درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:59   

روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن

  روابط‌عمومی: افزایش اعتماد به رسانه‌ها و پیامدهای آن


ادامه ادامه مطلب یک

ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش

  ادغام ابزارهای دیجیتال در هر مرحله از استراتژی فروش


ادامه ادامه مطلب دو

روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید

  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید


ادامه ادامه مطلب سه

هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات

  هوش مصنوعی در دادگاه: توهمات و خطرات


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی
  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی
  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن
  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  پنج درس از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  هوش مصنوعی و آینده زنجیره تامین: تحولات کلیدی و گام‌های عملی
  12 گام برای ارتقای برنامه‌ها و فعالیت‌های روابط‌عمومی در سال جدید
  روابط‌عمومی را هسته اصلی استراتژی رشد خود قرار دهید
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44054صفحه نخست » خبر یکچهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 16:53
گزارش برگزاری آئین پایانی دومین جشنواره نیرو و رسانه (نور)
دومین جشنواره نیرو و رسانه در چارچوب ارج نهادن به تلاش‌های سازنده اصحاب رسانه در صنعت آب و برق و همینطور توسعه مشارکت رسانه‌ها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع‌رسانی به‌هنگام و صادقانه، با شعار محوری «سازگاری با تغییر اقلیم» برگزار شد.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| مدیرکل دفتر روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو گفت: راه‌اندازی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با هدف انعکاس تلاش‌های همکاران ما در وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه و تابعه صورت گرفت در سال گذشته یکی از درخشان‌ترین فرصت‌هایی بود که زمینه ارتباط هرچه بیشتر رسانه‌ها با وزارت نیرو را فراهم کرد.


به‌گزارش شارا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «صدیقه ببران» روز چهارشنبه در آئین پایانی دومین جشنواره نیرو و رسانه (نور) افزود: ادامه این پویش در سال جاری فرصت مغتنمی است که می‌تواند موجب هم‌افزایی توان و دانش رسانه‌ها و مجموعه روابط عمومی‌های وزارت نیرو باشد.

 


وی اظهار داشت: هرچند در این دوره به لحاظ شیوع ویروس کووید- 19 ناچار به تعویق زمان برگزاری جشنواره شدیم، اما از طرفی، این موضوع موجب شد آیین اختتامیه دومین جشنواره نور مقارن و مصادف با سالروز شهادت خبرنگار شهید، محمود صارمی و روز خبرنگار برگزار شود.


ببران گفت: دومین جشنواره نیرو و رسانه در چارچوب ارج نهادن به تلاش‌های سازنده اصحاب رسانه در صنعت آب و برق و همینطور توسعه مشارکت رسانه‌ها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع‌رسانی به‌هنگام و صادقانه، با شعار محوری «سازگاری با تغییر اقلیم» برگزار شد.

موضوع تغییر اقلیم آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا داشته است


وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع تغییر اقلیم که همواره مورد توجه ویژه برنامه‌ریزان و تصمیم گیران در وزارت نیرو بوده، آثار مستقیم بر مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان مهمترین راهبرد وزارت نیرو و همینطور شیوه زندگی مردم داشته است.


ببران افزود: این مفهوم در یک سال گذشته که شاهد بارندگی‌های بسیار بیش از حدود نرمال در برخی نقاط کشور و جاری شدن روان‌آب‌ها بوده‌ایم، توجه ویژه‌ای را طلبیده و بر این اساس، دومین جشنواره بر روی پرداختن بیشتر به این موضوع و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در این خصوص متمرکز شده است.

در موضوع تغییر اقلیم مردم نقش اصلی را ایفا می‌کنند


وی تصریح کرد: به‌زعم ما در موضوع تغییر اقلیم نیز همچنان مردم ایفا کنندگان نقش اصلی هستند و بر این اساس، ارتباط با مشترکان، مهمترین کار ویژه‌ای است که از سوی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق دنبال می‌شود و رسانه‌ها هم در جایگاه هادیان و هم در نقش بازوان اجرایی این امر، عهده‌دار این مسئولیت هستند.


ببران با بیان این که در یک سال گذشته شاهد تعامل کم نظیر رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه انرژی با وزارت نیرو بوده‌ایم، گفت: این تعامل به گونه‌ای بوده که از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن همان سال افزون بر 8000 عنوان خبر، یادداشت و مقاله تنها در حوزه رسانه‌های رسمی مکتوب و الکترونیکی و همچنین تعداد بسیار قابل توجهی گزارش رادیویی و تلویزیونی از رسانه ملی پخش شده است.


وی یادآوری کرد: در دومین جشنواره نیرو و رسانه 557 اثر در موضوعات گزارش، تیتر و خبر، مصاحبه، مقاله و سرمقاله و یادداشت، کاریکاتور و طنز مکتوب و رادیویی، عکس و اینفوگرافی و موشن گرافی به دبیرخانه جشنواره رسید که این آثار در دو مرحله داوری شده‌اند.


ببران گفت: در مرحله نخست داوری، 462 اثر و در مرحله دوم داوری 239 اثر از سوی هیات داوران شایسته ارزیابی تشخیص داده شده‌اند که از این میان 40 اثر حائز ر تبه‌های برتر نخست تا سوم شده‌اند.


وی اظهار داشت: این آثار که نه تنها بازتاب تلاش‌های فرزندان مردم ایران در صنعت آب و برق، که در موارد متعددی منعکس کننده برخی نقدها و و کمبودها در حوزه آب و انرژی در نقاط گوناگون کشور است، نمونه ای است از آنچه که به عنوان آثار موثر در نوع نگاه و عملکرد مسوولان وزارت نیرو تلقی می‌شود و می‌تواند راهگشای دیگر خبرنگاران، فعالان حوزه خبر و کنشگران اجتماعی و نهادها و سازمانهای غیر دولتی باشد.


مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو افزود: این آثار، در حقیقت، به نوعی معیار و نمونه‌ای از ارتباط دوسویه سازنده و ثمربخش بین روابط عمومی وزارت نیرو و رسانه‌هاست.


وی اظهار امیدواری کرد، برگزاری این جشنواره که با هدف قدردانی از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای در حوزه صنعت آب و برق و ارج نهادن به تلاش‌های آنان برگزار شده، بتواند منجر به توسعه روزنامه‌نگاری تخصصی در این حوزه شود و ارتباط بین صنعت و مشترکان را ارتقا بخشد.


وی از تمامی همکاران رسانه‌ای، خبرنگاران، مدیران مسئول روزنامه‌ها، پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و عموم تولیدکنندگان محصولات فرهنگی خواست وزارت نیرو را در تحقق این امر مهم و حیاتی یاری رسانند تا علاوه بر صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های عمرانی و جاری کشور، زمینه ساز نهادینه شدن فرهنگ مدیریت مصرف و تقاضا در بخش آب و انرژی باشد.
 

برگزیدگان جشنواره نیرو و رسانه

 



بر اساس اعلام هیئت داوران نخستین جشنواره نیرو و رسانه، در بخش مصاحبه، اثر محسن فغفوری از نشریه تازه‌های انرژی با عنوان «مغز تمدن مدرن با برق کار می‌کند» توانست رتبه نخست این بخش را از آن خود کند. هم‌چنین در این بخش اثر ارسالی اسماعیل داودی از خبرگزاری ایرنا با عنوان «تأسیسات آب و برق پایتخت چقدر در برابر زلزله مقاوم است» و نیز اثر ارسالی سحر بابایی از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با عنوان «مأموریت غیرممکن: نجات از کم آبی» توانسته‌اند رتبه‌های دوم و سوم بخش مصاحبه جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

هم‌چنین گزارش «پایان آب در نصف ایران» اثر سهیلا روزبان از روزنامه شهروند توانسته است رتبه نخست بخش گزارش جشنواره را از آن خود کند. در این بخش گزارش «انتقال، آب نو به باغات پسته رفسنجان» اثر لیلا مرگن از روزنامه شرق و همچنین گزارش «قنات"سفیدآب"دست دعا در ابروها فرو برده است» اثر عبدالمجید رفیعی بزرگی از ماهنامه بهشت پنهان نیز توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم بخش گزارش نویسی نخستین جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

در بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت نیز اثر محمدجواد روح، دبیر ارشد تحریریه مدیریت سبز با عنوان «پایان بی‌طرفی، آغاز جنگ آب» و اثر احمد طبایی از روزنامه صنعت و توسعه با عنوان «توسن، سرکش خشکسالی و مدیریت پرهزینه آن» توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های اول و دوم این جشنواره در این بخش را کسب کنند.

همچنین در این بخش، اثر «فرهنگسازی بر بدمصرفی آب و برق افاقه نمی‌کند» اسماعیل داودی از ایرنا و نیز اثر ابراهیم حبیبی مجنده از روزنامه کائنات با عنوان «ارتباطات راهبردی بازاریابی اجتماعی در مدیریت مصرف آب و برق کشور» توانسته‌اند به طور مشترک رتبه سوم بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

براساس اعلام هیأت داوران نخستین جشنواره نیرو و رسانه بخش تیتر فاقد رتبه نخست بوده است ولی تیتر «آب رفته به جوی بازگشت» اثر مهدی جعفری از قم توانسته است رتبه دوم این بخش را کسب کند. در همین زمینه عطیه لباف با تیتر «بحران‌های اجتماعی و سیاسی از خشکسالی آب می‌خورد» و بنیامین یوسف‌زاده با تیتر «دوستی رفیق نیمه راه» توانسته‌اند به طور مشترک رتبه سوم بخش تیتر نخستین جشنواره نیرو و رسانه را کسب کنند.

اما در بخش تلویزیون نیز مجموعه آثار صابر چهری از کرمانشاه توانسته است رتبه نخست این بخش را از آن خود کند. همچنین محمدامین رمضانی از اصفهان برای برنامه بدون تعارف و سکینه میرطاهری از یزد برای «سونامی خشکسالی» توانسته‌اند به طور مشترک رتبه دوم بخش تلویزیون جشنواره را کسب کنند. در این بخش مجید ایل بیگی از صداوسیمای البرز و مریم محمدی از صداوسیمای زنجان نیز به طور مشترک رتبه سوم را از آن خود کرده‌اند.
بر اساس اعلام هیئت داوران، نخستین جشنواره نیرو و رسانه بخش کاریکاتور فاقد رتبه نخست بوده است ولی احمدرضا سهرابی از شیراز با کاریکاتور «ترحیم قطره آب» و نیما شاه میری از تهران با کاریکاتور «خمیر دندان» توانسته‌اند به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این بخش را کسب کنند.

مدرسان برجسته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری همچون محمدمهدی فرقانی (رئیس هیئت داوران)، یونس شکرخواه، حسن نمک دوست تهرانی، فریدون صدیقی، مهناز رونقی و اکبر نصراللهی وظیفه انتخاب آثار منتخب را بر عهده داشته‌اند.

وزیر نیرو گمشده کشور برای حل مسائل کنونی را اخلاق حرفه‌ای دانست و گفت: هر چه در فعالیت‌های فردی، گروهی، صنفی و شغلی خود پایبندی بیشتری به اخلاق داشته باشیم مسائل موجود نیز بهتر حل و فصل می شود.

در همین مراسم رضا اردکانیان گفت: هر چه از چارچوب‌های اخلاقی دور شویم گره فعالیت‌هایمان کورتر می شود.

اردکانیان تاکید کرد اگر یک جامعه دستاوردی برای افتخار به گذشته نداشته باشد برای آینده نیز آرزویی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروزه گرفتار بلایی شده‌ایم که بی محابا همه دستاوردهای گذشته را زیر سوال می‌بریم؛ در حالی که در این فضا مساله‌ای حل نمی‌شود و هم‌افزایی صورت نمی گیرد.وزیر نیرو اضافه کرد: امروزه شما هیچ عرصه‌ای را پیدا نمی‌کنید که مشکلات آن در سست بودن مبانی اخلاقی آن حرفه، صنف یا گروه ریشه نداشته باشد. بنابراین راه نجات ما بازگشت به مبانی اخلاقی است که اهالی رسانه در این زمینه نقش بسیار اثرگذاری دارند.

وی افزود: همانگونه که بخش اجرایی نیازمند دانش جدید و ارتباط و تعامل با دنیای پیشرفته در این عرصه است ما نیز باید برای ارتقای سطح دانش و تجهیز بیشتر رسانه‌های خود به عنوان پل ارتباطی میان مصرف کننده و وزارت نیرو بتوانیم ابزار و امکانات لازم را برای دسترسی به تازه‌های این عرصه در دنیا فراهم کنیم.

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  نوروز خجسته باد/ بهار طبیعت، نویدبخش بهارِ تعامل و همدلی


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: ضرورتی برای حرفه‌ای شدن


  شکاف همدلی بین کارگران و شرکت‌ها: چالشی بزرگ برای مدیران عامل


  پنج نکته از بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


  نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابط‌عمومی با هوش مصنوعی


  یادداشتی بر انتشار کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد