درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 15 آذر 1399 - 06:50   

سوم دسامبر، روز جهانی کم‌توانان

  سوم دسامبر، روز جهانی کم‌توانان


ادامه ادامه مطلب یک

آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟

  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


ادامه ادامه مطلب دو

۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی

  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی


ادامه ادامه مطلب سه

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران

  هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چطور حسادت را مهار کنیم؟
  فراخوان آثار نخستین جشنواره ملی روابط‌عمومی و کرونا
  کرونا، فرصتی برای ظهور روش‌های نوین تبلیغاتی
  ۵ توصیه برای حفاظت از حریم شخصی
  سوم دسامبر، روز جهانی کم‌توانان
  پیام دکتر دلفراز مدیرعامل بیمه ملت به مناسبت روز بیمه
  حفره امنیتی اپل و امکان نفوذ به آن از راه دور
  اسنپ‌چت به مصاف تیک‌تاک می‌رود
  چگونه ویدیومارکتینگ در دنیای تجارت تاثیر می‌گذارد
  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 44033صفحه نخست » تازه های شبکه روابط عمومیسه شنبه، 14 مرداد 1399 - 00:15
ایمیل‌های زاکربرگ نشان می‌دهد که چرا فیسبوک اینستاگرام را خرید
جزئیاتی فاش شده‌ است که نشان می‌دهد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، چگونه برای خرید اینستاگرام برنامه‌ریزی کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| جزئیاتی فاش شده‌ است که نشان می‌دهد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، چگونه برای خرید اینستاگرام برنامه‌ریزی کرد.

در بخشی از جلسه استماع مربوط به قوانین ضدانحصار (antitrust) آمریکا که در آن تیم کوک (مدیرعامل اپل)، سوندار پیچای (مدیرعامل گوگل)، جف بیزوس (مدیرعامل آمازون)، و زاکربرگ (مدیرعامل فیسبوک) شهادت می‌دهند، ایمیل‌هایی افشا شد.

مدارک ارائه شده به کمیسیون قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نشان داد که مارک زاکربرگ در فوریه ۲۰۱۲ ایمیلی در باره خرید رقبایی از جمله اینستاگرام و «پت» (Path) به دیود ابرسمن، مدیر مالی فیسبوک، فرستاده است.

زاکربرگ در آن پیام نوشته است: «این کسب‌ها نوپا هستند ولی شبکه‌هاشان راه افتاده، نام‌های تجاری‌شان برای مشتری معنا دارد، و اگر در ابعاد گسترده رشد کنند ممکن است مخل کار ما باشند.»

«با توجه به این که به نظر ما، ارزش‌گذاری خود ما نسبتا تهاجمی است و در بازار موبایل آسیب‌پذیر هستیم، کنجکاوم بدانم که باید دنبال خرید یکی دو تا از آنها برویم یا نه. تو چه نظری داری؟»

ابرسمن جواب می‌دهد که زاکربرگ باید توضیح قانع‌کننده‌ای برای این خرید داشته باشد، چه «خنثی کردن یک رقیب بالقوه» چه «ادغام فراورده آنها با مال خودمان به منظور بهبود خدماتمان.»

از آن زمان، فیسبوک کوشیده است اینستاگرام و فیسبوک را بیشتر در هم ادغام کند، و از جمله زیرساخت پیام‌رسان خود را با این دو نرم‌افزار و نیز با واتس‌اپ مرتبط کرده‌است.

چنین فرایندی ممکن است با پیوند رمزگذاری واتس‌اپ به آن نرم‌افزارهای دیگر به سود کاربران باشد، اما در عین حال می‌تواند به سود زاکربرگ هم باشد، زیرا جداسازی این شرکت‌ها را دشوار می‌کند.

زاکربرگ در جواب نوشته است: «وقتی کسی با یک مکانیسم خاص برنده می‌شود، برای دیگران سخت است که بدون انجام کاری متفاوت با او رقابت کنند.»

«یک راه نگاه کردن به موضوع این است که ما در واقع داریم زمان می‌خریم. حتی اگر بعضی از رقبای تازه وارد بازار شوند، خرید ایستاگرام، پت، فوراسکوئر و غیره در این لحظه به ما یک سال یا بیشتر وقت می‌دهد تا پیش از آن که کسی بتواند دوباره به مقیاس آنها برسد، سازوکارشان را در هم ادغام کنیم.»

زاکربرگ سپس روشن کرد که منظورش این نبوده است که خرید آن شرکتها «آنها را از رقابت با ما به هیچ صورتی باز دارد»، و این که هدف «ادغام نوآوری‌های آنها» در فیسبوک است «که به جای ترکیب عملی فراورده‌ها، آنها را یکپارچه می‌کنیم.»

اما ایمیل‌های دیگر زاکربرگ با این ایمیل در تضاد بودند. او در ایمیلی نوشته است: «اینستاگرام بدون این که کسب عظیمی شود، می‌تواند آسیب روشنی به ما برساند.»

زاکربرگ همچنین در ایمیلی به یک کارمند فیسبوک نوشت: «پیام داخلی‌ات یادم است، در باره این که اینستاگرام تهدیدی علیه ماست، نه گوگل پلاس. اساسا حق با تو بود.»

«اما ویژگی استارت‌آپ‌ها این است که اغلب می‌شود خریدشان.»

زاکربرگ در ایمیل دیگری بر این فکر تاکید کرده است: «یک دلیل که اغلب اهمیت توجه به گوگل دست‌کم گرفته می‌شود این است که ما احتمالا همیشه می‌توانیم تقریبا هر استارت‌آپ رقیبی را بخریم، اما مدتی طول می‌کشد تا بتوانیم گوگل را بخریم.»

از زمان خرید اینستاگرام، تنش میان بنیانگذاران اولیه آن – کوین سیستروم و مایک کریگر – با مارک زاکربرگ حس می‌شد. آن دو هنگام استعفا در سال ۲۰۱۸ گفتند هدفشان آزمایش دوباره «کنجکاوی و خلاقیت»شان بوده است.

یک گزارش سال ۲۰۱۹ تارنمای «وایرد» نشان می‌دهد که زاکربرگ می‌خواست کاربران همچنان روی فیسبوک مطلب و عکس بگذارند، نه اینستاگرام.

بنا به گزارش‌ها، زاکربرگ تهدید کرد که حمایت فیسبوک را از برنامک هم‌رسانی عکس (که از جمله به اینستاگرام اجازه می‌دهد به «دوستان» کاربران فیسبوک دسترسی یابد، روی فیسبوک هم پست بگذارد و روی فیسبوک برای اینستاگرام تبلیغ کند) قطع خواهد کرد.

به گزارش «تک‌کرانچ»، زاکربرگ در جلسه کنگره گفت: «من همیشه به صراحت گفته‌ام که ما اینستاگرام را هم رقیب می‌دانستیم هم تکمیل کننده خدماتمان.»

زاکربرگ همچنین ادعاکرد: «در آن زمان، تقریبا هیچ کس به اینستاگرام به چشم یک شبکه اجتماعی فراگیر نگاه نمی‌کرد.»

در زمان خرید، اینستاگرام به‌سرعت محبوبیت می‌یافت و میلیون‌ها کاربر آیفون داشت.

زاکربرگ در آن زمان گفت: «این نقطه عطف مهمی برای فیسبوک است، چون اولین بار است که فرآورده و شرکتی را با این همه کاربر خریده‌ایم.»

«ما قصد نداریم دیگر زیاد ازاین کارها بکنیم، شاید هم اصلا نکنیم. ولی ارائه بهترین تجربه همرسانی عکس یکی از دلایلی است که این همه مردم فیسبوک را دوست دارند، و ما می‌دانیم که ادغام این دو شرکت ارزشش را دارد.»
 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  انتصاب مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند


  خبرنگار افغان برنده جایزه مبارزه با فساد سازمان شفافیت بین‌الملل


  توییتر به مثابه یک کافه کلاسیک


  حرکت به سمت کتاب‌های صوتی و الکترونیکی: گزینه ای با دسترسی بیشتر


  روزنامه‌نگاران... و «روش‌های پیچ در پیچ»


  مدیر کل روابط‌عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران نسبت به نقد رسانه ها سختگیر نباشند


  چین چگونه می‌تواند آینده‌ فناوری را شکل دهد؟


  اصلاح فرهنگ بیمه ای، وظیفه روابط عمومی ها


  آیا دانشِ بسیار فهم می‌آورد؟


  چگونه ویدیومارکتینگ در دنیای تجارت تاثیر می‌گذارد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: هفدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران برگزار می‌شود