انحصارطلبی اپ استور
  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی
  بازی‌های ویدئویی در ایران ۳۲ میلیون مخاطب دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44068صفحه نخست » فناوری نوپنجشنبه، 16 مرداد 1399 - 10:47
چرا کنار گذاشتن تلفن همراه سخت است؟
این چرخه‌ٔ اعتیاد‌آور یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که ما هر ۱۲ دقیقه تلفن همراه خود را چک می‌کنیم؛ علاوه بر دردسترس‌بودن و قابل‌‌حمل بودن خود دستگاه تلفن همراه.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| در یک ساعت گذشته چند بار تلفن همراه خود را برداشتید و به آن نگاه کردید، در ۲۴ ساعت گذشته چطور؟ بنا بر یک پژوهش اخیر، بریتانیایی‌ها به طور متوسط هر ۱۲ دقیقه یکبار به صفحه‌�" موبایل خود نگاه می‌کنند.

آیا شما هم همینطور هستید؟ آیا برای شما هم سخت است که هر چند دقیقه یک بار نگاه نکنید ببینید دوستان‌ در اینستاگرام یا توییتر چه کرده‌اند؟

آیا به پیام‌ها و "نوتیفیکیشن‌ها" همان لحظه که می‌رسند جواب می‌دهید؟ اگر اینطور است بدانید که تنها نیستید، شاید جالب باشد که بدانید سازندگان موبایل‌ها و اپلیکیشن‌هایی که بر آنها نصب شده‌اند آنها را طوری طراحی کرده‌اند که چنین رفتاری را در افراد ایجاد کنند.

آنا بیتمن، مشاور بهداشت روانی توضیح می‌دهد چرا برای ما سخت است
موبایل خود را کنار بگذاریم.


چه چیزی باعث می‌شود که مدام به موبایل خود نگاه کنیم؟

تلفن‌های همراه ما پر از چیزهایی است که ما خودمان انتخاب کرده‌ایم نه چیزهایی که دیگران برای ما انتخاب کرده‌اند. یعنی ما با تلفن خودمان و آنچه در آن است ارتباط نزدیک‌تری برقرار می‌کنیم تا با برنامه‌های تلویزیونی.

با کوچکترین احساس بی‌حوصلگی فقط از روی عادت، موبایل خود را نگاه می‌کنید. سازندگان اپلیکیشن‌ها نمی‌خواهند که فقط وقتی بیکار و بی‌حوصله می‌شوید سراغ آنها بروید آنها توجه کامل شما را می‌خواهند.


برای مثال، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها باعث می‌شوند که مدام سراغ موبایل خود بروید تا ببینید چه خبر تازه‌ای هست، که مبادا از چیزی بی‌خبر مانده باشید.

روش روانی قمارخانه‌ها


به احتمال زیاد اعتیاد‌آورترین جنبه‌ی همه اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی همان روش روانی است که در دستگاه‌های قمار‌بازی استفاده می‌شود که به آن "برنامه�" تقویت نسبت متغیر" می‌گویند.

برای مثال، وقتی از دستگاه قمار استفاده می‌کنید، هر بار که دگمه�" شروع بازی را فشار دهید، ممکن است برنده�" جایزه�" کلان یا جایزه�" کوچک شوید یا هیچ‌چیز نصیب شما نشود.

ممکن است دوباره دگمه را فشار دهید یا گردونه را بچرخانید به این امید که شاید این بار جایزه�" بزرگ را ببرید.

نمی‌دانید چه زمانی جایزه را می‌برید، فقط می‌دانید اگر به این کار ادامه دهید ممکن است جایزه را ببرید.

این روش چه ربطی به تلفن‌های همراه دارد؟ وقتی شما برای مثال پست‌های اینستاگرام را می‌بینید و بالا و پایین می‌کنید، نمی‌دانید چه خواهید دید، هرچه هست اتفاقی است.

بعضی از مطالب و پست‌ها تکراری است و بعضی ممکن است جالب باشد.

ممکن است مطلب تازه‌ای باشد که توجه ما را جلب کند یا ممکن است به دلیل پستی که در شبکه‌های اجتماعی گذاشتیم تعداد زیادی لایک دریافت کنیم. این اتفاقی بودن آنچه ممکن است بیابیم باعث می‌شود که مکرر به طرف تلفن همراه‌ رویم و آن را نگاه کنیم تا ببینیم این بار چه پیدا می‌کنیم.

با هر 'لایک ' در مغز ما چه اتفاقی می‌افتد؟

وقت پاداش دریافت می‌کنیم: مثل لایک یا فالوور جدید یا کامنت یا کسی مطلب ما را به اشتراک می‌گذارد، باعث ایجاد هیجان در مغز ما می‌شود و ماده‌ای شیمیایی که شاید نامش را شنیده باشید به نام دوپامین آزاد می‌شود.

این ماده�" شیمیایی باعث ایجاد " احساس خوب" نسبت به این پاداش‌ها می‌شود.

چون احساس خوبی پیدا می‌کنیم وسوسه می‌شویم که فعالیتی که باعث به وجود آمدن این احساس خوب شده است را تکرار کنیم.

پس از ورزش و فعالیت بدنی، احساس صمیمیت با دیگری، وقتی غذای خوبی می‌خوریم یا می‌خندیم یا از روابط اجتماعی خوشایندی لذت می‌بریم، مقدار زیادی دوپامین در بدن ما آزاد می‌شود.

روشن است که این آزاد‌ شدن دوپامین اعتیاد‌آور است چون ما را بر‌می‌انگیزد که دوباره به طرف تلفن‌های خود برویم و در مطالب و پست‌های شبکه‌های اجتماعی بچرخیم تا پاداش دریافت کنیم و آن احساس خوشایند ناشی از دوپامین هم همراه آن بیاید.

این چرخه‌�" اعتیاد‌آور یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که ما هر ۱۲ دقیقه تلفن همراه خود را چک می‌کنیم؛ علاوه بر دردسترس‌بودن و قابل‌‌حمل بودن خود دستگاه تلفن همراه.


چطور می‌توانیم از این چرخه رها شویم؟

چه روش‌هایی برای رهایی از این چرخه اعتیاد‌آور وجود دارد تا زندگی واقعی خودمان را از دست ندهیم؟

اولین کار این است که تمام پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های تلفن همراه خود را خاموش کنید تا با پیام‌های فریبنده وسوسه نشوید یا حواس‌تان پرت نشود.

کار دیگری که می‌توانید بکنید این است که تلفن همراه خود را جایی دور از چشم بگذارید، برای مثال در کشوی میز یا در اتاقی دیگر. این کار به‌ویژه وقتی می‌خواهید درس بخوانید یا پروژه‌ای را به انجام برسانید، مفید است.

اپلیکیشن‌هایی هست که در این تلاش به یاری شما می‌آیند و سرانجام در پی این باشید که موقعیت‌هایی برای خود فراهم کنید که دوپامین را از راه‌های دیگری به دست بیاورید برای مثال از طریق ورزش و فعالیت‌ بدنی یا موسیقی.

 

گزارش بیشتر از بی سی

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برون سپاری خدمات در سازمان‌ها


  نقش رهبری سازمان در تحول روابط عمومی


  اصول به دست آوردن اعتبار


  مذاکره موفق برای فروش


  استراتژی استعداد در بازارهای رو به رشد


  ضعف ژورنالیسم ایران و راه حل


  چهار نقش خاص یک تیم کاری


  هیات نظارت بر محتوای فیس‌بوک از ماه آینده تشکیل می‌شود


  اپل یک اپلیکیشن پادکست محبوب را خرید


  آسیب شناسی ارتباطات سازمانی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی