درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 22:23   

ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات

  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات


ادامه ادامه مطلب یک

متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!

  متا تولید تصاویر هوش مصنوعی در زمان واقعی را به واتس‌اپ می‌آورد!


ادامه ادامه مطلب دو

برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!

  برندگان جوایز جهانی عکاسی سونی 2024 معرفی شدند!


ادامه ادامه مطلب سه

لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است

  لایحه ضد تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، اما آینده نامشخص است


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  هفته‌ای برای گفتگو، تبادل نظر و تقویت روابط‌عمومی
  انتخاب رییس و نایب رییس جدید انجمن متخصصان روابط‌عمومی
  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر
  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی
  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران
  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟
  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت
  نحوه استفاده از گردشگری در روابط‌عمومی
  چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موفقیت روابط‌عمومی و افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید
  ادوبی و مبارزه با جعل‌های عمیق: تدابیر جدید برای حفظ یکپارچگی انتخابات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44047صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیچهارشنبه، 15 مرداد 1399 - 09:09
گزارش برگزاری نخستین همایش «هوش مصنوعی، همه‌چیز»
اطلاعات و داده‌ها، یکی از مهمترین نکات کار دیجیتال است. ما کارخانه و چیزهایی از این دست نداریم. داده‌های مجازی سوختِ کسب‌وکار ماست. پس سه عنصری که ما روی آن تمرکز می‌کنیم اینهاست: اول داشتن تیمی از بهترین کارشناسان امنیت سایبری، دوم، داشتنِ زیرساخت اطلاعاتی و سیستم مطمئنی برای تأمین اطلاعات. بسیاری از داده‌های ما روی ابرِ اطلاعاتی یا کلاود بارگذاری می‌شود و در نهایت، کارکردِ خاصّی هم در فرآیندهای مدیریت داده داریم.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| امارات نخستین همایشِ پس از قرنطینه خود را با عنوان «هوش مصنوعی، همه‌چیز» برگزار کرد. یورونیوز به همین مناسبت با چند تن از کارشناسان حاضر در این همایش گفتگویی کرده که آن را در زیر می‌خوانید:

در چند ماه گذشته، چشم‌انداز شما درباره مشتری‌هایتان چه تغییری کرده؟ یعنی به زعم شما، بازار در چه سطحی بوده و استفاده از هوش مصنوعی چه تأثیری بر مشتری‌ها و پویاییِ خریدوفروش گذاشته؟

هانی ویس، مدیر فروش شرکت فوتائیم: «اختصاصی کردن کالاها و خدمات، مصرف را بهینه می‌کند، وقت کمتری از مشتری‌ می‌گیرد، و ما می‌توانیم آنچه می‌خواهد را زودتر فراهم کنیم. همه اینها، با هوش مصنوعی بیشتر هم می‌شود. هوش مصنوعی، سبب می‌شود بهتر و هوشمندانه عمل کنیم و نیازهای مشتری‌ را دقیق‌تر پیش‌بینی کنیم. همه ۳۷ هزار تن کارکنان ما، دوره ویژه کار با هوش مصنوعی را گذرانده‌اند و اهمیت داده‌های اطلاعاتی را می‌فهمند. حتی یک صندوق‌دار هم می‌داند که یک کلیک ساده برای مشتری ما چه معنا و فایده‌ای دارد.»

یکی از نکات ثابتِ تمامی کسب‌وکارهایی که اینجا می‌بینیم تحلیل داده است و بنابراین نکته مهمِ حریم‌خصوصی و امنیت اطلاعاتِ اشخاص نیز مطرح می‌شود. شما امنیت حریم خصوصی و اطلاعات فردی را چطور تأمین می‌کنید؟

شیخا مدثر، مدیر عامل شرکت کریم: «اطلاعات و داده‌ها، یکی از مهمترین نکات کار دیجیتال است. ما کارخانه و چیزهایی از این دست نداریم. داده‌های مجازی سوختِ کسب‌وکار ماست. پس سه عنصری که ما روی آن تمرکز می‌کنیم اینهاست: اول داشتن تیمی از بهترین کارشناسان امنیت سایبری، دوم، داشتنِ زیرساخت اطلاعاتی و سیستم مطمئنی برای تأمین اطلاعات. بسیاری از داده‌های ما روی ابرِ اطلاعاتی یا کلاود بارگذاری می‌شود و در نهایت، کارکردِ خاصی هم در فرآیندهای مدیریت داده داریم.»

مهمترین درسی که از این بیماری همه‌گیر آموخته‌اید و آن را در حرفه خود به‌کار می‌گیرید چیست؟

هانی وایس: «همزمان با بیماری همه‌گیر، موج عظیمی از سفارش‌ اینترنتی رسید. یعنی رشدی در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد بیش از معمول،‌ حتی در عربستان این رشد به ۱۰۰۰ درصد رسید. نکته دیگری که در این دوره متوجه شدیم و واقعا جالب است این است که ۲۸ درصد سفارش‌های اینترنتی از سوی کسانی رسید که قبلا اصلا به هیچ سامانه آنلاینی دسترسی نداشتند.»


آیا روبات‌ها به‌زودی در صنعت خوراک جای انسان را می‌گیرند؟

بیماری همه‌گیر علاوه بر هوش مصنوعی، سبب شده کارِ روبات‌ها هم بیشتر شود. صنعت خوراک هم از این امر مستثنی نیست و درخواست برای روبات‌ها در زمینه تهیه خوراک بیشتر شده، اما آیا نقش آدمی در این کار کمرنگ خواهد شد یا خیر؟

گرچه روبات‌هایی که قابلیت آشپزی دارند از قبل هم وجود داشتند اما برخی می‌گویند با شیوع کرونا، این روبات‌ها نقشی ضروری پیدا خواهند کرد.

ریک ویلمر، مدیرعامل شرکت روباتیکِ چابوتیکس می‌گوید: «خودکارسازی در صنعت غذا قطعا در راه است و رسیدن بیماری کووید-۱۹ به آن شتاب می‌دهد چون دغدغه شیوع بیماری از طریق پخت‌وپز وجود دارد. پس اگر عامل انسانی را به‌نوعی از این معادله کنار بگذاریم و روبات را جایگزینش کنیم مردم احساس امنیت بیشتری می‌کنند.»

نمی‌‌توان تأثیر روبات‌ها را بر بازار کار نیروی انسانی نادیده گرفت. جیمی ریچاردسن،‌ از مجموعه قصر سفید (وایت کسل) در این باره می‌گوید : «روبات‌ها بنا نیست جایگزینِ کارگران بشوند. ما این کار را نوعی توان‌بخشیِ کارکنان خودمان می‌دانیم. چون سبب می‌شود بتوانیم برای پذیرایی آماده باشیم.»

مکس اِلدِر، مدیر تحقیقات، مؤسسه آینده دوبی می‌گوید: «چطور می‌خواهند با رستوران‌ها و غذاخوری‌های کوچک رقابت کنند؟ گرچه کار با روبات‌ها تا حدودی ارزش دارد، اما هنوز شک دارم که خیلی موفق باشد. ممکن است کارشان هنگام بیماری کووید بگیرد، اما بعد از آن زود کنار می‌روند. وقتی کارهایی نظیر پخت‌وپز و سفره‌آرایی و باهم‌غذاخوردن حذف شود خیلی از ارزشهای اصیل غذا خوردن از بین می‌رود.»

اما شاید بتوان در کار تهیه غذا، میان استفاده از روبات‌ و نیروی انسانی توازنی برقرار کرد.


گزارش بیشتر از یورونیوز


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  سه درس روابط‌عمومی از مدیریت بحران


  مفهوم اقیانوس آبی در روابط‌عمومی


  کنار آمدن با شخصیت‌های مشکل‌دار در محیط کار


  چگونه رسانه‌ها و روابط‌عمومی می‌توانند در شرایط جنگی به پیروزی کمک کنند؟


  چگونه روانشناسی به روابط‌عمومی کمک می‌کند؟


  6 مشکل پیش روی روابط‌عمومی در جهان معاصر


  نقش روابط‌عمومی‌‌ دیجیتال در برند سازی


  4 رفتار کمتر شناخته شده رهبری برای تسلط بر موفقیت


  آینده ما در دست ماست


  دیدگاه‌هایی قابل تأمل برای تهیه گزارش از گذار سبز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد