درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 31 شهریور 1399 - 01:56   

کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟

  کار نقطه نارنجی در آپدیت جدید آیفون چیست؟


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی

  فراخوان پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  فراخوان مقاله هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب سه

وبینارهای آموزشی روابط عمومی

  وبینارهای آموزشی روابط عمومی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  گوگل برای ششمین‌بار حساب کاربری «پرس تی‌وی» در یوتیوب را مسدود کرد
  یک قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی چت» را متوقف کرد
  چگونگی ایجاد تغییرات بزرگ در کسب‌وکارهای کوچک
  کمک‌های اجتماعی یونیلور در عصر کرونا
  سیاستگذاری روابط عمومی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی
  مراسم تجلیل از پیشکسوت روابط عمومی پست برگزار شد
  گوش دادن همراه با همدلی
  هرگز اجازه ندهید یک بحران خوب به هدر برود!
  اقتصادهای نوآور در ۲۰۲۰
  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44055صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریچهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 16:54
"نقش تسهیل گری خبرنگاران در اقدامات کارآفرینانه"
دکتر ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک صنعت و معدن - نوشتن، درست گفتن، ارائه اطلاعات درست و بموقع، مقابله با دروغ، مطالبه عمومی بدون سود شخصی و در یک کلام نگاشتن برای مردم کاری عاشقانه است که تفسیر پررمز و راز آن همین حرفه پرفراز و نشیب خبرنگاری است، اینجانب 17 مرداد ماه روز خبرنگار، یادروز باشکوه تلاشگران عرصه آگاهی،اندیشه و قلم را به جامعه رسانه ای و فعالان این عرصه خطیر و مهم بخصوص همکاران خوبم در عرصه خبر صمیمانه تبریک عرض می نمایم و به همین بهانه یادداشتی در تبیین نقش خبرنگاران عزیز در تسهیل گری رفتارهای کارآفرینانه به شرح زیر تقدیم حضور می گردد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| خبرنگاران با ثبت رویدادهای اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و همچنین تهیه و تدوین گزارش های متقن و مستند، در آگاهی بخشی به جامعه و در جریان قرار دادن آحاد ملت از آخرین رویدادها و وقایع نقش موثری دارند. دغدغه مند بودن و پیگیری رفع انواع معضلات جامعه تنها به عنوان بخشی از تعهد به اجرای مسئولیت اجتماعی، بر اعتبار خبرنگاران در بین مردم می افزاید و نقش مهم آنها را در حرکت به سوی آینده مطلوب دوچندان می نماید.


صاحبان اندیشه و قلم به عنوان تسهیل گران ایجاد رفتارهای کارآفرینانه نقش مهمی در مبادلات فرهنگی و اقتصادی بازی می کنند که بمنظور تبیین این موضوع سعی خواهیم کرد به بررسی عوامل مرتبط با این ذهنیت کارآفرینانه بپردازیم و به این سئوال پاسخ دهیم که "چگونه خبرنگاران می توانند تسهیل گر رفتارهای کارآفرینانه در جامعه باشند؟"


رفتار کارآفرینانه ترکیبی از «رفتار » و «کارآفرینی» است. رفتار، پاسخی به محرک ها یا داده های مختلف است که می تواند آگاهانه یا ناخودآگاه، آشکار یا پنهان و ارادی یا غیرارادی باشد. کارآفرینی نیز به فرآیند شناسایی، ارزیابی و بهره برداری از فرصت ها برای ایجاد کسب وکارهای جدید و مؤسسات کوچک و توسعه سازمان های بزرگ از طریق فعالیت های بازاریابی و فروش گفته می شود که موجب رشد، اشتغال آفرینی و خلق ارزش خواهد شد. بنابراین رفتار کارآفرینانه را می توان پاسخ های کارآفرینان در برابر محرک ها/ فرصت های محیطی دانست و خبرنگاران به دلیل مواجهه بودن با این محرک ها و فرصت ها می توانند هم خود کارآفرین باشند و یا با انتقال این مفاهیم به رشد رفتارهای کارآفرینانه کمک کنند.


شرایط جامعه به گونه ای است که لازم است نسل های آینده با مفاهیم مهمی از جمله عدم اطمینان، خلاق بودن، منعطف بودن، استفاده از فرصت ها، هوشیاری، شکست پذیری، ریسک پذیری و.... آشنا شوند و نقش خبرنگاران از این منظر برجسته است که می توانند نقش مهمی در انتقال مفاهیم و فرهنگ سازی در حوزه کارآفرینی ایفا کنند.


همچنین خبرنگارانی موفق هستند که نقشی دوسوتوان داشته باشند. بدان معنا که آن ها توانمندی انجام فعالیت‏های اکتشاف را در عین بهره‏برداری از کارهای موجود خود داشته باشند، که این موضوع مهم در ادبیات کارآفرینی دوسوتوانی گفته می شود. دوسوتوان کردن افراد که از استراتژی های اصلی کارآفرینی است بیان می‏کند که چگونه ترکیب فعالیت‏های بهره برداری و اکتشاف در سطح دانش افراد، می‏تواند به افزایش کارآفرینی کمک کند. برای مثال خبرنگارانی که هم دانش و تجربه رسانه ای داشته باشند و هم در بخش یا حوزه ای که فعالیت می کنند دارای تخصص باشند در انتقال مفاهیم از خبرنگارانی که صرفا دانش رسانه ای دارند موفق تر عمل می کنند.


البته نقطه تلاقی کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی، بخشی از ارزش های اجتماعی است که کارآفرینان ایجاد می کنند و شامل مواردی از قبیل: بهبود کیفیت زندگی انسان، کاهش اثرات نامطلوب بر ذینفعان، ایجاد تعادل بین تولید ثروت مالی، اجتماعی و زیست محیطی و توسعه پایدار جامعه می باشد، ضمن آنکه کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی، مفاهیم اخلاقی را نیز در بر می گیرد. پژوهش های متعددی نیز نشان می‏دهند که اخلاق به عنوان بخش از جنبه های فردی و سازمانی مطرح است که فرد را در برابر جامعه مسئولیت پذیر نشان می دهد و در کارآفرینی نقش مهمی دارد از همین روست که حرفه خبرنگاری علاوه بر انجام مسئولیت های فوق می تواند پیوندگاه محکمی بین توسعه رفتارهای کارآفرینانه و تبیین ارزش های اجتماعی باشد.


در کنار موارد فوق در ادبیات کارآفرینی نیز بحث کــارآفرینی رســانه ای به عنوان موضوع جدیدی مطرح می باشد و آن را می ‏تــوان بــه "فعالیت های کارآفرینانه ای که با هدف استخراج فرصت های مناسب کسب وکار و سودآوری در صنعت رسانه انجام می شوند" اطـلاق کـرد.


کارآفرین رسانه ای را به دلیل انجام پنج فعالیت مهم عاملِ تغییر در جامعه می دانند:

پذیرش مأموریت ایجاد و حفظ برخی انواع ارزش های هنری، فرهنگی و یا اجتماعی (نه فقط ارزش های اقتصادی)؛
درک وتعقیب فرصت های جدید برای انجام این مأموریت؛
درگیرشدن در فرآیند مستمر نوآوری، تطابق و یادگیری؛
ایفای نقش بـی آنکـه در دسـترس نبـودن منابع باعث ایجاد محدودیت کاری برای او شود؛
نمایش حس شـدید مسـئولیت بـه نتـایج خلـق شده

همچنین کارآفرینی بعد از راه اندازی کسب وکار مطرح بوده و یکی از مقولــه هـــای بســـیار بـــا اهمیـــت در بحـــث کـــارآفرینی، تشـــخیص فرصـــت و هوشـــیاری کارآفرینانـه اسـت که خبرنگاران به دلیل فلسفه کاری خود ارتباط تنگاتنگی با این مباحث دارند، ضمن آنکه در صــنعت رسـانه نیز زمینــه های بِکـر و فراوانی بــرای خبرنگارانی علاقه مند به مباحث کارآفرینی هستند، وجود دارد.


پس همانگونه که مشاهده می شود، وجه مشترک تحقیقـات کـارآفرینی و موضوعات رسـانه ای توجـه بـه استفاده از فرصت‏ها، هوشیاری، شناخت و تعامل با بازار کـار، بررسی معضلات و نارسایی هاو ... اسـت و دنیای امروز که پر از رخدادهای غیر منتظره و متفاوت با مخاطبان خاص و آگاه است، نیاز به دریافت سریع و صحیح اطلاعات وجود دارد و تنها خبرنگاران هستند که می توانند با جسارت و حضور به موقع در جریان های روزمره، پاسخ مناسبی برای اذهان جستجوگر فراهم نمایند که این موضوع نقطه آغازین در جهت گسترش و تعمیق رفتارهای کارآفرینانه خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نقش متقابل روابط‌عمومی و افکارعمومی


  تقویم روز ارتباطات/ «ادی آدامز» فتوژورنالیست معروف که یک عکس او مسیر جنگ ویتنام را تغییر داد


  شش کلید طلایی برای توسعه انتظارات مشتریان


  چگونه تمرکز اطلاعاتی به وجود آوریم


  رسانه؛ ماهیتی افشاگرانه یا اصلاح گرایانه ...


  نقش روابط عمومی دیجیتال در بهبود تصویر برند


  کسب رتبه برتر کشور توسط روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان یزد


  مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ هپی لند معرفی شد


  ضرورت تولید محتوای دیجیتال در ایران


  خبرنگاران برای پوشش رقابت های والیبال شهروند ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: دعوت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی برای حضور در این رویداد علمی